Pagina 2 van 3
Geplaatst: za 06 jan, 2007 13:25
door Robby
OpticalNicolas schreef:iemand een idee over welk topic het gaat, want ik vind niets bij zoeken
of iemand die kan uitellgeen waar ik een gat moet boren.
inderdaad vind het topic niet direkt... maar zal ff wat fotos van men blaster oprakelen en zien dat ik je het kan uitleggen...
http://klx2500.tripod.com/sitebuilderco ... armen2.jpg
dus dit is de onderkant van je a-arm, boven in da rondje in het midden zou dat moeten lukken... je moet wel zien dat je er nog draad kan intappen, dat je smeernippel niet te diep is ingeschroeft. aslook voor je gaat rijden dat je de smeernippen afvijst en er een gewoon boutje indraait,anders breekt je smeernippel af tijdens het rijden.
je kan het ook proberen zonder al die mizerie 1st te doen he... maar als je na het coaten ziet van dat uw ball joints om zeep zijn sta je daar ook. snap je? dat is het nadeel dat je die niet kan veranderen...
moest je graag wat inspiratie opdoen:
http://klx2500.tripod.com
is mijn oude rebuild... blijkbaar bestaat die site na 2jaar nog

greetz
Geplaatst: za 06 jan, 2007 13:44
door OpticalNicolas
foto werkt niet
even zelf fotos gaan maken
waar moet ik dan gaatje boren en nippeltje indraaien?
Alvast, bedantk

Geplaatst: za 06 jan, 2007 13:49
door Robby
pal in het midden van de achterkant van die ball joint... (in da rondje zo precies) wel heel voorzichtig zijn.
Geplaatst: za 06 jan, 2007 13:52
door OpticalNicolas
hier dan?
hoe diep moet ik dan boren? iets dieper dan de draad van dat nippeltje dan?

, en dan een boutje indraaien dat gelijk met de arm kopt?

Geplaatst: za 06 jan, 2007 13:55
door epix no-fear
er is een speciale yamaha balljoint sleutel voor het verwijderen van ball joints van yamaha quads
Geplaatst: za 06 jan, 2007 14:02
door Robby
man gij zijt ne moeilijke om iets aan uit te leggen
daar inderdaad, je kan maar boren tot tegen het gewricht eigenlijk da zul je wel voelen. dan heb je materiaal genoeg om draad in te tappen... maar kan met je tap niet diep genoeg,dus als je draad te lang is van je smeernippel ga je die moeten bijwerken,anders komt die tegen je gewricht.
of je draait er hem los in pompt vet door en draait er een mooi boutje in die ook niet tegen je gewricht komt... let wel op dit ga je ook zelf op lengte en dergelijke moeten maken.
Ik geef je deze uitleg wel... maar pas op,ik sta niet in voor alst achteraf kapot is,moet wel een beetje handig zijn om hieraan te beginnen...
maar na stralen en coaten moet er zeker nieuw vet in... anders zijn ze kapot na 100KM
greetz
Toegevoegd na 2 minuten:
yamaha tri-z schreef:er is een speciale yamaha balljoint sleutel voor het verwijderen van ball joints van yamaha quads
dacht van niet... heb deze nog niet op het bord zien hangen in onze werkplaats

ball joint zit er ingelast.
Geplaatst: za 06 jan, 2007 17:26
door OpticalNicolas
me pa ziet me dat nog niet doen

, dus zegt ie van alleen de armen te stralen en metaliseren en die dan zelf te verven, en al de rest poedercoaten

Geplaatst: za 06 jan, 2007 17:45
door Robby
OpticalNicolas schreef:me pa ziet me dat nog niet doen

, dus zegt ie van alleen de armen te stralen en metaliseren en die dan zelf te verven, en al de rest poedercoaten

bij stralen oppassen dat er geen zand inkruipt he...
als ik jou was zou ik die mooi herspuiten... gewoon opschuren en spuiten... kan je niks mee misdoen.
Geplaatst: za 06 jan, 2007 17:46
door OpticalNicolas
zal ik dat doen, goed opschuren, goed primeren, en dan opvallen kleurtje er op

Geplaatst: za 06 jan, 2007 18:09
door peterrrrr
zit daar geen kunstof laagje onder de kogel ?dacht dat maessen dat oit mijn vertelde toen we mijn armen ook wouden laten coaten, en met coaten gaat ie een over in en verbrand dat
Geplaatst: za 06 jan, 2007 18:12
door blaster_Horst
als je een beetje geld overhebt nieuwe brede a armen halen

dat is het geld zeker waard

Geplaatst: za 06 jan, 2007 19:29
door mx jake
dat rubber kan je beter laten zitten tijdens het stralen
en je balljoints kan je niet los maken van je armen
coaten gaat dus ook niet, omdat er in je baljoints een kuntstof binnenwerk zit, wat zal smelten tijdens het bakken van de coating
Geplaatst: za 15 mar, 2008 18:20
door Jarcos
Ik haal dit erg verouderde topic toch maar even omhoog, aangezien deze precies overeenkomt met mijn probleem: heb ook alles laten stralen en coaten, en nu zweeft de balljoint dus los in z'n huis Wist ik veel dat daar plastic in zat?). Zou iemand iets weten om deze weer zonder speling te kunnen gebruiken? Nu alles net gestraald en gecoat is, zou ik natuurlijk geen nieuwe armen aan willen schaffen...Bedankt alvast!
P.s.: Het gaat dus om de onderste armen van een warrior.
Geplaatst: za 15 mar, 2008 20:40
door Robby
je was gewaarschuwd jarcos, de ball joints kun je helaas niet vervangen of herstellen,dat worden nieuwe armen... en zo rijden raad ik niet aan, want dan schiet hij eruit en ga je grandioos op je gezicht (heb dit voorgehad)
greetz
Geplaatst: za 15 mar, 2008 21:08
door Jarcos
Nou ja gewaarschuwd, dat ook niet helemaal. Ik ben er zo een die pas naar een probleem gaat zoeken zodra het is opgetreden

Maar wat ik dan niet begrijp: ze zijn er in de fabriek toch ook ingeperst? Waarom kan ik ze er dan niet uitpersen? Uiteraard vraag ik hierbij direct wat begrip voor mijn slechte kennis van werktuigbouwkunde..