goed product voor motorblok

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

probeer eens wat goeie ouwe arbeit :mrgreen:

WD40 is het strafste wat ik gebruik.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Léon
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Léon »

Fré schreef:probeer eens wat goeie ouwe arbeit :mrgreen:

WD40 is het strafste wat ik gebruik.
WD-40 reinigt velgen, ontklemt vastgeroeste moeren, onderhoudt en houdt uw antenne gangbaar. WD-40 kruipt onder het vocht bij de ontsteking, houdt elektronische contacten schoon en geleidt niet. WD-40 zorgt voor glanzende chrome onderdelen, houdt sloten ijsvrij en verwijdert teer- en olievlekken alsook vuil van de carrosserie en kan nog véél meer
WD-40 verdrijft vocht van elektrische onderdelen zoals accukabels, uit schakelkasten of van elektronische meetapparatuur. WD-40 maakt vastgeroeste schroeven, bouten, ventielen, antennes, draaidelen et cetera los. De zich vormende beschermlaag onderhoudt en beschermt ook velgen, chrome en andere metaaldelen tegen weersinvloeden, strooizout en kan nog véél meer!
WD-40 houdt bij tractoren en landbouwmachines vocht weg bij ontstekingen en bij de electronica. Kruipt onder en maakt het meest hardnekkige vuil los. WD-40 houdt bedieningshandels en stangen gangbaar. WD-40 reinigt vastzittende gereedschappen zoals bijvoorbeeld een kettingzaag en kan nog véél meer!
WD-40 smeert fietsonderdelen, kruipt onder oud vet en vuil op de ketting, reinigt velgen, verwijdert bij motoren moeiteloos remstof.
WD-40 verdrijft vocht van de ontsteking en onderhoudt sloten en verbindingen. WD-40 reinigt kruitresten van sportwapens, voorkomt roestvorming bij schaatsen, reinigt vishengels, voorkomt roest bij haken, tentharingen en kan nog véél meer!
WD-40 verdringt vocht en voorkomt kortsluiting, V-snaren blijven soepel en lopen rustiger, eventuele aanslag wordt verwijderd en de levensduur wordt verlengd. WD-40 smeert en reinigt kettingen en tandwielen, smeert en zorgt ervoor dat de draaidelen bewegelijk blijven. Bij het ver- en bewerken van aluminium worden door WD-40 de tijdens het verspanen vrij gekomen resten sneller verwijdert. Staalkabels worden gereinigd en blijven soepel en de levensduur wordt verlengd. Houdt vocht tegen bij elektrische apparaten en voorkomt corrosie. Wd-40 reinigt en smeert lagers en brengt ze weer in beweging

is denk ik ook wel goed spul
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

idd, en bovendien krijg je geen schrale roestige quad...
Léon
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Léon »

ja dat kan je oo wel verhelpen door het spul niet te straf te maken iets minder w99 erin en dat scheelt een hoop en je kan ook gewoon bv w99 met water en autoschampoo mengen dan zit je ook goed
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door WJB#222 »

kan ik wd-40 overal opspuiten bij mijn banshee?
2017 raptor 700 SE
Léon
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Léon »

banshee rijder schreef:kan ik wd-40 overal opspuiten bij mijn banshee?
als ik jou was zou ik er wel een beetje mee opletten ik weet niet of hier iemand ervaring mee heeft.
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

banshee rijder schreef:kan ik wd-40 overal opspuiten bij mijn banshee?
go ahead! Je zal enkel wat stank hebben als je op de uitlaatbocht spuit, maar is zeker een aanradertje.

Ook je plastiek wordt er proper mee, en bovendien blijft er minder zand aan plakken.
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door WJB#222 »

oke dan ga ik dat eens haalen om me quad schoon te maaken
2017 raptor 700 SE
rappy 700 rijder
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door rappy 700 rijder »

hey
ik zou het niet op je plastic spuiten, het word er bij mij helemaal dof van.
beter silicone spray erop spuiten dan gaan ze mooi glimmen en het vuil valt er met afspuiten direct af.
gr
friso
als iemand iets van brommers/motoren/scooters zoekt pb maar!
Léon
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Léon »

rappy 700 rijder schreef:hey
ik zou het niet op je plastic spuiten, het word er bij mij helemaal dof van.
beter silicone spray erop spuiten dan gaan ze mooi glimmen en het vuil valt er met afspuiten direct af.
gr
friso

ja dat klopt precies
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

WD40 is een licht kerosinemengsel en tast je plastic niet aan. Het schijnt wel wat vettig na applicatie, maar dat is tijdelijk. Van zodra je het eraf wrijft en bvb met siliconespray erover gaat is de glans er terug. Maja voor plastic is siliconespray idd beter, maar dat reinigt nauwelijks. Ik denk bvb aan de afdruk van botten...
davyrox
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door davyrox »

Ik poest gewoon na elke rit mijne quad, was gewoon alles met een goed zeepken, heb nog steeds geen bruine plekken op mijne motor.

goedkoper kan niet :applaus:
Quad racer
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Quad racer »

je kunt ook allu poets nemen

werkt hetzelfde als belgroom zit ook in hetzelfde potje
alleen is het voor allu

waar ik werk gebruiken we dat ook
kost 11 euro
maar is super goed
alles gaat ervan af je krijgt een blok als nieuw
Polaris outlaw 525 IRS
cross-X-team
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door cross-X-team »

idd.. ik spuit WD40 ook overal op.. een tijdje geleden wou ik een stikker van mijn achterspatbord afhalen en spoot er wd 40 op.. en het werd er dof.. maar stikker was er wel af.. :p later gewoon goed gepoetst en je ziet niks meer van het doffe :wink:
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Ik zou WD40 niet op plastic gebruiken. Heb er slechte ervaringen mee, komt toch vlugger mat dan andere producten.

Mijn ervaringen :
1. Meeste vuil afspuiten met hogedrukreiniger, maar niet te hoog instellen qua druk
2. Inspuiten Denicol Bio Wash. Ik zou truckwash afraden, veel te agressief voor plastiek en dichtingen.
3. Motor laten droog draaien en indien mogelijke stukje op baan rijden om droog te rijden
4. Motor en frame inspuiten met WD40 als bescherming tegen roest en kuist achteraf beter
5. Als je plastiek wil laten blinken Denicol Glitter Spray gebruiken, minder agressief dan WD40

meer info op www.denicol.be
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Plaats reactie