Pagina 2 van 3

Geplaatst: wo 07 feb, 2007 18:32
door Ralph
Dat is nog helemaal niet zeker, vele spreken dat tegen en de Rhino is al besteld dus ik heb geen keuze.

DTA kan ook, het maakt mij allemaal niets uit :) Closed loop is inderdaad wel de bedoeling, is toch het mooiste vind ik. De Rhino 660 gebruikt een enkele carb dus dan is zo'n Ducati versie misschien wel wat. Die van KMS zal best duur zijn denk ik, maar ik kan nergens een prijs vinden.

Geplaatst: wo 07 feb, 2007 19:00
door davyrox
De KMS -> van kronenburg is heel goed maar best wel prijzig... volgens mij maak je het veel te prijzig. Je start al op een 1000€ en dan heb je enkel uw kms, dan ontbreek je nog heel veel stukken.

Daarom denk ik dat je beter bent om volledig op het systeem van een ltr of raptor over te gaan...

Dus nogmaals, als iemand de electrische schemas heeft mag hij me ze doorsturen, ik kijk alvast morgen hoe het bij mijn broer zijn ltr in mekaar zit.

Geplaatst: wo 07 feb, 2007 20:08
door Supermono
davyrox schreef:De KMS -> van kronenburg is heel goed maar best wel prijzig... volgens mij maak je het veel te prijzig. Je start al op een 1000€ en dan heb je enkel uw kms, dan ontbreek je nog heel veel stukken.

Daarom denk ik dat je beter bent om volledig op het systeem van een ltr of raptor over te gaan...

Dus nogmaals, als iemand de electrische schemas heeft mag hij me ze doorsturen, ik kijk alvast morgen hoe het bij mijn broer zijn ltr in mekaar zit.
Het duurste is inderdaad het MMS systeem. De rest van de hardware kost niet veel, destijds hadden we alle onderdelen excl het DTA systeem voor 100 euro van ebay.

Complete orginele 700 raptor injectie kan ook, alleen kan het naar mijn idee beter dan het standaard systeem dat yamaha op de raptor heeft zitten.

De complete 450 kit van het amerikaanse kms heb ik al gezien voor 1500 dollar. Ik zelf ga wel voor het duurdere systeem met snelle closed loop wide band systeem, omdat dit het kenvelden programmeren veel makkelijker maakt (werkt met correctietabellen)
Het DTA systeem waar we destijds mee geexpirementeerd hebben, had dit niet. Heeft veel testbankuren gekost.
Megasquirt en microsquirt kunnen dit ook volgens mij, maar ik heb mijn twijfels bij de kwaliteit van het systeem (iemand ervaring mee, die het tegendeel hard kan maken?)

Geplaatst: wo 07 feb, 2007 23:01
door Ralph
Als ik op dat forum kijk zijn er veel mensen die er gebruik van maken, dus het is best een goed systeem denk ik en niet al te duur voor een closed loop systeem. Maar ik ken niemand persoonlijk die het gebruikt.

Geplaatst: wo 07 feb, 2007 23:43
door davyrox
Misschien kunnen we al eens opsomming maken van het benodigde materiaal? Daarna kan iedereen zijn eigen weg gaan, een dta, kms of gewoon de complete installatie overnemen.

Geplaatst: do 08 feb, 2007 07:25
door mikebike
Ralph waarom zo moeilijk,als je er een Keihin carburatuur opzet (en goed af laat stellen)ben je er toch ook?

Geplaatst: do 08 feb, 2007 09:44
door Ralph
Is leuk als project, het hoeft niet dit jaar nog klaar te zijn, leuk om te proberen.

Wat Davyrox zegt is misschien wel een goed idee, een lijst van alles wat nodig is en dan houden we elkaar op de hoogte van de vorderingen.

Geplaatst: do 08 feb, 2007 09:57
door bertmat
Ralph, ik heb nog een complete gasgas in onderdelen liggen.

Met een beetje geluk vind ik alle sensoren en bekabeling ervan terug.
Indien je interesse hebt in het complete systeem hoor ik het wel.
Alle zaken mogen de deur uit voor een zacht prijsje.

Groeten, Bert.

Geplaatst: do 08 feb, 2007 11:22
door Ralph
Hoeveel mm is die carburateur?

Geplaatst: do 08 feb, 2007 12:41
door brutus32
platschuif carbu tot 40mm heb ik (nieuw) liggen ;)

Geplaatst: do 08 feb, 2007 13:20
door bertmat
Zou eens moeten nameten, Ralph, ik weet het niet uit m'n hoofd.
Ik laat U nog iets weten.

Brutus, niet voor 't een of 't ander, maar het gaat hier over EFI, ik denk niet dat Ralph zoekt naar een vlakschuif carbu, ofwel heb ik het verkeerd begrepen.

Geplaatst: do 08 feb, 2007 13:21
door Ralph
Nee inderdaad een injectie carb :) Alvast bedankt Bert!

Geplaatst: do 08 feb, 2007 13:44
door davyrox
Ralph schreef:Hoeveel mm is die carburateur?
Zal straks eens zoeken, heb van die gasgas de test liggen... wat ik wel nog weet is dat hij beschikt over een magnetti marreli systeem.

EDIT: Zoeken zal voor morgen zijn, zit midden in ne verhuis. Maar de grote van het huis zegt niets over de soort injector, maar hoe dat ge de grote van die injector gaat gaat vinden. Als je bekijkt dat een raptor 700 al op bijna 80% van zijn capaciteit draaid en er enkel nog maar een demper vervangen is en het lid er vanaf is... dan stel ik mij de vraag of die injector wel genoeg kan leveren voor een hoegtoerige 450cc, je kan de druk wel verhogen, maar dan maak ik mij zorgen over het sproeibeeld van de injector.

grtzz

Geplaatst: do 08 feb, 2007 15:07
door Ralph
Jep, dat heb ik ook kunnen vinden, maar het aantal mm's staat er niet bij.

Geplaatst: za 10 feb, 2007 12:04
door davyrox
Weet er iemand al iets meer?

Waar ik wel al aan gedacht heb is, zolang het huis maar rond de 40mm is, zit je goed. Maar hoe weet je nu hoe groot die injector is, bij de raptor staat die alvast op80% van zijn kunnen met enkel demper en lid of, je kan wel de druk verhogen maar hoe zit het dan met het sproeibeeld?