kiezelgroeve neeroeteren
Echt kl*te, als ze elk jaar opnieuw heel de procedure moete ondergaan voor het parcour open te houden
bewijst alleen maar hoe graag de staat onze sport dood wil,
greetz Prodigy
bewijst alleen maar hoe graag de staat onze sport dood wil,
greetz Prodigy
Sponsored by: Passion and Profession
quads
W-tec
MX en QX toebehoren
Scherpenheuvel
info@passionandprofession.be
quads
W-tec
MX en QX toebehoren
Scherpenheuvel
info@passionandprofession.be
Nooit meer crossen in Kiezelgroeve
Aanvulling op dit 2 jaar oude topic.
We hebben al te weinig permanente crossterreinen en nu dit:
We hebben al te weinig permanente crossterreinen en nu dit:
Bron: http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/nooi ... roeve.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;Nooit meer crossen in Kiezelgroeve
17/09/2009 Nu minister Schauvliege de milieuvergunning van MC Maasland in beroep geweigerd heeft, kunnen we het motorcrossterrein in Waterloos begraven.
De aanwezigheid van woongebied op minder dan 500 m maakt het onmogelijk ooit een nieuwe vergunning af te leveren, zei gedeputeerde Smeets gisteren tijdens de provincieraad. Bij MC Maasland is de verslagenheid groot.
Het was LDD’er Bob De Wispelaere die de kat de bel aanbond. Hij wist te melden dat minister van Leefmilieu Joke Schauvliege (CD&V) de milieuvergunning van het crossterrein had geschorst. Volgens de minister ligt de crossomloop opnieuw in natuurgebied omdat de Raad van State het Provinciaal Ruimtelijk Uitvoeringsplan (PRUP) voor Waterloos heeft geschorst. Dat gebeurde op vraag van ‘Leefbaar Waterloos’, actiecomité dat al sinds 2002 strijdt tegen een permanente crossomloop in zijn achtertuin. De Kiezelgroeve is het circuit waar onder meer wereldkampioen Stefan Everts heeft leren crossen. Hij was er bij toen de provincieraad eind 2008 het PRUP goedkeurde. Nog geen jaar later lijkt het lot van de cross in Waterloos definitief bezegeld.
“Spijtig, maar helaas”, zei deputé van Milieu Frank Smeets. “Als er ooit een nieuwe milieuvergunning voor Waterloos moet afgeleverd, is die onderhevig aan de nieuwe afstandsregels in de wetgeving. Omdat er woningen staan op minder dan 500 meter is dit onmogelijk.”
Bebossen
Smeets herinnerde er nog aan dat het precies op vraag van de Vlaamse regering is geweest dat de provincie in Limburg vier permanente crossterreinen heeft afgebakend: Lommel, Genk, Kaulille en Neeroeteren. Sinds 2000 hebben drie gedeputeerden van Sport hun tanden stukgebeten op dit dossier. “Er is in Vlaanderen een verschillende regeling voor ruimtelijke ordening en voor milieuvergunningen”, stelde Smeets vast. “Het is trouwens ook op vraag van de milieubeweging dat de omlopen er moesten komen om het wildcrossen tegen te gaan.”
Provincieraadslid De Wispelaere vroeg gisteren namens de buurtbewoners alvast om de motorcrosssite te bebossen.
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Eat my dust!
Re: kiezelgroeve neeroeteren
azijnzuipers zijn het, actievoeren sinds 2002...
Hoe lang staat het crossterrein er al ? Wie kan tellen weet genoeg.
Volgens sommige artikels 55 jaar. Ik durf te wedden dat de meeste mensen daar nog niet half zo lang wonen. 't zelfde als in Zaventem: bij een luchthaven gaan wonen en daarna klagen van't lawaai.JohnBeton schreef:azijnzuipers zijn het, actievoeren sinds 2002...
Can-Am Renegade 800 X
Eat my dust!
Eat my dust!
als we nou eens allemaal met gekentekende quads en crosmotoren door de wijk gaan rijden , dan willen ze ons snel weer terug hebben op de crosbaan denk ik zo...
Als het nog even zo doorgaat zal dat ook het laatste zijn wat we kunnen doen met onze hobby, en in antwerpen te zien is dat zelfs al niet meer toegestaan....
Hier in de buurt had je de colibrie, is ook al weg en komt niks nieuws voor in de plaats....
En zo verdwijnen 1 voor 1 alle parcoursen totdat er dadelijk niks meer over is
Als het nog even zo doorgaat zal dat ook het laatste zijn wat we kunnen doen met onze hobby, en in antwerpen te zien is dat zelfs al niet meer toegestaan....
Hier in de buurt had je de colibrie, is ook al weg en komt niks nieuws voor in de plaats....

