twijfel geval

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

Lol @ testbank, zelfs daar zijn (grote) verschillen (volgens de motofora dan toch). Enkel tijdrit geeft uitkomst.
Is wel goed ivm afstelling v.d. motor en carburatie :rollknik:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Lewis
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 651
Lid geworden op: vr 12 mar, 2004 20:22
Locatie: Grimbergen

Bericht door Lewis »

FLIPmode schreef:Lol @ testbank, zelfs daar zijn (grote) verschillen (volgens de motofora dan toch). Enkel tijdrit geeft uitkomst.
Is wel goed ivm afstelling v.d. motor en carburatie :rollknik:
op een tesbank verschil ? je moet wel altijd de zelfde testbank gebruiken,en dan is er echt geen verschil op een goede bank !
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

Lewis schreef:
FLIPmode schreef:Lol @ testbank, zelfs daar zijn (grote) verschillen (volgens de motofora dan toch). Enkel tijdrit geeft uitkomst.
Is wel goed ivm afstelling v.d. motor en carburatie :rollknik:
op een tesbank verschil ? je moet wel altijd de zelfde testbank gebruiken,en dan is er echt geen verschil op een goede bank !
Juist dat bedoel ik, de een gaat hier de ander daar, en onderling zijn geen twee testbanken hetzelfde. Is al een hele discussie geweest op 2fast4you.be.
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Turboy6
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 665
Lid geworden op: do 01 jun, 2006 19:08
Contacteer:

Bericht door Turboy6 »

De ultieme test zou zijn als er over één en dezelfde quad de verschillende mods aangebracht worden en dan de curves samen leggen en daar het verschil op zien. Op den duur begin je te twijfelen wat er nu wel of niet de moeite is om te veranderen
gareth
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 857
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 20:40

Bericht door gareth »

Zie hier voor en na. :duimhoog:



Afbeelding
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Lewis
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 651
Lid geworden op: vr 12 mar, 2004 20:22
Locatie: Grimbergen

Bericht door Lewis »

Is die curve van uw quad ? met enkel de uitlaat en jetkit ? lijkt me eerder lachwekkend dan geloofwaardig,
volgende keer koppel curve mee uitprinten :)

Toegevoegd na 5 minuten:
FLIPmode schreef:
Lewis schreef:
FLIPmode schreef:Lol @ testbank, zelfs daar zijn (grote) verschillen (volgens de motofora dan toch). Enkel tijdrit geeft uitkomst.
Is wel goed ivm afstelling v.d. motor en carburatie :rollknik:
op een tesbank verschil ? je moet wel altijd de zelfde testbank gebruiken,en dan is er echt geen verschil op een goede bank !
Juist dat bedoel ik, de een gaat hier de ander daar, en onderling zijn geen twee testbanken hetzelfde. Is al een hele discussie geweest op 2fast4you.be.
Onderling kunnen ze wat verschil geven,maar zit soms ook al in de manier van hoe de quad er op vast te maken...; twee verschillende weegschalen zijn ook niet de zelfde he', maar meestal vergelijken de mensen al verkeerde waarden met elkaar, iso, din,...
en waarom niet testen spullen monteren en direct terug testen? dan krijg je toch wel een echt mooi beeld hoor.
bijna zoals de curve hierboven :applaus:
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Wij testen steeds op zelfde bank, zelfde quad met diverse uitlaten. Zit idd heel wat verschil ene bank bij andere.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
gareth
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 857
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 20:40

Bericht door gareth »

Heb geen curve van toen die standaard was.

Maar ik vroeg ook wat andere raptors 660 deden op die bank in Goes. Hun bewaren namelijk al hun bestanden, zodat ze van te voren ook al kunnen zien wat voor sproeier er ongeveer in moet.

Meeste raptors zaten rond de 38 pk en sommige net boven de 40. Ik dacht een rond de 42 pk en dat was ook met een compleet uitlaatsysteem en openfilter.

Bij moesten er ook grotere sproeiers vergeleken bij die andere en hij zei ook deze raptor springt wel ruim boven die andere uit. Was goed uitlaat systeem zei die. Was alleen jammer dat die koppeling slipte.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Plaats reactie