Pagina 2 van 2
Geplaatst: zo 06 mei, 2007 21:46
door Ralph
Zo te horen zal het niet langer dan een uur mogen duren om het probleem te achterhalen. Als je er zelf niet uit komt, dan zal het toch moeten.
Geplaatst: ma 07 mei, 2007 19:19
door Los Limbos
Ik heb nog eens goed gemeten op de stekker van de spanningsregelaar
En daar heb ik een massa, een draad naar de accu en 2 draden uit het blok.
Op de draden uit het blok heb ik op beide draden ongeveer 18 volt
Op de draad naar de accu heb ik 6 Volt
En de massa ligt aan massa
Dus nu kan ik concluderen dat mijn spannningsregelaar kapot is?
Iemand een idee wat dat kost?
gr
Geplaatst: ma 07 mei, 2007 22:26
door Ralph
Dat zal dan inderdaad. Kost niet zo veel, paar tientjes.
Geplaatst: di 08 mei, 2007 19:02
door Los Limbos
Iemand een idee waar ik die kan bestellen
Moet die spanningsregelaar percee van E-ton zijn of zijn er nog meer merken waarvan de spanningsregelaar ook geschikt voor een E-ton Tornado 50 cc?
gr
Geplaatst: di 08 mei, 2007 19:07
door Ralph
Ze zouden allemaal ongeveer hetzelfde moeten zijn. Je kan ze waarschijnlijk kopen bij een (cross)motorzaak of een quad(onderdelen)dealer.
Geplaatst: vr 11 mei, 2007 20:59
door Los Limbos
Iemand nog een idee waar iik een orginele regelaar kan kopen voor een Tornado?
Ik heb de dealer al gemaild dus daar is het nu op wachten.
Geplaatst: di 15 mei, 2007 20:03
door Los Limbos
Ik heb een nieuwe spanningsregelaar
Wel is waar niet van een Tornado maar ik heb het aansluitschema van deze dus weet ik welke pennen bij welke draden horen.
Nu heb ik alles aangesloten en zonder de accu heb ik 8 Volt met draaiende motor
Met accu en zonder draaiende motor heb ik 13,2 Volt
Met accu en met draaiende motor heb ik 13,9 Volt
Dus hieruit maak ik op dat deze spanningsregelaar werkt.
Daaruit maak ik dus ook op dat de vorige waarschijnlijk niet defect was

maar dat ie niet perfect werkt als ie niet al wat spanning voelt van een accu, ( met andere woorden ) Er moet een stroom lopen wil ie kunnen opladen
Dus deze mag gesloten worden
gr
Los Limbos