Pagina 2 van 5
Geplaatst: ma 28 mei, 2007 12:26
door jimmy-raptor
quad-racerrr schreef:hey jimmy bedankt voor alle info
mocht je ooit nog een halen in belgie wil ik der wel een overkopen
en anders heb jij die lijst nog wat er allemaal op moet. gewoon simpel en niet zo uitgebreid hoe die van de rdw dat doen. ( zou je me die kunnen pme?)
ben toch zo in belgie kleine 2 km
ik zal wel even een lijstje maken v.d. week
Geplaatst: ma 28 mei, 2007 12:31
door Haagje
okee hartelijk bedankt
zet er ook aub bij wat voor een papieren ik moet hebben
Geplaatst: do 31 mei, 2007 12:07
door Mika
Hoe gaat dat om een Nederlandse quad naar België in te voeren? Kan je eentje kopen zonder kenteken en dan in België het kenteken aanvragen?
Geplaatst: do 31 mei, 2007 23:06
door Sharky #3
Mika schreef:Hoe gaat dat om een Nederlandse quad naar België in te voeren? Kan je eentje kopen zonder kenteken en dan in België het kenteken aanvragen?
De quad moet zoiezo een TüV of COC keuring hebben, anders lukt het niet.
Geplaatst: vr 01 jun, 2007 10:44
door Mika
Het zou gaan om een nieuwe quad die in Nederland bij een dealer gekocht wordt.
Ik neem aan dat ook deze zonder kenteken gekeurd zijn?
Geplaatst: vr 01 jun, 2007 23:37
door Sharky #3
Mika schreef:Het zou gaan om een nieuwe quad die in Nederland bij een dealer gekocht wordt.
Ik neem aan dat ook deze zonder kenteken gekeurd zijn?
Dat kan, dat ze een wegtoelating hebben (Tüv of Coc)
Maar de meeste quads zonder kenteken in Nederland worden niet gekeurd. En zijn dus ook nooit in te schrijven.
De keuring kost zo'n 1000€, je merkt het gemakkelijk aan de prijs dus van de quad.
CVO COC
Geplaatst: wo 04 jul, 2007 18:56
door brumm
Eerste bericht staat dus dat het om een CVO keuring gaat, dus dat er een CVO bij de quad zit. Maar bij de meeste quads in belgie en DLd zit geen CVO. Duitse TUV is ook goed maar dan wel als PKW gelijk aan auto en niet meer dan 15kw. Mensen bij de RDW zijn momenteel redelijk op de hoogte van een en ander. Banden ed. moete EG goedgekeurd zijn.
Dus alleen inschrijven in België is niet genoeg als er geen CVO COC bij zit. Dan is het alleen via Tuv te doen. Maar de meeste dealer in NL kunnen ook wel een nieuwe quad met COC leveren voor niet al te veel geld en dan alleen d BPM regelen. Maar dat is de netto catalogus waarde met 20,7%.
Kosten ombouwen Dld is ongeveer €1000,- verlichting + TUV en 1 dag inschrijving. Maar dat duurd tegenwoordig allemaal vrij lang en bij de RDW zijn ze ook niet meer zo snel
Geplaatst: vr 06 jul, 2007 17:15
door Haagje
jimmy-raptor schreef:quad-racerrr schreef:hey jimmy bedankt voor alle info
mocht je ooit nog een halen in belgie wil ik der wel een overkopen
en anders heb jij die lijst nog wat er allemaal op moet. gewoon simpel en niet zo uitgebreid hoe die van de rdw dat doen. ( zou je me die kunnen pme?)
ben toch zo in belgie kleine 2 km
ik zal wel even een lijstje maken v.d. week
uuh kan je me die nog sturen als je hem hebt?
Geplaatst: ma 01 sep, 2008 11:44
door jimmy-raptor
om even terug te komen op het onderwerp.
Ik zie dat jullie het over CVO/COC hebben, als je GOED de voorwaarden van de RDW leest dan kan je zien dat als je een KENTEKENBEWIJS hebt van
een binnen de EU-LAND dat je GEEN CVO nodig hebt.
Er moet echter wel een GELIJKVORMIGHEIDSATTEST bij zitten waarop staat aan welke eisen hij voldoet.
op mijn ingevoerde raptor 660 zat dus idd geen typegoedkeuring maar hij rijdt wel rond met NL-kenteken.
jullie hoeven dit allemaal niet te geloven, maar ik heb weer een eendagskenteken aangevraagt voor een keuring op 12 september.
(om mijn raptor 700 in tevoeren vanuit belgie) en achter op dat papiertje staat dat een kentekenbewijs voldoende is MITS hij uit een EU land komt.
ze keuren ook alleen maar of je lichten werken en of hij nog in goede staat is ( geen speling op assen e.d.)
