Pagina 2 van 5

Geplaatst: do 01 apr, 2004 17:17
door Bartie
Dat is nu eens goed nieuws :D

Een goede carbu voor weinig geld.

En deze carbu zou nog gemakkelijker te plaatsen zijn op de Z-400.

Geen aanpassingen nodig aan benzine tank.

Enkel gas kabel moet worden aangepast.

Heb je geen foto van je DIY oplossing van de gaskabel misschien dat we die voor de Z-400 ook kunnen toepassen.

Alvast bedankt voor de review hellracer :wink:

Geplaatst: vr 02 apr, 2004 08:23
door Hellracer
Even duidelijk maken dat een andere carbu je quad niet vlugger maakt maar vlugger tot je top laat gaan en meer torque geeft, dus betere verbranding.

Ik heb heel veel onderin bijgekregen, mid en top verbeterd.

Dus sneller gaat je alleen door je banden en tandwielen te wijzigen, op toerental van je motor veranderd niet hey :)

Staat ook een choke op en iets veel beters niet iets dat je zit als je erdoor kijkt dus houd het geen lucht tegen :)

Nee ik was zo gehaast om er hem op te zetten dat ik er geen foto's van hebt, ken je dat ? :)

Nieuwe handgas wel bestelt , eentje met alu handvat :)

Geplaatst: vr 02 apr, 2004 11:23
door El Timbo
ik kan er enkel nog toevoegen dat ik erbij was en dat hellracer zen oogjes blinkten toen hij de eerste keer zen nieuwe carbu probeerde......

Geplaatst: vr 02 apr, 2004 13:01
door Hellracer
Update : de Top end is nu perfect met mainjet 130 wat aarzelde vaak bij volgas in een keer, nu trek hij door tot het oneindige :)

Bougie bleef dezelfde kleur van 135 naar 130 dus de mainjet is goed.

DE Bougie is wel niet zwart of wit maar Grijs?? Bruin kleurtje heeft ie nooit gehad,ligt dat aan de naft? Gebruik 98octane Q8

En de choke is de max, 1minuut en weg :)

Geplaatst: zo 04 apr, 2004 20:31
door Hellracer
Voila na een 120km rit is de bougie donkergrijs gebleven en heb ik geen klachten gehad van hoge toeren in ralenti of overhit enzo dus perfect.

Zijn gaan tanken samen met El Timbo na een goeie 80km en hij tankte 4,30 en ik 4,60 voor hetzelfde dus valt super goed mee nu, vroeger had ik bijna 2 liter verschil.

Met al met mods en 440cc is dit super :)
Heb zelfs powersliding gamaakt in 4de op natte weg zonder te wilen, was dat verschieten :)

Geplaatst: za 29 mei, 2004 11:08
door Teunie
Ik heb ook wel interesse in de carb, maar dan voor op de KFX.

Denk je dat het doenbaar is zonder al te veel te veranderen?
(duimgas?? Moet ik de hele kabel dan veranderen of alleen het einde?)

Geplaatst: za 29 mei, 2004 11:36
door Hellracer
Teunie schreef:Ik heb ook wel interesse in de carb, maar dan voor op de KFX.

Denk je dat het doenbaar is zonder al te veel te veranderen?
(duimgas?? Moet ik de hele kabel dan veranderen of alleen het einde?)
Teunie,

op de kfx weet ik niet hoe het eruit ziet maar er anders een foto van hoe het nu is als je eraan kunt.
Ik heb alleen de kabel gewijzigt niet vervangen.
Het is echt een verbetering tov BSR type hoor daarom wil ik het ook op de baja, nog betere reactie en response en betere mid en top ook.
is 209euro voor de TM36 dacht ik plus 15euro transport

ps: zoek eens op andere forums voor ongeveer de jusite jets dan kun je die er direct bijvragen

Geplaatst: za 29 mei, 2004 11:44
door Fré
hier een berichtje van iemand met een Z + TM36:

hey...........that carb was great. i had one on my Z and it was exactly what i wanted. it gives you awesome mids, doesn't take away low end and the top is a slight increase. the only down fall , but it is really no big deal, is you need to re-work your throttle cable end where it hooks to the carb and you need to buy a different boot. outside of that it is great, the pump is easy to adjust, the flat slide makes instant throttle response and the jets are very common. i think it is the same carbs the older GSXR have on them, of course they have 4 of them but any zuki shop would know all about this carb. i also believe it is on the dirt bike a few years back. SUDCO is a good place to call and ask tech questions.

hope this helped................ride on

L8r

Geplaatst: za 29 mei, 2004 11:57
door Hanzie
hier, dyno van volledige uitlaat, nokkenassen en FCR40mm :wink:

Afbeelding

Geplaatst: za 29 mei, 2004 12:02
door Fré
Vergeleken met een standaard dynorun is dat niks beter op lagere toeren:
Afbeelding

Geplaatst: za 29 mei, 2004 12:05
door Hanzie
omdat de nokkenassen ook meer bovenin geven. De luchtfilter doet veel onderin, de uitlaat ook.

Edit: let er ook op! de EIKING van de grafiek is anders... veel meer onderin!

Geplaatst: za 29 mei, 2004 12:15
door Fré
de ijking is just hetzelfde toch?

kijk naar 4000rpm:

met al die mods: 15,5 hp
standaard: 16hp

en dan nog met een pijp en zonder luchtfilterdeksel.

Dus van 3500-5000rpm merk je niets van al die mods. Enkel van hoge mid tot top is het enorm verbeterd. Maar persoonlijk zou ik liever een goeie boost zien aan de onderkant van de curve

Geplaatst: za 29 mei, 2004 12:41
door Teunie
Denk dat de FCR40 overkill is met die mods en een 36 meer resultaat onderin geeft!

Geplaatst: za 29 mei, 2004 12:42
door Hanzie
eerst een andere uitlaat, dan een carb. !

anders zul je helemaal niet veel plezier hebben van je carb...

Geplaatst: za 29 mei, 2004 12:49
door Fré
mja, ik blijf erbij dat de drz-e met andere carb en cams geen andere uitlaat heeft.

ik wil een sleeper, geen brulaap :)

we zullen zien, ik denk dat die carb mijn eerste motormod is!

gewoon veel goedkoper dan cams, uitlaat of wat dan ook