Pagina 2 van 3
Geplaatst: za 27 jan, 2007 19:48
door OpticalNicolas
Fré schreef:KEVIN-RAPTOR #6 schreef:ja das ook waar ja , kun je beter een uitlaat enz erop zetten

Ja, maar dan zit je weer met die ***** standaard Mikuni carburator, waar afstellen een hele onderneming is. Als je ineens een deftige carb steekt dan kan je makkelijker afstellen als je daarna met uitlaatmods en noem maar op begint.
zit er bij zon jet kit, geen diagram en wat je moet steken met wat?, zon diagram met welke sproeier etc.
sorry voor off topic
Geplaatst: za 27 jan, 2007 19:52
door Tommy22
Fré schreef:KEVIN-RAPTOR #6 schreef:ja das ook waar ja , kun je beter een uitlaat enz erop zetten

Ja, maar dan zit je weer met die ***** standaard Mikuni carburator, waar afstellen een hele onderneming is. Als je ineens een deftige carb steekt dan kan je makkelijker afstellen als je daarna met uitlaatmods en noem maar op begint.
Wat is een deftige carb en wat kost zoiet?
Geplaatst: za 27 jan, 2007 19:58
door Fré
OpticalNicolas schreef:Fré schreef:KEVIN-RAPTOR #6 schreef:ja das ook waar ja , kun je beter een uitlaat enz erop zetten

Ja, maar dan zit je weer met die ***** standaard Mikuni carburator, waar afstellen een hele onderneming is. Als je ineens een deftige carb steekt dan kan je makkelijker afstellen als je daarna met uitlaatmods en noem maar op begint.
zit er bij zon jet kit, geen diagram en wat je moet steken met wat?, zon diagram met welke sproeier etc.
sorry voor off topic
Ja, inderdaad.
Ik heb indertijd mijn snorkel eraf genomen en hiernaar de instructies gevolgd. De power die je dan erbij krijgt is echt marginaal, geen 60 euro en de moeite waard.
Ga je je hele luchtfilter open gooien, dan heb je ietsiepietsie meer winst, maar dan zit je weer met die open bak en dat vinden velen niet echt leuk. Maar is het dan niet beter om gewoon naar je dealer te gaan achter die ene sproeier, afgaand op gegevens van het forum? De naald verschilt wel maar dat voel je immers toch allemaal niet. Daar sta je dan met je 4 andere sproeiers waar je nooit in je leven iets mee gaat doen. En eens je serieus gaat modificeren, blijf je toch niet bij de standaard carb, zeker niet als je gaat beginnen rejetten, want dan word je die standaard carb snel beu.
Bovendien zijn die TM36 carbs hier te koop voor een dikke 250 euro, en geven je VEEL vermogen extra. Bijkomend gaat het jetten bij latere mods van een leien dakje.
EDIT:
Ik moet er even aan toevoegen: we zijn hier al bezig over serieuze modificaties, terwijl je die tandwielen nog moet uittesten. We moeten opletten je niet te overdonderen met allerhande modificaties, best is om even je quad te leren kennen en rustig wat op het forum rond te snuffelen naar de Z400 topics. Als je je quad leert kennen zal je al snel merken waar ie voor jou te kort schiet, en voor bijna elk euvel is er hier een oplossing te vinden.
Geplaatst: za 27 jan, 2007 20:14
door Tommy22
Ik moet er even aan toevoegen: we zijn hier al bezig over serieuze modificaties, terwijl je die tandwielen nog moet uittesten. We moeten opletten je niet te overdonderen met allerhande modificaties, best is om even je quad te leren kennen en rustig wat op het forum rond te snuffelen naar de Z400 topics. Als je je quad leert kennen zal je al snel merken waar ie voor jou te kort schiet, en voor bijna elk euvel is er hier een oplossing te vinden.[/quote]
Hoeveel snelheid zou ik door die tandwielen bijwinnen denk je? Hij mag wat sneller gaan voor mij maar het moet ook geen racemachien zijn.
Geplaatst: za 27 jan, 2007 20:39
door Fré
je kan dat omrekenen, maar dat klopt uiteindelijk toch niet 100%
Laat ons stellen dat je motor rustiger zal draaien bij eenzelfde snelheid, en het zal een heel stuk schelen.
Ik ben bang dat je met die 15/37 met moeite nog wat aan je 5e versnelling hebt. Maar dat zullen we zien. Even geduld en testen, dan weet je het.
Geplaatst: za 27 jan, 2007 23:58
door Teunie
Let wel op dat baanbanden meer motorvermogen kosten dan normale crossbanden.
Ze hebben veel meer weerstand met de grond.
Je moet de gearing dus niet te zwaar maken anders ga je veel acceleratie verliezen.
Eerst zo proberen en dan een uitlaatje installeren als je nog harder wilt.
Geplaatst: zo 28 jan, 2007 10:59
door Tommy22
Fré schreef:je kan dat omrekenen, maar dat klopt uiteindelijk toch niet 100%
Laat ons stellen dat je motor rustiger zal draaien bij eenzelfde snelheid, en het zal een heel stuk schelen.
Ik ben bang dat je met die 15/37 met moeite nog wat aan je 5e versnelling hebt. Maar dat zullen we zien. Even geduld en testen, dan weet je het.
Donderdag zullen we het weten, dan zijn ze normaal aangekomen

