Welke "soort" aanhangwagen ?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
cobby
Quadracer
Quadracer

Bericht door cobby »

~JoAcHiM~ schreef:Heeft er iemand een voorbeeld van remork waar twee quads op kunnen maar toch voor rijbewijs B?
Dit is zeker rijbewijs B
volledig binnen de normen en een gewone berlingo ervoor, dus met alles te trekken.

Afbeelding

Afbeelding

Grts,
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

~JoAcHiM~ schreef:Heeft er iemand een voorbeeld van remork waar twee quads op kunnen maar toch voor rijbewijs B?
Zou voor model gaan zoals yamaha4life Joachim. Kun je dan ook voor andere zaken gebruiken. Heb zelf nog eens een gebruikt van maat met twee quads achter elkaar ipv naast elkaar maar reed niet echt handig.

Voor maatwerk kun je bij Pattyn in Langemark terecht, is één van de weinige die nog maatwerk doet. Heeft het wel redelijk druk.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
cobby
Quadracer
Quadracer

Bericht door cobby »

No Limit YFZ schreef:
Zou voor model gaan zoals yamaha4life Joachim. Kun je dan ook voor andere zaken gebruiken. Heb zelf nog eens een gebruikt van maat met twee quads achter elkaar ipv naast elkaar maar reed niet echt handig.

Voor maatwerk kun je bij Pattyn in Langemark terecht, is één van de weinige die nog maatwerk doet. Heeft het wel redelijk druk.
Die van yamaha4life zal zeker beter zijn niets op in te brengen , maar ze zal ook een stuk duurder zijn.
En over het rijgedrag zou ik me geen zorgen maken ik rij op deze manier het hele land door zonder problemen of nadelen.
Onlangs nog in chimay geweest.
En voor de quads neem ik er de voorladder af dus ook multifunctioneel.
Ben wel aan eentje bezig waar ze beide plat op kunnen van 1,80M op 3 M is wel handiger, als ze af is zal ik een fototje posten.
maar werk ligt een beetje stil wegens verbouwing.
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Merci Cobby voor het voorstel. We hebben vroeger ook nog zo'n dubbelassertje gehad. Maar mijn quad geraakte
daar al niet op in de breedte...
Nu hebben we thuis nog twee grotere kipper-aanhangers (kleinste goed voor 2 quads en andere 3 quads) waarvan ik de kleinste (is iets van een 650kg leeg) vroeger wel trok met m'n golf 3 maar nu ik een andere auto heb wil ik iets lichters zodat die niet zo moet sleuren, en zodat ik niet altijd aan m'n vader moet vragen om zijn gerief te gebruiken, en zodat ik ook in orde ben met mijn gewoon B-rijbewijs.

Was al aan het onderhandelen met Frank want dat is zeker mooi gerief. Zal ook voor andere dingen wel vanpas komen.

@Nikolas
Mijn vader gaf mij ook de tip om eens langs Pattyn te gaan in langemark; zal ik ook eens doen.

Nu heb ik ook nog een afneembare trekhaak nodig. Je weet soms geen plek daarvoor hier ergens in de buurt?
KFX540
cobby
Quadracer
Quadracer

Bericht door cobby »

mischien willen ze eentje maken met enkel noorzakelijk frame en dan kan je er vier brede U-profiel dwarslatten op laten zetten zodat je er twee quads mee kan vervoeren in de breete.
Of eentje in de breete en eentje in de lengte tussen de wielen.
Dit zal de minst zware oplossing zijn. :spieren:
Aangezien dat je toch andere aanhangers ter beschikking hebt moet die voor de quads niets anders kunnen.
Zou zelf kunnen meevallen van prijs.