Ik laat jullie het verloop wel weten. Ik weet nog niet of hij goed gekeurd wordt want ik heb in mijn led-achterlicht knipperlichten zitten.
waar overigens wel e-keur op zit.
ciao
Re: quad invoeren belgie naar NL
Geplaatst: za 06 jun, 2009 16:21
door tjobbie
jimmy-raptor schreef:om even terug te komen op het onderwerp.
Ik zie dat jullie het over CVO/COC hebben, als je GOED de voorwaarden van de RDW leest dan kan je zien dat als je een KENTEKENBEWIJS hebt van
een binnen de EU-LAND dat je GEEN CVO nodig hebt.
Er moet echter wel een GELIJKVORMIGHEIDSATTEST bij zitten waarop staat aan welke eisen hij voldoet.
op mijn ingevoerde raptor 660 zat dus idd geen typegoedkeuring maar hij rijdt wel rond met NL-kenteken.
jullie hoeven dit allemaal niet te geloven, maar ik heb weer een eendagskenteken aangevraagt voor een keuring op 12 september.
(om mijn raptor 700 in tevoeren vanuit belgie) en achter op dat papiertje staat dat een kentekenbewijs voldoende is MITS hij uit een EU land komt.
ze keuren ook alleen maar of je lichten werken en of hij nog in goede staat is ( geen speling op assen e.d.)
Ik laat jullie het verloop wel weten. Ik weet nog niet of hij goed gekeurd wordt want ik heb in mijn led-achterlicht knipperlichten zitten.
waar overigens wel e-keur op zit.
ciao
hi, dit is niet helemaal waar.
ik ben zelf op dit moment bezig met een 700 naar nederland te halen vanuit belgie op kenteken.
er zit een attest bij maar de regels zijn sinds 1mei compleet veranderdt dus dat houdt in dat de banden ekeur moeten hebben
alle verlichting moet e keur hebben +het lichtbeeld wordt ook getest waar ik dus nog een probleem bij ga krijgen omdat er standaard raptor verlichting op zit.
er moet een claxon op zitten met e keur.
er moet een E-keur reflector op zitten
spiegels met e-keur
kentekenplaat verlichting met e-keur.
al bij al toch nog veel werk.
ik was vorige week ook bij de rdw om hem in te voeren maar werdt afgekeurdt op de hierbovengenoemde punten.
grtzz. tjobbie
Re: quad invoeren belgie naar NL
Geplaatst: za 06 jun, 2009 17:23
door Haagje
tjobbie schreef:
hi, dit is niet helemaal waar.
ik ben zelf op dit moment bezig met een 700 naar nederland te halen vanuit belgie op kenteken.
er zit een attest bij maar de regels zijn sinds 1mei compleet veranderdt dus dat houdt in dat de banden ekeur moeten hebben
alle verlichting moet e keur hebben +het lichtbeeld wordt ook getest waar ik dus nog een probleem bij ga krijgen omdat er standaard raptor verlichting op zit.
er moet een claxon op zitten met e keur.
er moet een E-keur reflector op zitten
spiegels met e-keur
kentekenplaat verlichting met e-keur.
al bij al toch nog veel werk.
ik was vorige week ook bij de rdw om hem in te voeren maar werdt afgekeurdt op de hierbovengenoemde punten.
grtzz. tjobbie
Dat is allang dat je verlichting en dergelijke met hebben met E-keur.....
Zelfde als scooter uitlaatjes. Als deze geen e keur hebben mogen ze niet de weg op en is je brommer dus ''ongeldig''
Re: quad invoeren belgie naar NL
Geplaatst: zo 07 jun, 2009 22:13
door tjobbie
de rdw heeft tegen mij gezegd dat er voor 1 mei niet naar gekeken werdt als ie via kenteken uit europa kwam.
maakt niet uit,het is eigenlijk wel logisch dat er e-keur op moet zitten natuurlijk maar aangezien mijn raptor de standaard verlichting op heeft zitten is het dus nog een probleem om er verlichting op te krijgen met e-keur en een juist lichtbeeld.
iemand een iedee?
ik weet de er e-keur verlichting voor is maar die kosten 380 eurootjes
en ik word donderdag opnieuw gekeurdt dus moet nog snel zijn ook.
iemand anders met dezelfde ervaring?
Re: quad invoeren belgie naar NL
Geplaatst: ma 08 jun, 2009 08:40
door Sebastien
is zo een licht niet goed ?
Deze is van de officiele kit in België.
Re: quad invoeren belgie naar NL
Geplaatst: ma 08 jun, 2009 15:10
door Rudger013
Weet iemand dat de BPM zal zijn voor een Raptor 700cc SE uit 2007/2008 ?
Vanuit Belgie naar Nederland invoeren
Re: quad invoeren belgie naar NL
Geplaatst: wo 10 jun, 2009 18:30
door tjobbie
Sebastien schreef:is zo een licht niet goed ?
Deze is van de officiele kit in België.
aha ok, dus in belgie moet er dus ook een additionele E-keur lamp op gemonteerdt worden voordat hij de weg op mag?
deze zat er bij mij dus niet op toen ik hem kocht.