Pagina 2 van 8
Geplaatst: zo 11 mei, 2003 04:31
door Rik350
En Cannondale dan? En de Yamahaquads? En alle aftermarket onderdelen?
Yamaha is japans en over de degelijkheid van cannondale weet ik niks ik weet alleen dat ze snel zijn maar dat zegt niks natuurlijk.
De aftermarket is ook veel jap hoor yoschimera(ofzo) is echt niet amerikaans.
Nee zonder dollen Amerikanen kunnen serieus geen autos bouwen daar gaat altijd de drijflijn stuk. Maar die is bij quads wel anders dus mss hebben ze daar meer kaas van gegeten
Geplaatst: zo 11 mei, 2003 07:24
door No Limit W-tec
Voor zover ik weet is Yoshimura wel degelijk amerikaans.
Cannondale is een bom, alleen is de fabriek falliet, enkel de fietsafdeling blijft bestaan. Bijna alle wisselstukken zijn opgekocht door mensen die hopen er veel geld aan te verdienen. Zal dus moeilijk worden als je iets moet herstellen...
Geplaatst: zo 11 mei, 2003 07:34
door Daan
Yoshimura is inderdaad Amerikaans. En alle Yamahaquads worden in de VS gebouwd (is praktischer want dan zitten ze dicht tegen de grootste afzetmarkt aan).
Aan Cannondales valt maar weinig te verbeteren. Die zijn standaard al nagenoeg perfect.
Maar goed, dat is allemaal weer een hele andere discussie.
Geplaatst: zo 11 mei, 2003 13:28
door Rik350
niet dat ik jullie niet gelooof maar welk amerikaans merk gaat zichzelf yoschimera noemen met van die tekens ed erbij als ze uit amerika komen
schiet mij maar lek
Geplaatst: zo 11 mei, 2003 14:05
door Ralph
Ik ben alleen een Yamaha Timberwolf (utility quad) gewent, in vergelijking daarbij is een Blaster echt even schrikken van de kracht van zo'n ding.
De Blaster is een mooi opstap machientje en als je behoefte hebt aan meer kracht dan is hij door een paar simpele dingen te tunen.
Ik vind ze toch wel aardig geschikt voor alle soorten terreinen, je moet natuurlijk niet de echte modderige 4x4 paden ingaan want dan kom je wel vast te zitten, maar aangezien hij erg ligt is kun je hem makkelijk er uit trekken.
Ze zijn ook inderdaad bullet-proof, je kunt er echt alles mee uithalen. Ik ben er zelfs een keer mee de sloot in gereden
Het is niet dat ik alleen de Blaster prijs, maar er zijn volgens mij geen andere goeie merken met een ongeveer evengrote cilinderinhoud die leuk zijn om mee te beginnen en ook leuk zijn voor de wat professionelere rijders.
Geplaatst: di 13 mei, 2003 15:13
door Daan
Veel succes, Bart. En als je vragen hebt: stel ze gerust.
Geplaatst: di 13 mei, 2003 20:30
door Hanzie
geloof mij: DAT KOMT NOG!!!!
ik heb hetzelfde meegemaakt
Geplaatst: wo 14 mei, 2003 07:31
door No Limit W-tec
Een blaster is niet het einde in de quadwereld hé.
Natuurlijk is het wel zo dat je met een blaster een betrekkelijk goedkope machine hebt die betrouwbaar is en die goed gaat.
Maar het blijft natuurlijk een tweetakt hé. Geef mij maar een viertakt, dan heb je niet meer dat vervelende schreeuwende geluid, minder onderhoud,... en bovendien meer bodemvrijheid, want dit vind ik ook zeer belangrijk, zeker in de winter.
Voor de mensen die het financieel aankunnen is de Raptor nog altijd een bom, zeker als je er nog een 1000 € extra aanhangt en een 15 pk kan winnen...
Geplaatst: wo 14 mei, 2003 07:50
door Teunie
Voor beginners is een Blaster gewoon het beste. Natuurlijk is 4takt fijner om mee te rijden (al is dat persoonlijk) maar als je een 4takt wilt die met de Blaster meekomt, dan zit je al bij KSF250/Warrior/300EX en die zijn stukken duurder als een Blaster. Bovendien zijn die 2dehands moeilijker (en dus duurder) te krijgen.
Ik durf bijna te zeggen dat de Blaster de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft in de quadwereld.
Bovendien is hij (zoals vermeld in eerdere reacties) helemaal aan je wensen aan te passen. Hij kan als het ware met je meegroeien. (tenminste als je dat wilt, ik heb dat geld dat ik normaal in de Blaster wou steken opgespaard om er gewoon een betere quad van te kopen, de Blaster was bij mij gewoon een tussenstapje)
Geplaatst: wo 14 mei, 2003 08:36
door Daan
Ik ben juist weer een gigantische 2-taktfan. Voor mij is er niks dat zo mooi klinkt als een jakkerende 2-takt. Daarnaast zijn ze makkelijk op te voeren met enkel 'bolt-on' modificaties. Beide hebben zo hun voordelen en hun nadelen.
Maar ik blijf erbij dat het een kwestie van persoonlijke voorkeur is en dat het afhangt van je rijgebied (bospaden, modderige grond, etc.: 4-takt & open gebieden, brandwegen, heuvelklims, etc.: 2-takt). Natuurlijk kun je met een 2-takt over een erg modderig pad, maar een 4-takt is daar wat praktischer. En natuurlijk kun je met een 4-takt over een brandweg heen jakkeren, maar het vermogen hoog in de toeren komt een 2-takt daar weer goed van pas.
Maar dit alles neemt natuurlijk niet weg dat de Blaster voor het geld een mooie machine is.
Geplaatst: wo 14 mei, 2003 10:27
door Teunie
Daan schreef:Maar dit alles neemt natuurlijk niet weg dat de Blaster voor het geld een mooie machine is.
Toch mooi dat zowel de 2- als 4taktfans het daar over eens zijn!!
Geplaatst: wo 14 mei, 2003 11:17
door No Limit W-tec
Teunie, hoeveel heb je eigenlijk betaald voor je Honda ? Zaten er opties op ? Van welk jaar is ie ?
Kwestie van te weten wat de mijne nog waard is...
Geplaatst: wo 14 mei, 2003 12:48
door Teunie
Heb er private message van gemaakt.