Powerlid met schuimfilter?
-
- Easy Quadrider
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Fré, je hebt blijkbaar nog nooit een powerlid gezien van dichtbij. Op een powerlid zit geen snorkel meer. Een powerlid is een deksel dat de volledige luchtfilterkamer afsluit met filtermateriaal. Dus is idd de lucht 2 keer gefilterd en niet 1,5 keer. Als je de precharger die bij de powerlid is er nog bij neemt, dan zit je aan 2,5 keer gefilterd.Fré schreef:in feite heeft Hans maar 1.5 filters . De lucht die door dat deksel komt wordt 2 keer gefilterd, maar de lucht die door de snorkel stroomt wordt maar 1 keer gefilterd.
Dus een outerwears over dat powerlid houdt de vuiligheid die door de snorkel passeert (en dan door de hoofdfilter) niet tegen. Daar zit Hans zijn probleempje een beetje.
Het enige wat ik Hans nog kan aanraden is een precharger voor de filter zelf, omdat die gemakkelijk onder de kraan te spoelen is, in tegenstelling tot de filter. Op die 25 € zal het nu ook weer niet komen hé hans
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Is dit een veilige opstelling met het oog op een zanderige zomer:
K&N luchtfilter (met eventueel een outerwear rond)
Deksel eraf en in de plaats zo'n outerwear netje
Of is een powerlid veiliger dan een outerwear als vervangingsmiddel voor de deksel
Nu rij ik nog met de standaard luchtfilter en de deskel er op
K&N luchtfilter (met eventueel een outerwear rond)
Deksel eraf en in de plaats zo'n outerwear netje
Of is een powerlid veiliger dan een outerwear als vervangingsmiddel voor de deksel
Nu rij ik nog met de standaard luchtfilter en de deskel er op
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Powerlid is beter dan zonder deksel rijden, je hebt toch voldoende airflow, maar stof wordt tegegehouden.
@Hanzie,
Mail mij eens de maten van je K&N dan kijk ik wat er te krijgen is.
@Hanzie,
Mail mij eens de maten van je K&N dan kijk ik wat er te krijgen is.
-
- Quad Expert
Nee idd Nikolas, voorlopig enkel op fotoNo Limit Grizzly schreef:Fré, je hebt blijkbaar nog nooit een powerlid gezien van dichtbij. Op een powerlid zit geen snorkel meer. Een powerlid is een deksel dat de volledige luchtfilterkamer afsluit met filtermateriaal. Dus is idd de lucht 2 keer gefilterd en niet 1,5 keer. Als je de precharger die bij de powerlid is er nog bij neemt, dan zit je aan 2,5 keer gefilterd.
Op een powerlid of een gewoon lid zit uiteraard geen snorkel, want die komt rechtstreeks onder het deksel in de airbox uit. En imho blijft die daar zitten met gewoon lid/powerlid.
Of wordt die vanbinnen uit automatisch afgedekt?
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Mocht die door de powerlid niet afgedekt zijn, dan kan je dat gerust zelf doen met tape, zal zo genoeg lucht krijgen door powerlid.
Bij Raptor powerlid zit snorkel op lid, vandaar dat ik ervan uitging dat het ook zo was. Heb die powerlid opgestuurd naar Hanzie maar nog niet gemonteerd gezien. Vandaar de verwarring.
Gewoon dichtplakken die snorkel !
Bij Raptor powerlid zit snorkel op lid, vandaar dat ik ervan uitging dat het ook zo was. Heb die powerlid opgestuurd naar Hanzie maar nog niet gemonteerd gezien. Vandaar de verwarring.
Gewoon dichtplakken die snorkel !
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Heb nog nooit geen problemen gehad met K&N, zeker niet als je een prefilter gebruikt.
Met powerlid erbij zit je met dubbele filtering, dus volgens mij zeker ok, punt uit.
Met powerlid erbij zit je met dubbele filtering, dus volgens mij zeker ok, punt uit.
-
- Quadrunner