Pagina 2 van 7
					
				
				Geplaatst: do 05 jul, 2007 17:54
				door yamahakodiak
				dan moet ik het ook maar eens gaan gebruiken ben benieuwd  

 
			
					
				
				Geplaatst: do 05 jul, 2007 18:26
				door Domi
				Ik vind zelfs dat ge goed het verschil merkt wanneer ge met bv. V-power tankt tegenover gewone 98.
			 
			
					
				
				Geplaatst: do 05 jul, 2007 18:39
				door Tom#11
				waarin merken jullie dan verschil, dat hij fijner loopt of harder ?
heb zelf altijd 95 getankt, zal 98 ook 's probere..
			 
			
					
				
				Geplaatst: do 05 jul, 2007 18:56
				door Domi
				Harder gaat ie niet rijden, wel wat aangenamer.
			 
			
					
				
				Geplaatst: do 05 jul, 2007 19:18
				door Kortvrint
				En bij 2takt? ook best 98 tanken + olie natuurlijk
			 
			
					
				
				Geplaatst: do 05 jul, 2007 20:43
				door timo
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: do 05 jul, 2007 20:46
				door cobby
				Bij mij heb ik het gevoel dat die beter trekt en voelt beter aan in het algemeen.
Tank normaal bij shell 98 , kort bij men deur.
@timo=heb het aangepast 

 
			
					
				
				Geplaatst: do 05 jul, 2007 21:04
				door timo
				zeker van dat het 
schell  is ?  
 
 
  
  
 
			
					
				
				Geplaatst: do 05 jul, 2007 21:51
				door stonlymolony
				ik tank  vpower  en dat  gaat best  wel goed  hy  ryd  wat   schoner en realexer
			 
			
					
				
				Geplaatst: vr 06 jul, 2007 00:00
				door Soulle
				Moest het een oudere motor zijn zou ik niet te dikwijls 95 tanken, nu maakt het niet zoveel uit.
98 octaan is altijd beter vanwege het hogere octaangehalte.
Wat Aspen brandstof betreft deze rijkt minder, heb het zelf al ondervonden. Ze zou minder schadelijk en hinderlijk maar is natuurlijk ook duurder van prijs.
Soulle
			 
			
					
				
				Geplaatst: vr 06 jul, 2007 08:25
				door mikebike
				Domi schreef:Ik vind zelfs dat ge goed het verschil merkt wanneer ge met bv. V-power tankt tegenover gewone 98.
In je knip ja,is duurder...als je motor voor 95 is ontwikkeld,loopt die theoretische minder hard op 98 octaan..laat je niets wijs maken en gewoon 95 tanken,de 98 verbrandt langzamer als 95,hij is namelijk gemaakt voor hogere compressie`s,dat het mengsel niet gaat detoneren(=spontane ontbranding voordat de zuiger bovenin staat en de bougie de boel ontsteekt)
 
			
					
				
				Geplaatst: vr 06 jul, 2007 08:35
				door rappy 700 rijder
				Soulle schreef:Moest het een oudere motor zijn zou ik niet te dikwijls 95 tanken, nu maakt het niet zoveel uit.
98 octaan is altijd beter vanwege het hogere octaangehalte.
Wat Aspen brandstof betreft deze rijkt minder, heb het zelf al ondervonden. Ze zou minder schadelijk en hinderlijk maar is natuurlijk ook duurder van prijs.
Soulle
ik rijd soms met aspen en hij voelt dan gewoon vee lekkerder aan 

 
			
					
				
				Geplaatst: vr 06 jul, 2007 08:47
				door Robby
				mikebike schreef:Domi schreef:Ik vind zelfs dat ge goed het verschil merkt wanneer ge met bv. V-power tankt tegenover gewone 98.
In je knip ja,is duurder...als je motor voor 95 is ontwikkeld,loopt die theoretische minder hard op 98 octaan..laat je niets wijs maken en gewoon 95 tanken,de 98 verbrandt langzamer als 95,hij is namelijk gemaakt voor hogere compressie`s,dat het mengsel niet gaat detoneren(=spontane ontbranding voordat de zuiger bovenin staat en de bougie de boel ontsteekt)
 
ik ga mee met domi... op 98loopt men motor als een zonnetje op 95 heb ik het gevoel dat er enkele paarden muilezeltjes geworden zijn,dit voel ik vooral in hogere toeren of als men machientje veel macht moet zetten, wat de verklaring is? ik ben geen chemikus,maar ken men moto door en door en zeg dat hij echt wel beter op V-^power loopt dan op eender wat.
greetz
 
			
					
				
				Geplaatst: vr 06 jul, 2007 10:58
				door mikebike
				Nu heb je het over Shell V-power..ik had het over 98 octaan..,Ten eerste heeft V-power geen 98 octaan(96 dacht ik,alleen in Duitsland heeft die 100 octaan,omdat (S)hell per land zijn benzine maakt,en in Duitsland worden de (auto)motoren op veel hogere toerentallen bereden(op de mooie autobahn)dan in Nederland,dus heeft Shell hier de V-power voorzien van additieven die een schoonmakende funktie bevat,en de motor zuiniger moet laten lopen.)
Ten tweede,vooral de Japanse motoren zijn ontwikkeld om op 91 octaan te kunnen draaien,dus 95 is al goed zat..
Maar,dit geld vooral voor straatvoertuigen,een yzf 450 bv.kan wel de behoefte hebben aan 98,door zijn hoogtoerige gedrag en hoge compressie 

 !een Raptor 350 of een Z400 hoeft echt geen duurdere 98 benzine.
O-ja Shell`s 95 heeft die additieven nu ook 

 
			
					
				
				Geplaatst: vr 06 jul, 2007 18:12
				door Dr. Oetker
				Ben ook begonnen met 95 en dan overgestapt naar 98 = stukken beter naar mijn gevoel  