Voor De mooiste en coolste stickersets CHECK
http://www.swracing.nl
Ook hier op het forum info bij onderstaande
Advertenties en Aanbiedingen (ENKEL VOOR SPONSORS) en dan stickersets
Kijk ook eens bij
www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
- joyride
- Quadrider

Op hangen die "groenen" aan de mooiste, groenste, en hoogste boom die we kunnen vinden 
idd!joyride schreef:Op hangen die "groenen" aan de mooiste, groenste, en hoogste boom die we kunnen vinden
helemaal mee eens

Voor De mooiste en coolste stickersets CHECK
http://www.swracing.nl
Ook hier op het forum info bij onderstaande
Advertenties en Aanbiedingen (ENKEL VOOR SPONSORS) en dan stickersets
Kijk ook eens bij
www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
-
Koen Berendsen
- Quadrunner

Verdomme echt jammer. Vond het een super circuit.
Wat is dat toch in deze kut-landen? Je hebt een goeie sociale zekerheid maar ik dacht dat plezier maken sociaal gedrag is. Die buurtbewoner die dat gedaan heeft moeten ze eens een lesje leren. Opzich is geweld niet gepast maar dat soort mensen moet ook eens aan anderen denken.
Vind het gewoon idioot. Laat het dan 1x per maand open zijn. Kommop zeg iedere bewoner heeft wel ergens last van. Maar iedere bewoner doet ook iets waar een ander last van heeft.
Wat is dat toch in deze kut-landen? Je hebt een goeie sociale zekerheid maar ik dacht dat plezier maken sociaal gedrag is. Die buurtbewoner die dat gedaan heeft moeten ze eens een lesje leren. Opzich is geweld niet gepast maar dat soort mensen moet ook eens aan anderen denken.
Vind het gewoon idioot. Laat het dan 1x per maand open zijn. Kommop zeg iedere bewoner heeft wel ergens last van. Maar iedere bewoner doet ook iets waar een ander last van heeft.
YAMAHA BREEZE 125cc
Dat heb ik me ook al voorgenomen, iedere keer als ik nog maar in de buurt ben ga ik een aantal rondjes door de straten rijdensteve schreef:als we nou eens allemaal met gekentekende quads en crosmotoren door de wijk gaan rijden , dan willen ze ons snel weer terug hebben op de crosbaan denk ik zo...
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
Wilt ge daar ook een verbod uitlokken of wat? 
Can-Am Renegade 800 X
Eat my dust!
Eat my dust!
Wie gaat mij verbieden om langs daar te rijden? Mijn quad maakt net geen 96db, is verzekerd en ik rijd niet als sommige cowboys dus is er totaal geen probleem.JBX schreef:Wilt ge daar ook een verbod uitlokken of wat?
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
inderdaad. Of ge u nu gedraagt of niet, voor zulke mensen maakt dat niet uit, die eten ne kilo zuurkool als ontbijt en spoelen da door met ne liter azijn.
Zulke mensen zijn een gevaar voor de maatschapij, en als ze hun gelijk krijgen kunnen we binnenkort nergens meer rijden. En dan mogen we nog mooi de regels volgen, die mensen hebben niks anders te doen dan de ganse dag te kijken wat hun stoort en maar te klagen.
Zulke mensen zijn een gevaar voor de maatschapij, en als ze hun gelijk krijgen kunnen we binnenkort nergens meer rijden. En dan mogen we nog mooi de regels volgen, die mensen hebben niks anders te doen dan de ganse dag te kijken wat hun stoort en maar te klagen.
Ik begrijp uw frustratie 100%. Wij staan als quadrijders allemaal aan dezelfde kant he.KrisZ400 schreef:Wie gaat mij verbieden om langs daar te rijden? Mijn quad maakt net geen 96db, is verzekerd en ik rijd niet als sommige cowboys dus is er totaal geen probleem.JBX schreef:Wilt ge daar ook een verbod uitlokken of wat?
Maar ge gaat het erger maken door daar rondjes te rijden denk ik.
Can-Am Renegade 800 X
Eat my dust!
Eat my dust!