Pagina 2 van 2

Geplaatst: zo 13 feb, 2005 12:54
door Sg6
die bootjes zijn in polyester hebben een grote van 1m maar hoeveel cc die moterkes zijn weet ik nie. Zo een polyester bootjes kost rond en bij 600 euro voor de goeikoopste maar dan wel zonder moter en heel den bazaar.
Mijne van Grauphner heeft er 2j terug rond en bij de 800 euro gekost maar dan met bediening en servos en motor. Staat TE KOOP ALLES voor de geintereseerden motor is zelf nog nie gerodeerd.

Geplaatst: zo 13 feb, 2005 13:35
door Rik350
Zijn meestal 3.5 cc motortjes lopen op methanol(dit is een type alcohol) met nitro(soort zeer explosieve stof) En ze lopen volgens het dieselprincipe dus ontbranding door compressie met voorgloeiertje alleen dan wel weer tweetakt snappen jullie het nog 8)

Geplaatst: zo 13 feb, 2005 13:48
door Sg6
Rik350 schreef:Zijn meestal 3.5 cc motortjes lopen op methanol(dit is een type alcohol) met nitro(soort zeer explosieve stof) En ze lopen volgens het dieselprincipe dus ontbranding door compressie met voorgloeiertje alleen dan wel weer tweetakt snappen jullie het nog 8)
de mijne is een 5.28cc motortje :wink:

Geplaatst: zo 13 feb, 2005 13:56
door Vincenzo
Rik350 schreef:Zijn meestal 3.5 cc motortjes lopen op methanol(dit is een type alcohol) met nitro(soort zeer explosieve stof) En ze lopen volgens het dieselprincipe dus ontbranding door compressie met voorgloeiertje alleen dan wel weer tweetakt snappen jullie het nog 8)
ze bestaan ook volgens het 4takt princiepe hoor!!! ik vlieg ermee

Geplaatst: zo 13 feb, 2005 14:41
door Rik350
@sg6 ja kan natuurlijk ook op die autotjes meestal 3.5 mijn pa had een 10 cc op de helicopter

@vincenzo dat wist ik niet

Geplaatst: zo 13 feb, 2005 14:49
door Vincenzo
Rik350 schreef:@sg6 ja kan natuurlijk ook op die autotjes meestal 3.5 mijn pa had een 10 cc op de helicopter

@vincenzo dat wist ik niet
de meeste autokes die verkocht worden zijn 2.11cc daarop volgen de 3.5cctjes en soms beetje meer en dan heb je nog de zware waar een 22.5cc zenoah inzit (die laatste zijn op bezine)

in de vliegerkes hebt ge meerendeel 2takt maar 4takt wordt ook mee gevlogen heb er hier eentje het is een 11.5cc (allemaal lichtkoeling) met 2 klepjes echt mooi hoe dat werkt.

en wat die nitro betreft in autokes word het veel gebruikt omdat het meer koeling geeft en een veel hevigger aanzetten als je de gasschuif opent maar zonder nitro is het oop perfect tedoen alleen 80%methanol en 20% reginus olie of syntetische olie.

Geplaatst: zo 13 feb, 2005 14:50
door Vincenzo
foto van een 4takt

Afbeelding