Geplaatst: wo 31 jan, 2007 19:35
door Tommy22
De tandwielen zijn aangekomen. Vooraan 15 en achteraan 37. Heb momenteel alleen het achterste verandert, en een nieuwe ketting gelegd. Kmoet wel zeggen dat dit een groot verschil is.
Snelheid is zeker met 10km/h verhoogd en geluid van de motor is mooier. Heb gevraagd hoe het zit met die 15 vooraan in de winkel en de bescherming moet aangepast worden. Kweet nie of ik dit ga doen omdat hij nu echt veel beter rijdt. Enige wat ik nog ga doen is wanneer men banden versleten zijn, betere banden voor op de weg opleggen om mijn originele velgen.
Welke banden raden jullie aan voor straatgebruikt. Heb er al gezien die een profiel hebben gelijk een auto maar heb er ook al gezien met kleine blokjes. Wat is hier het verschil?
greetz
Tommy
Geplaatst: do 01 feb, 2007 20:18
door Teunie
Ik heb de Goldspeed StreetDevils voor en achter.
Heerlijke banden en gaan lang mee! Ze hebben echt superveel grip, slippen is er niet bij op droog wegdek.
Zoals gezegd gaat er wel wat power verloren doordat ze zoveel contact met de weg maken.
Geplaatst: do 01 feb, 2007 20:29
door JAN15-10
Goldspeed StreetDevils
Idd. super banden , en staan geweldig op `n quad
Jan

Geplaatst: do 01 feb, 2007 21:35
door Tommy22
Teunie schreef:Ik heb de Goldspeed StreetDevils voor en achter.
Heerlijke banden en gaan lang mee! Ze hebben echt superveel grip, slippen is er niet bij op droog wegdek.
Zoals gezegd gaat er wel wat power verloren doordat ze zoveel contact met de weg maken.
En deze kan ik op mijn standaard velgen leggen of is het beter om andere te nemen? En verliest hij dan kracht bij het optrekken?
Geplaatst: vr 02 feb, 2007 19:02
door Z400-zot
probeer eerst je tandwielen , ik heb net het omgekeerde gedaan vanwat jij wil doen sneller gaan , ik heb kleiner tandwiel gestoken voor meer trekvermogen, dit is een redelijk verschil hoor , en voor de warme zomerdagen die hopelijk vlug gaan komen ook een kleiner tandwiel voor van achteraan voor sneller te gaan , hopelijk is dat verschil duidelijk te merken van een 40 naar 35 gaan , het verschil van een 14 naar13 is toch goed vind ik
hopelijk komt vlug je uitleg over je nieuwe tandwielen dan weet ik ook meer dat een kleiner achtertandwiel een goed snelheids verschil geeft
greetz and keep up the good work !
Geplaatst: za 03 feb, 2007 10:38
door Tommy22
Z400-zot schreef:probeer eerst je tandwielen , ik heb net het omgekeerde gedaan vanwat jij wil doen sneller gaan , ik heb kleiner tandwiel gestoken voor meer trekvermogen, dit is een redelijk verschil hoor , en voor de warme zomerdagen die hopelijk vlug gaan komen ook een kleiner tandwiel voor van achteraan voor sneller te gaan , hopelijk is dat verschil duidelijk te merken van een 40 naar 35 gaan , het verschil van een 14 naar13 is toch goed vind ik
hopelijk komt vlug je uitleg over je nieuwe tandwielen dan weet ik ook meer dat een kleiner achtertandwiel een goed snelheids verschil geeft
greetz and keep up the good work !
Vooraan heb ik nog niks gewijzigd, heb wel een 15 om vooraan te zetten liggen maar nog niet gezet. Vanachter ben ik wel van 40 naar 37 gegaan en dit is een groot verschil. De motor draait veel mooier en haal toch minimum 10kmh mee, kunnen er ook 15 zijn. Heb zo een trailtech enduance teller laten zetten een maand geleden maar echt deftig heeft deze nog niet gewerkt. eerst gaf hij 180km/h aan als ik stil stond en 0 als ik reed. heb toen nieuwe kabel met sensor gestoken, maar tegoei gaat hij nog niet, geeft bv maar 15km aan terwijl je er zeker 50 gedaan hebt. Daarom dat ik ook niet zeker ben van men exacte snelheid.
Geplaatst: za 03 feb, 2007 11:08
door Fré
je moet je trailtech tellertje wel nog instellen, zie de handleiding. Die trailtech teller kan onmogelijk weten wat de omtrek is van je banden, daarom moet je die nog ingeven.
Geplaatst: za 03 feb, 2007 11:21
door Tommy22
Fré schreef:je moet je trailtech tellertje wel nog instellen, zie de handleiding. Die trailtech teller kan onmogelijk weten wat de omtrek is van je banden, daarom moet je die nog ingeven.
Dit hebben ze in de winkel al gedaan dus zou dit toch in orde moeten zijn niet?