Pagina 2 van 3
					
				
				Geplaatst: do 05 jul, 2007 11:19
				door doubletracing
				sproeier is een #144
			 
			
					
				
				Geplaatst: do 05 jul, 2007 12:25
				door No Limit W-tec
				Sproeier is veel te klein.  
Richting gevende waarden :
YZ crosser naald clip op tweede stand
45 stationair sproeier
178 hoofd
air/fuel schroef 1.5-2 toeren uit
Denk dat hij boegie opvreet wegens te arm lopen.  
Of eens afspreken bij Wim Motors om op testbank te zetten.
			 
			
					
				
				Geplaatst: do 05 jul, 2007 14:41
				door YFZ007
				doubletracing schreef:er zit een dynojet kit in,op mijn vorige had ik dit ook...
Een dynojet kit heeft andere maten dan de standaard hoofdsproeier ik denk dat de 144 juist is.
Maar je moet hem wel met de naald van dynojetkit plaatsen.
Als je eens met een cdi wil proberen laat maar iets weten ik heb er nog een liggen versie 2006.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: do 05 jul, 2007 15:57
				door mx jake
				je mag van geluk spreken dat alleen je bougie stuk gaat
als je een gasnaald hebt moet je daar je sproeier eens over laten zakken, en daarna de oem sproeier, om de maat te vergelijken
			 
			
					
				
				Geplaatst: do 05 jul, 2007 19:56
				door doubletracing
				ksnap niet wat het probleem is met een dynojet kit?de maten komen niet overeen met oem sproeiers dus een 144 zou idd moeten goed zijn,de motor heeft ook altijd goed gedraaid ,al rijdend en op ralenti...maar het probleem van de bougie blijft,dus zal het nog wat vissen worden naar de echte oorzaak...
			 
			
					
				
				Geplaatst: za 07 jul, 2007 19:09
				door mx jake
				heb je de cammod al gedaan?
ik sprak vandaag iemand, die zij, dat je kleppen te lang dicht blijven om de warmte goed af tevoeren, als je flink gas geeft
			 
			
					
				
				Geplaatst: zo 08 jul, 2007 09:45
				door ronnieb
				1 1/2 jaar met cammod gereden zonder problemen.
Heb wel slechte dingen gehoord over dynojet kitjes, dus ik zou gewoon een YZ naald clip 3, en een hoofd(main) 175, pilot 45, feul screw 2 slagen open, en dat als basis gebruiken, hier moet hij redelijk op lopen.
En als dat het niet is dan moet je het gaan zoeken in de electonika, bougiekap cdi kabels etc etc.
Suc6
			 
			
					
				
				Geplaatst: ma 09 jul, 2007 17:02
				door mx jake
				dat bedoel ik dus ook ron 
 
juist wel de cammod doen
om warmte aftevoeren, moeten je kleppen langer open staan
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: vr 13 jul, 2007 10:55
				door SlOoT
				Probeer eens een NGK 10.
			 
			
					
				
				Geplaatst: vr 17 aug, 2007 20:20
				door doubletracing
				effe update van het nog altijd slepend probleem 
 
killswitch enkele crossen niet aangesloten ,motor sputterde terug dus killswitch is uitgesloten.
cammod is ondertussen ook uitgevoerd,afstelling van carbu is perfect en motor is volledig in orde.
Elk contact is speciaal gereinigd en nagekeken.
Bougie brand nog steeds weg,na wat navraag hier en daar gaan we nu proberen met een andere regulator(het grijze blokje met de koelvinnen vooraan op het kader onder de neus).doordat alle verlichting weggenomen is zou de regulator meer stroom te verwerken krijgen en zou deze te grote stroom kunnen naar de bougiekabel sturen wat de oorzaak van de bougie die opbrand zou kunnen zijn...
Bij de yfz 2004 zou ook dit probleem bij sommige opgedoken zijn,iemand al iets van opgevangen?
Hopelijk lukt het met dit want ik ben ten einde raad hierna 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: zo 19 aug, 2007 21:13
				door doubletracing
				vandaag 2de reeks terug problemen gehad motor sputteren en bougie terug op...we zijn vandaag uitgekomen dat het wel eens het contact zou kunnen zijn op de carburator links waar er 2 draden op toekomen die blijkbaar de stand van de gasschuif doorgeeft naar de cdi ofzo,dat die kapot is.
			 
			
					
				
				Geplaatst: ma 20 aug, 2007 15:52
				door mx jake
				er gaan 2 stekkers naar de carb die met 2 draden is tors, en die met 3 draden is de tps, deze laatste geeft de stand van de gasschuif door aan de cdi
maar  sparks racing gooit die tps los, en verbind hem door
ook ronny B en keesie zijn hier een poosje mee aan de gang geweest, maar ik weet niet of ze daar goeie ervaringen me hebben
			 
			
					
				
				Geplaatst: di 21 aug, 2007 16:33
				door ronnieb
				Ik had de TPS los
Keesie had um aangelsoten.
Merkte weinig verschil, dus je kan um gewoon loskoppelen om te proberen, niks doorverbinden
Hed opbranden van de bougie lijkt op een te arm mengsel , maar aangzien dit allemaal goed staat bij jou..
Keesie en ik hadden wel allebij de regulator kit nodig want we reden zonder koplampen, maar dat was alleen voor het stotteren boven in de toeren, en het goed opladen van de accu.
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat je ontsteking naar de KLOTE is, of de bougie kap,
Heb toen ook beide vervangen bij mij.
Hoop dat did een beetje helpt suc6
			 
			
					
				
				Geplaatst: do 23 aug, 2007 06:54
				door doubletracing
				ik heb gisteren de tps fiche afgesloten en heb 20 minuten voluit kunnen rijden met een slechte bougie erin waarmee hij voordien stotterde.
Zou het kunnen dat die tps iets te maken heeft met de voorontsteking?ik denk als deze tilt smeet dat er teveel voorontsteking was en de bougie uiteindelijk opbrande...
			 
			
					
				
				Geplaatst: do 23 aug, 2007 14:11
				door JR
				Kben blij dat je het gevonden hebt !
Ik zou ver zot worden, en je ziet zit hem meestal in de kleine dingens.
BTW: ga jij naar zarlardinge, of is't proef in de mclb ?