Pagina 2 van 3
Geplaatst: do 21 jun, 2007 08:32
door Ralph
Kwanta kosta?
Geplaatst: do 21 jun, 2007 16:54
door epix no-fear
Quickly schreef:hallo
bij mijn weten is de 660 cylinder alu met een chroom laag (nikasil)
het probleem is dikwijls dat de motor +olie te warm worden waardoor een deel
van de olie verdampt door de karterontluchting.is ook verbruik!
dus evenbelangrijk als het koelwater is de olie te koelen.
je moet is op de site van PWR kijken die leveren een kit kompleet.25% MEER KOELING
MEER RENDEMENT EN LANGERE LEVENS DUUR VAN DE MOTOR.
zo een kit heb ik gekocht.
peter.
met deze nieuwe informatie wil ik nogmaals terug keren op wat ik eerder al zei.
ook nikasil heeft een vele malen kleiner uitzettings coefficient dan aluminium dus opnieuw zou dit betekenen dat de speling tussen zuiger en want kleiner word.
Geplaatst: do 21 jun, 2007 22:30
door Ralph
Op het HW forum heeft niemand last van olieverbruik. Olie ververssen en alle filters en radiator goed schoonhouden schijnt goed te helpen tegen olieverbruik, wat natuurlijk ook wel logisch is
Iemand enig idee wat hij hiermee bedoelt?
I also put in a siphon break on the crankcase breather to keep it from sucking oil from the crankcase.
Geplaatst: ma 25 jun, 2007 14:41
door No Limit W-tec
Ralph schreef:Op het HW forum heeft niemand last van olieverbruik. Olie ververssen en alle filters en radiator goed schoonhouden schijnt goed te helpen tegen olieverbruik, wat natuurlijk ook wel logisch is
Iemand enig idee wat hij hiermee bedoelt?
I also put in a siphon break on the crankcase breather to keep it from sucking oil from the crankcase.
Normaal loopt de carter ontluchting rechtstreeks van motor naar filterkast. Bij gebruik fijne olie durft ie wel eens olie steken in filterbak omdat er te weinig tegendruk is. Kun je oplossen door zoals bij yfz bakje tussen te steken dat gevuld is met mousse. Zo heb je meer tegendruk.
Volgens mij heeft olieverbruik hier ook iets mee te maken, denk dat deel van olie als het ware verdampt via de carterontluchting. Is enige wat ik nog kan geven als zinnige verklaring voor het olieverbruik op de 660 motoren. Heb destijds zowat alles vervangen maar bleef oliezuiper.
Geplaatst: vr 29 jun, 2007 18:33
door Yamaha Grizzly 700
zoek de verschillen voor en achter
:
De letters op de achterklep konden niet gestickerd worden, en nu zijn ze gespoten door een erkend bedrijf. Het moest een hele tijd blijven zitten volgens hun dus ben benieuwd.
Geplaatst: vr 29 jun, 2007 18:52
door yamahakodiak
superrrr
Geplaatst: ma 02 jul, 2007 08:24
door Charger69
Geplaatst: di 03 jul, 2007 07:44
door No Limit W-tec
Ik vind dat er nog reeksje PIAA lampjes ontbreken op bumper en op rolkooi. Die twee rechthoekige passen echt niet !
Geplaatst: di 03 jul, 2007 08:35
door Ralph
Ik zei het al tegen hem, sloop ze van je Grizzly af
Ik heb nog wel een setje liggen hier eventueel
Geplaatst: di 03 jul, 2007 11:03
door albrecht
Geplaatst: wo 18 jul, 2007 20:16
door Yamaha Grizzly 700
Vandaag heel wat binnen gekomen, net even het dak gemonteerd en de rest is voor morgen:
Dragonfire cdi
sheave
dak
maxxis velgen + bighorns
verdere foto's volgen morgen
Geplaatst: wo 18 jul, 2007 20:18
door BULLET-PROOF
mooi heel mooi
Geplaatst: wo 18 jul, 2007 20:57
door yamahakodiak
dat gaat de goed kant op
Geplaatst: do 19 jul, 2007 21:54
door Yamaha Grizzly 700
oke, velgjes geplaatst en cdi: hij loopt nu al 81
ben benieuwd hoe hij met sheave gaat
Geplaatst: do 19 jul, 2007 21:59
door brutus32
mooi !
temperatuur in de gaten houden he !