Pagina 2 van 2
8erwielen
Geplaatst: zo 12 aug, 2007 20:16
door Timmy@kawasaki
Jep standaard quad... ik vertrek in 3de en dan naar 4de opschakelen. Int begin was dat 2de en met de knie op het zadel. Het makkelijkst gaat als je rechtstaat heb een beter evenwichtsgevoel. na een tijdje kun je dan ook zittend op je achterwielen rijden. De kunst is als je afwijkt van je koers om dan je quad bij te sturen door er aan te hangen naar 1 kant. Zo kun gemakkelijk 500m op u achterwiel rijden ze...
Gr Timmy
Geplaatst: zo 16 sep, 2007 20:48
door beamer320
coolboyke schreef:Timmy@kawasaki schreef:http://users.telenet.be/timmydejongh/Qu ... heelie.mpg
Doeme da filmke stond er ni volledig op... Heb het er nu opnieuw opgezet en staat re nu volledig op
(allé zo ver dat men broer kan filmen dan toch)
Gr Timmy
En laat maar weten wat je er van vindt
is die quad standaard ? en in welke versnelling trek je die wheelie
(ik wil da ook kunnne)
ik heb ook een ltz
gewoon een 2de of 3de zetten en even trekkken
mijne komt zonder probleem los van de grond
alleen een ander uitlaat ( fp )
groeten
Geplaatst: zo 21 okt, 2007 19:33
door boss Adly
Re: 8erwielen
Geplaatst: zo 21 okt, 2007 20:41
door ~JoAcHiM~
Timmy@kawasaki schreef:Jep standaard quad... ik vertrek in 3de en dan naar 4de opschakelen. Int begin was dat 2de en met de knie op het zadel. Het makkelijkst gaat als je rechtstaat heb een beter evenwichtsgevoel. na een tijdje kun je dan ook zittend op je achterwielen rijden. De kunst is als je afwijkt van je koers om dan je quad bij te sturen door er aan te hangen naar 1 kant. Zo kun gemakkelijk 500m op u achterwiel rijden ze...
Gr Timmy
standaard z400 lukt in 4de om omhoog te krijgen.
Heb je al geprobeerd om van 5de terug naar 4de en naar 3de te schakelen terwijl je aan het wheeliën bent?
Geplaatst: ma 22 okt, 2007 17:27
door ::::JoReN::::
ja, tot terug aan 1ste... met een blaster!
Geplaatst: ma 22 okt, 2007 17:27
door Timmy@kawasaki
in 4de lukt het niet bij mij, mss zat je met andere tandwielverhouding. en neen afkomen heb ik nog niet geprobeerd. 'k Zou niet weten waarom ik dat nodig heb. Soms rij ik in 5de maar als je hem dan een beetje uit balans laat komen heb ik geen macht genoeg meer om de neus terug op te trekken.
Geplaatst: ma 22 okt, 2007 19:41
door Thomaz
Geplaatst: ma 22 okt, 2007 19:53
door ~JoAcHiM~
héhé Joren, dat wist ik. Een wheelie baartje langs achter maakt het ook veel veiliger en gemakkelijker om te leren é.
Ik heb er nooit één gehad
@timmy
vertanding: ik zei dan ook "standaard" z400, dus de vertanding ook.
terugschakelen: voor wat je dat nodig hebt? Voor wat is wheeliën nodig? Beide zijn niet echt nodig maar het is gewoon fun
Als je al wheeliën'd te dicht op uw voorligger aan het naderen bent, en je wilt niet stoppen, dan moet je toch vertragen
Dat is wel waar dat je in 5de hem niet te laag mag laten komen. Er is een beetje koppel tekort daarvoor.
Toegevoegd na 7 minuten:
Ik denk van niet
is gewoon achteruit laten afspelen,
let maar op de achtergrond: auto's enz rijden ook achteruit
Geplaatst: ma 22 okt, 2007 20:14
door Thomaz
Jup idd de moto aan de overkant rijdt achteruit. Ik dacht wel dat het teruggespoeld was. Seg als ge nu met ne raptor 350 ne wheelie probeert. Waarvan het voorste tandwiel met één tandje is vergroot gaat het dan nog altijd "zo" makkelijk ? Want ik krijg daar nie veel beweging in zur. Als ik jullie hoor over uwe Z of kawa praten dan moet het een pease off cake zijn ? Ik heb een volledige openuitlaatlijn enzo dus da moet normaal gezien bij mij toch ook gaan he.
yow
Geplaatst: ma 22 okt, 2007 21:47
door ~JoAcHiM~
mmm, ik heb geen wheelie ervaring met een raptor 350. Het is geen gemakkelijke quad hiervoor.
Het zal er zeker niet op verbeteren met nog een tand groter te gaan vanvoor. Dan trek je minder rap op.
Een tandje kleiner zou veel helpen, maar dan verlies je wat topsnelheid...
Geplaatst: ma 22 okt, 2007 23:44
door Thomaz
~JoAcHiM~ schreef:mmm, ik heb geen wheelie ervaring met een raptor 350. Het is geen gemakkelijke quad hiervoor.
Het zal er zeker niet op verbeteren met nog een tand groter te gaan vanvoor. Dan trek je minder rap op.
Een tandje kleiner zou veel helpen, maar dan verlies je wat topsnelheid...
Ja ik heb het eigenlijk gedaan voor wat meer snelheid. Nu ik oefen er wel niet heel fel op maar ik wou het gewoon weten, omdat ik die suzuki en kawa's zo snel de lucht zag ingaan.
Alle ga u laten, yow
Geplaatst: di 23 okt, 2007 18:02
door ::::JoReN::::
@ joachim, met een wheeliebar leer je de kunst hé, respect voor jou, want jij deed het zonder
wat een raptor 350 betreft, met de orginele vertanding krijg je hem omhoog al rechtstaand, een keer dat je mooi omhoog bent, schakel direct naar 2de, dan kan je mooi op evenwicht houden , wel kwestie van oefenen...
Geplaatst: di 23 okt, 2007 18:36
door JohnBeton
troost u tom, met mijn warrior ging het vroeger ook niet zo goed, maar het ging wel als ik helemaal achteraan op het zadel zat en wat met de koppeling speelde.
En die warrior was niet standaard, zat een hogedruk piston in, bst40 carburator, volledige fp-lijn, open airbox,...
Mijn raptor is standaard, daar gaat het beter mee, maar nog niet 100%, ik ben zelf nog al ligt, dus dat zal er wel mee te maken hebben
Geplaatst: zo 04 nov, 2007 18:57
door Thomaz
Gisteren heb ik eens een stukske op een raptor 700 mogen rijden. Ging natuurlijk pakken beter als de mijne
En had hem in 2e vitesse gezet en toen wat gas gegeven en lichtjes omhoog getrokken. De beide wielen in de lucht, ik wist niet dat het echt zo vlot ging. Was wel eens fijn om te rijden en vind persoonlijker een vijf bak fijner dan een zes bak
En bigfoot hoe gaat het u af ?
Geplaatst: zo 04 nov, 2007 20:54
door boss Adly