Pagina 2 van 2
Geplaatst: di 27 feb, 2007 19:23
door raptorr
Teunie schreef:Hmm ik heb hem nooit ontlucht en al 3x de olie vervangen. Nog geen probs gehad.
Ik hou gewoon de gegevens aan uit de DQT manual, en daarna na het rijden even controleren of het oliepeil goed is. Vaak moet je er dan wel nog wat bijgieten.
Als je het peil controleert kan er weinig misgaan.
Het kan infeite niet echt veel kwaad veronderstel ik, om niet te ontluchten.
Maar het zal net die ene keer zijn dat het dus wel schade doet he
ik vind het persoonlijk geen moeite om dit te doen en dan ben je wel zeker.
Geplaatst: di 27 feb, 2007 19:30
door Ralph
Het is volgens mij niet echt bedoelt als ontluchtingsboutje, in de DQT manual wordt het gebruikt om te kunnen zien of de olie goed door het blok loopt.
Geplaatst: di 27 feb, 2007 20:13
door raptorr
dat is een andere bout in die manual.
ik zeg het, het staat er volgens mij gewoon niet in.
Geplaatst: di 27 feb, 2007 20:17
door glen
In die service manual van 402blz (mochten er verschillende zijn) staat het op blz 108, punt 16
Geplaatst: di 27 feb, 2007 20:41
door raptorr
is dus een andere bout
http://i15.tinypic.com/2qcgu86.jpg
dit is om te ontluchten
Geplaatst: di 27 feb, 2007 20:55
door Ralph
Oooh daar
Geplaatst: di 27 feb, 2007 21:03
door raptorr
jah, daar ja
duurt welgeteld 2sec om die even los(ser) te zetten en te ontluchten, dus ik zou dat dan toch overwegen om te doen