Grts
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

dat is die van mij
Afbeelding

die baren heb ik zelf gemaakt en kan die uitschuiven ook voor nen 4x4 mee te pakken als het moet
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
chupkes
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door chupkes »

Hmz, meestal een vrachtwagentje of zo'n aanhanger:

Afbeelding
Matthieu
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Matthieu »

~JoAcHiM~ schreef:
Nu heb ik ook nog een afneembare trekhaak nodig. Je weet soms geen plek daarvoor hier ergens in de buurt?
Ik weet niet meteen een handelaar waar je zo'n trekhaak kan kopen, maar informeer anders eens bij GDW in Waregem, ze maken daar trekhaken.
http://www.gdwtowbars.com
cobby
Quadracer
Quadracer

Bericht door cobby »

~JoAcHiM~ schreef: Nu heb ik ook nog een afneembare trekhaak nodig. Je weet soms geen plek daarvoor hier ergens in de buurt?
Weet niet met welk merk je rijdt maar normaal bij een daeler van je merk moet je die zeker vinden.
En anders kapaza, ebay of iets dergelijks.
Grts
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

@joachim: de aanhangwagen die frank en ik gemaakt hebben is echt super. rij er nog wekelijks mee rond, niet alleen met quads maar tijdje geleden zelfs 3keer 1000 tot 1500kg zand op geladen! Aanhangwagen gaf er niets om en reed nog steeds uitstekend. We gebruiken hem voor de zaak ook regelmatig.

ik ben er zeker van wanneer je langs gaat bij een officiele dealer of maker en je laat een aanhangwagen op maat maken (zeker de breedte van bv 1m80 bij ongeremde aanhangwagens, kom je niet tegen. Max. 1m50) dan zul je veel kwijt zijn. kruipen heel wat uren in, als frank en ik onze uren officieel moesten tellen dan was de aanhangwagen ook een stuk duurder zijn.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
den dj
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door den dj »

chupkes schreef:Hmz, meestal een vrachtwagentje of zo'n aanhanger:

Afbeelding
Zo'n aanhanger is misschien nog het beste !
Wou wel een nieuwe ,maar ik zou hem maar een 10tal keren per jaar gebruiken(denk ik),dus ja op zoek naar een 2de hands dan :idea: ,maar ze vragen bijna zoveel als een nieuwe dus ja zal maar effe verder zoeken zeker :mrgreen:
Toch iedereen bedankt voor zijn reaktie! :applaus:
Grtz Dirk :engel:
I miss my RAPTOR YFM 700
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
spoor!
Quadracer
Quadracer

Bericht door spoor! »

zoiets hebben wij ook voor de quad :wink: heeft aan allebei de kanten precies 1,5 cm over dus past precies bij mij :wink:
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

Dit is zeker rijbewijs B
volledig binnen de normen en een gewone berlingo ervoor, dus met alles te trekken.

Ik denk wel dat je dit niet met een berlingo mag trekken,
een berlingo mag max. 540 kg trekken ongeremd.
En zo te zien heeft jou aanhanger geen rem.
cobby
Quadracer
Quadracer

Bericht door cobby »

karl schreef:Dit is zeker rijbewijs B

Ik denk wel dat je dit niet met een berlingo mag trekken,
een berlingo mag max. 540 kg trekken ongeremd.
En zo te zien heeft jou aanhanger geen rem.
Heeft inderdaad geen rem.(anders moet die naar de controle)
Maar op men verz.staat tot 750 Kg.
En ik denk dat 180 kg quad 1 plus 170 Kg quad 2 is 35O Kg
dan heb ik nog 190 Kg over voor de remorque dus zover zal ik er zeker niet over zitten over die 540 Kg.
Heb het even opgezocht in men boekje en daar staat:
19D ongeremde aanhanger 575 Kg
Max. druk op de kogel 70 Kg.
Trouwens al tegengehouden door onze blauwe vrienden en die hadden er ook geen probleem mee.
Alles was in orde :engel:
Grts
Laatst gewijzigd door cobby op di 22 mei, 2007 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

Hoi,
de meeste verzekeringen zijn tot 750 kg
die van mij ook,maar ik mag ongeremd tog maar 400 kg trekken,en geremd 800 kg.
De politie zal niet snel iets zeggen,of er zou al een speciale actie zijn op controle van aanhangers.
Als je rem hebt en het hoogst toegelaten gewicht niet boven de 750 kg is,hoef je ook niet naar de keuring.
Zelf heb ik een enkel asser,als ik mijn king quad er op zet zit ik boven de 400 kg die ik normaal maar mag trekken.Dus hopen dat ze me niet op gewicht controleren :x
Plaats reactie