Pagina 2 van 2
Geplaatst: vr 04 mei, 2007 20:54
door FLIPmode
Lol @ testbank, zelfs daar zijn (grote) verschillen (volgens de motofora dan toch). Enkel tijdrit geeft uitkomst.
Is wel goed ivm afstelling v.d. motor en carburatie

Geplaatst: za 05 mei, 2007 08:31
door Lewis
FLIPmode schreef:Lol @ testbank, zelfs daar zijn (grote) verschillen (volgens de motofora dan toch). Enkel tijdrit geeft uitkomst.
Is wel goed ivm afstelling v.d. motor en carburatie

op een tesbank verschil ? je moet wel altijd de zelfde testbank gebruiken,en dan is er echt geen verschil op een goede bank !
Geplaatst: za 05 mei, 2007 09:56
door FLIPmode
Lewis schreef:FLIPmode schreef:Lol @ testbank, zelfs daar zijn (grote) verschillen (volgens de motofora dan toch). Enkel tijdrit geeft uitkomst.
Is wel goed ivm afstelling v.d. motor en carburatie

op een tesbank verschil ? je moet wel altijd de zelfde testbank gebruiken,en dan is er echt geen verschil op een goede bank !
Juist dat bedoel ik, de een gaat hier de ander daar, en onderling zijn geen twee testbanken hetzelfde. Is al een hele discussie geweest op 2fast4you.be.
Geplaatst: za 05 mei, 2007 12:11
door Turboy6
De ultieme test zou zijn als er over één en dezelfde quad de verschillende mods aangebracht worden en dan de curves samen leggen en daar het verschil op zien. Op den duur begin je te twijfelen wat er nu wel of niet de moeite is om te veranderen
Geplaatst: za 05 mei, 2007 12:20
door gareth
Zie hier voor en na.

Geplaatst: za 05 mei, 2007 15:05
door Lewis
Is die curve van uw quad ? met enkel de uitlaat en jetkit ? lijkt me eerder lachwekkend dan geloofwaardig,
volgende keer koppel curve mee uitprinten
Toegevoegd na 5 minuten:
FLIPmode schreef:Lewis schreef:FLIPmode schreef:Lol @ testbank, zelfs daar zijn (grote) verschillen (volgens de motofora dan toch). Enkel tijdrit geeft uitkomst.
Is wel goed ivm afstelling v.d. motor en carburatie

op een tesbank verschil ? je moet wel altijd de zelfde testbank gebruiken,en dan is er echt geen verschil op een goede bank !
Juist dat bedoel ik, de een gaat hier de ander daar, en onderling zijn geen twee testbanken hetzelfde. Is al een hele discussie geweest op 2fast4you.be.
Onderling kunnen ze wat verschil geven,maar zit soms ook al in de manier van hoe de quad er op vast te maken...; twee verschillende weegschalen zijn ook niet de zelfde he', maar meestal vergelijken de mensen al verkeerde waarden met elkaar, iso, din,...
en waarom niet testen spullen monteren en direct terug testen? dan krijg je toch wel een echt mooi beeld hoor.
bijna zoals de curve hierboven

Geplaatst: za 05 mei, 2007 16:52
door No Limit W-tec
Wij testen steeds op zelfde bank, zelfde quad met diverse uitlaten. Zit idd heel wat verschil ene bank bij andere.
Geplaatst: za 05 mei, 2007 18:08
door gareth
Heb geen curve van toen die standaard was.
Maar ik vroeg ook wat andere raptors 660 deden op die bank in Goes. Hun bewaren namelijk al hun bestanden, zodat ze van te voren ook al kunnen zien wat voor sproeier er ongeveer in moet.
Meeste raptors zaten rond de 38 pk en sommige net boven de 40. Ik dacht een rond de 42 pk en dat was ook met een compleet uitlaatsysteem en openfilter.
Bij moesten er ook grotere sproeiers vergeleken bij die andere en hij zei ook deze raptor springt wel ruim boven die andere uit. Was goed uitlaat systeem zei die. Was alleen jammer dat die koppeling slipte.