Pagina 2 van 2

Geplaatst: za 13 jan, 2007 23:08
door joepie
Ja brutus, maar ik dacht olie in de cardan.
Da snapte ik nie goe, maar ze hadden het over de pont(pon)

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 12:28
door Fré
mikebike schreef:
Fré schreef:
mikebike schreef:In een 4x4 10w50...de quad moet presteren bij weinig rijwind,dus geeft een hoge olietemperatuur,en die 10w vooraan geeft aan dat de olie mooi dun is in koude toestand(= snel op de plekken die olie behoeft aanwezig is),rijd ik ook mee in mijn Wolverine,is dezelfde motorblok als de Kodiak..
Ik zou eerder aanraden van het handboek te lezen. Kan soms nogal eens verschillen.
Rijwind heeft er volgens mij niets mee te maken, wel temperatuur. En dat is soms gerelateerd aan lucht of watergekoeld...
Maar trek er geen lijn in, gewoon de fabrikant zijn gegevens volgen.


The book of truth! :mrgreen:
Houd jij je aan het heilige boek?niet door water dieper dan 30cm..banden spanning,benzinepeil,remblokken kontroleren,olie kontroleren,remvloeistof kontroleren niet steiler dan 15 graden klimmen enz enz voor elke rit schrijven ze voor..dat boek had ik direkt in de hoek gedondert
Wat olie betreft wel ja. En in feite is de rest ook een goede richtlijn.
Het blijft the book of truth, tenminste veel meer truth dan de onzin die ik hier soms tegen kom. :mrgreen:

Geplaatst: wo 24 jan, 2007 22:18
door Léon
10W40 in het blok en sae 80 in cardan is weer allemaal vers en loopt als een zonnetje thnx allemaal