Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma 19 feb, 2007 09:46
door jenzie
Ik heb dit ook,vooral als het wat kouder is buiten.
Kan geen kwaad.
Heb ook een dubbele Fp en een power-commander en is 100% juist
afgesteld,kleur van bougie is perfect!
De inox voorbochten zijn dunner van wanddikte dan de originele voorbochten,
vandaar waarschijnlijk die gloed.
Greetz
Geplaatst: ma 19 feb, 2007 10:52
door koeke
Teunie schreef:chappi schreef:je moet hem laten afstellen, heb ik met mijn 450 ook moeten doen, ander naaldje en sproeier, je kunt er een gytr-kit op zetten.
Ik denk dat het lastig wordt om een GYTR kitje op een injectiesysteem te zetten
Maar je hebt nog steeds niet geantwoord of je hem hebt laten afstellen middels een Power Commander of Dobeck / TFI.
Heb daarvoor nar en Yamaha dealer geweest en die heeft naar yamaha gebeld om te horen of het nodig is een powercommander te plaatsen wanneer je van uitlaat veranderd. Bij yamaha hebben ze gezegd dat het niet nodig is, nu zelf ken ik er niks van maar weet nu niet wat ik moet doen. powercommander is redelijk wat geld als het niet nodig is, en het is weinig geld als het wel nodig zou zijn ( als ik mijn motor zou stuk rijden). Ik veronderstel toch dat ze bij yamaha er iets van kennen en die dealer zou het mij toch verkopen moest het nodig zijn?
Geplaatst: ma 19 feb, 2007 10:55
door OpticalNicolas
leuke dealer
power commander is wel nodig als je iets verandert aan uitlaat, luchtfilter.
Geplaatst: ma 19 feb, 2007 13:21
door davyrox
Het is zeker en vast wel nodig om een powercommander te plaatsen als je een andere uitlaat en/of luchtfilter plaatst. Hier bij ons maken ze dat de mensen ook wijs... ze zeggen dat de ecu dit van zelf aanpast, niks is minder waar, de raptor heeft geen lambda sensor, hoe kan hij dan weten of dat hij te arm loopt.
Bij mijn broer zijn raptor 700 staat er ook een powercommander op, als je de stock map bekijkt en dan de huidige map, dan zie je soms verschillen van +16%.
Download dit programma:
http://www.powercommander.com/downloads ... 0Setup.exe en deze 2 mappen -> standaard en de andere is afgesteld op een uitlaat
http://66.132.187.150/downloads/416/maps/m416-001.exe en
http://66.132.187.150/downloads/416/maps/m416-011.exe
Ik vind een powercommander een must have.
Geplaatst: di 20 feb, 2007 00:10
door Bartie
Powercommander is zeker nodig met een volledige dubbele FPE uitlaat.
Ik heb met raptor 700 met dubbele Fpe gereden met en zonder powercommader en het verschil is duidelijke voelbaar.
Als je wat handig bent kan je hem zelf installeren en met portable computer kan je de juiste map inladen.
Geplaatst: di 20 feb, 2007 10:42
door koeke
FF andere topic beginnen, want dit gaat niet meer over mijn voorbochten.
Geplaatst: zo 25 feb, 2007 17:15
door #21
mijne 700 heeft al een rood gloeiende voorbocht na amper een minuutje
dacht int begin aan een te arm mengsel maar da kan volgens mij ni
want uw injectie systeem regelt zichzelf naar gelang buiten temperatuur
belasting toerental... dus we zullen maar nemen dat het normaal is
als je het moter en uitlaat gedeelte orgineel laat. maar gezien jij met een
fp uitlaat rijd zou ik toch zoizo me eens beter gaan informeren
qua afstellingen enzv want het zou zonde zijn die prachtige machine
naar de vaantjes te helpen omdat ie niet genoeg eten krijgt.
Geplaatst: zo 25 feb, 2007 17:23
door Yamaha Grizzly 700
bij mijn raptor 700 word de voorbocht ook rood. ik heb de dealer gebeld en die zei dat het kwam omdat de quad nog bijna nieuw was en dan hoorde dat erbij... dus is gewoon normaal
Geplaatst: zo 25 feb, 2007 17:23
door #21
Oei ik had gedeelte van die yamaha dealer niet gelezen... en ik geloof wel dat het kan dat het
niet nodig is omdat je juist dat zelfregelend injectie systeem hebt. bij een carburator gestuurde
moter en zeker bij 2tact machines is het alvast HEEL belangrijk. ik zou gewoon nog een 2de opinie vragen
zal je hierbij een heel goed adres geven om je vraag te stellen REY-TEC in beringen die hebbe ne hele
goeie mecanic en als die hetzelfde zeggen dan ben je wel safe.
Geplaatst: zo 25 feb, 2007 23:27
door Teunie
Nogmaals; het injectiesysteem van de Raptor 700 kan modificaties als open luchtfilterbox, andere demper of andere uitlaat NIET zelf bijregelen.
Inderdaad zoals gezegd omdat er geen lambda-sonde in zit.
Er zijn veel mensen en veel dealers die het tegendeel beweren, maar kijk eens goed rond op internet en je zult zien dat er voldoende ervaringen te vinden zijn die bewijzen dat een powercommander of andere regelunit echt nodig is.
Geplaatst: zo 25 feb, 2007 23:56
door fastrogeke
hoi.na veel gezocht te hebben op het internet omtrent een powercommander op een 700 krijg je overal te lezen dat, als je een andere uitlaat en luchtfilter plaatst dit noodzakelijk is.dit heb ik nagevraagd bij een bekende quadwinkel in belgie.deze zeiden dat het niet noodzakelijk was.zij hadden testen gedaan op de rollenbank en daar was bewezen dat het niet nodig was.daar ik een twin-air filter en een leo-vince einddemper,geen volledige omdat ze mij hebben verteld dat de orginele voorbochten al super zijn. maar ik hier toch mijn bedenken over.als ik bij volgas rijden het gas loslaat klinken er soms knallen uit de uitlaat.of er iemand staat te schieten met een jachtgeweer.daar ELKE MOTOR anders loopt en geen motor hetzelfde is ben ik toch aan het denken om die van mij eens op de rollenbank te zetten.dan weet ik het namelijk zeker of hij niet te arm loopt en als dat zo is kan ik een powercommander laten plaatsen.DUS mijn advies is:zet de quad op de rollenbank.dan weet je het zeker.
grtjs fastrogeke
Geplaatst: ma 26 feb, 2007 10:56
door raptorr
dat die buizen rood worden is op zich geen probleem
maar dat neemt niet weg dat een powercommander absoluut noodzakelijk is als je een andere uitlaat steekt.
Trouwens, als je een andere uitlaat steekt en een pwoerocmmander moet je ook iets doen aan de luchtfilter, want die voldoet niet meer.
Simpele/goedkope/efficiënte methode is gaten boren in het deksel van de luchtfilterbehuizing ofwel dat deksel er gewoonweg aflaten.
Ik ben niet aan het 'gokken' trouwens, dit is getest geweest op de testbank