Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr 25 mei, 2007 17:11
door epix no-fear
maessen maakt geen armen voor honda

Geplaatst: vr 25 mei, 2007 17:48
door jimmy-raptor

Geplaatst: vr 25 mei, 2007 18:01
door Tom61
yamaha tri-z schreef:maessen maakt geen armen voor honda
dat wist ik nie

Geplaatst: vr 25 mei, 2007 18:06
door epix no-fear
dat zijn geen longtravel armen

Geplaatst: vr 25 mei, 2007 19:34
door tuumke
http://www.quad-briel.com/index.html

Hier vind je Houser Longtravel +2,5" voor een kleine 800€, de slicast heeft hij ook maar daar moet je ongeveer 100€ bijtellen.

Geplaatst: za 26 mei, 2007 16:58
door blasterboy
banshee rijder #222 schreef:die van ralph of niet :p

ja idd :D

Geplaatst: ma 11 jun, 2007 22:33
door tointjuh
en, is er al wat besteld?

Geplaatst: di 12 jun, 2007 17:08
door WJB#222
ik denk dat ik voor een lonestar set ga
http://www.lsracing.com/atv-suspension-kits.htm
de bovenste :rock:

Geplaatst: za 16 jun, 2007 20:56
door Quadracer 74
Ik heb houser, wel standaard travel, en ik ben daar zeer tevreden over!

Re: welke longtravel a-armen?

Geplaatst: wo 16 apr, 2014 16:23
door yfz
Graag wil ik de volgende tip delen voor de forumleden die hun SportQuad willen gaan verbreden.

Je kunt bij Wil van der Laan in Nieuwveen je huidige armen laten verbreden in 2 of meer verschillende vaste maten afh. van type quad. Na het verbreden van de fabrieksdraagarmen zijn de armen sterker dan orgineel. Ook kan de caster op verzoek worden aangepast voor andere geometrie met verbeterde rijeigenschappen.

Wil is al bezig met wedstrijdcrossen en tunen vanaf de trike is zeer ervaren en dit verbreden gebeurde voorheen vooral door door wedstrijdrijders maar de laatste jaren ook steeds meer door enduro en vrijetijd rijders.

Het verbrede van je huidige armen is aanzienlijk voordeliger dan de aanschaf van een set nieuwe draagarmen. Het bijkomende voordeel is dat mocht je in de toekomst een arm stuk rijden dat de orginele wel per stuk te koop zijn en die van bijvoorbeeld lonestar etc. uitsluitend per set links rechts. Er is dus niks mis met de kwaliteit van lonestar het kan alleen aanzienlijk voordeliger. De orginele staat ook regelmatig voordelig op de tweedehands rubriek van deze site en van Marktplaats aangeboden.

Je kunt je voorstellen dat als iemand in 1 seizoen 2 keer dezelfde kant krom rijdt twee keer de volledige set moet aftikken dan iemand 2x een losse originele draagarm los kan kopen+verlengen.

Re: welke longtravel a-armen?

Geplaatst: vr 18 apr, 2014 18:49
door Ardjuh
yfz schreef:Graag wil ik de volgende tip delen voor de forumleden die hun SportQuad willen gaan verbreden.

Je kunt bij Wil van der Laan in Nieuwveen je huidige armen laten verbreden in 2 of meer verschillende vaste maten afh. van type quad. Na het verbreden van de fabrieksdraagarmen zijn de armen sterker dan orgineel. Ook kan de caster op verzoek worden aangepast voor andere geometrie met verbeterde rijeigenschappen.
Dat zou ik absoluut niet doen! Heb gezien hoe ze verbreed zijn en weet de prijs... de a-armen zijn behoorlijk vern**kt.
Wat Wil laat doen is de a-armen in 2'en zagen en er letterlijk een stukken pijp tussen lassen, a-armen
zien er niet meer uit, zitten lassen op de zwaarste belaste punten... dus kan nooit sterker worden
dan origineel.

Caster instelling is gewoon stuk van de a-arm af slijpen met een slijptol, is niet eens recht! Originele lager bussen
word ook gewoon stuk vanaf gezaagd, omdat het anders niet meer past. Vervolgens krijg je er een ring bij als opvulling
die je voor/achter kunt plaatsen.

Re: welke longtravel a-armen?

Geplaatst: za 19 apr, 2014 06:01
door 079Raptor700r
Moest er ook aan denken ard haha

Re: welke longtravel a-armen?

Geplaatst: za 14 jun, 2014 20:22
door dave88
Ik heb er van pgs op mijn trx. Helemaal niks mis mee. Heb ze bij loeffler quads besteld in duitsland