Pagina 2 van 2
Geplaatst: di 07 aug, 2007 20:49
door OpticalNicolas
idd, ze kosten ginder nieuw al meer dan 4000euro.
het zal zo in zen werk gaan als je em besteld.
jij schrijft geld over, krijgt e-mail dat je quad er binnen 2weken zal zijn.
na 2weken heb je nix, na 3weken ook nix
je stuurt e-mail, oh my god, hij stuurt niet weer, jij bent 4000euro lichter.
Geplaatst: di 07 aug, 2007 22:24
door DaZoe
OpticalNicolas schreef:idd, ze kosten ginder nieuw al meer dan 4000euro.
het zal zo in zen werk gaan als je em besteld.
jij schrijft geld over, krijgt e-mail dat je quad er binnen 2weken zal zijn.
na 2weken heb je nix, na 3weken ook nix
je stuurt e-mail, oh my god, hij stuurt niet weer, jij bent 4000euro lichter.
haha dacht net hetzelfde
als je 14 bent zou ik beginnen met iets licht voor over te schakelen op zwaar en duur materiaal
wie weet val je morgen op je bek en durf je nimeer op je quad , dan staat je investering daar ...
mene grootvader zei altijd "wie het kleine ni begeert , is het grote ni weird ! " (weird = waard in het mechels

)
Geplaatst: wo 08 aug, 2007 00:45
door AlfA
Hmm, je bent 14 en aan't sparen voor een Raptor 700 ?
Ik ga hier even 3 quotes van je neerzetten van de vorige pagina :
Nee niet op de openbare weg
Als ik er een ga kopen word het een supermotard
Bij ons zit een wijland, waar ik kan crossen.
Maar ik rij liever on-road
Je wil er niet mee op de openbare weg, maar je gaat er wél een supermotard van maken.
En uiteindelijk zeg je da je toch liever on-road rijdt. hoe ga je dat doen, 14j en een quad zonder papieren ?
Lijkt me allemaal een beetje wazig, niet?
Geplaatst: wo 08 aug, 2007 10:01
door FLIPmode
DAT dacht ik ook al daarmee

Geplaatst: wo 08 aug, 2007 11:00
door vinni_the_racer
Ik heb al een quad en een chinees ,echt troep. (ik heb spijt de ik hem heb gekocht

)
Ik snap het wel dat een raptor niet perfect is voor mijn leeftijd. (kwa power)
maar de andere rond de 400cc vind ik eigelijk niet zoveel aan.
toen ik de raptor zag rijden dacht ik wo. dat was de enige mooie
quad die ik kon vinden. er komt binnenkort een raptor 250 uit
misschien is dat wel wat. Welke raptor raden jullie mij aan om mee te beginnen
(en er komen een paar on-road banden onder)
Geplaatst: wo 08 aug, 2007 12:02
door OpticalNicolas
als je in dat weiland gaat rijden, moet je er geen baanbanden onder plakken, maar noppebanden.
En die 400cc LTZ zeg, maar zijn zwaar genoeg

Geplaatst: wo 08 aug, 2007 13:50
door vinni_the_racer
als i een quad ga kopen wil ik er onroad en offroad banden bij
Ik zie nu dat de ltz 400 behoorlijk prijzig is,
daar kan ik 2 raptor 660 voor kopen (ALS JE GOED ZOEKT)
Dus dan kan ik net zo goed een raptor kopen!
Geplaatst: wo 08 aug, 2007 13:58
door OpticalNicolas
neem nou in occasie een LTZ 4500 euro, en je hebt er al aantal opties op.
evenveel als ene raptor.
en deze quad zijn aan elkaar gewaag, motor van LTZ is moderner.
Geplaatst: wo 08 aug, 2007 14:00
door vinni_the_racer
Ik woon in nederland en daar zijn de quads duurder
en voor 4500 kan ik noch steeds een 2e hands raptor voor kopen.
Geplaatst: wo 08 aug, 2007 15:38
door Yamaha Grizzly 700
ze zijn helemaal niet duurder in nederland zonder kenteken!
ik vind eigenlijk dat je een beetje aan het zeuren bent
Geplaatst: do 09 aug, 2007 10:35
door vinni_the_racer
Geplaatst: do 09 aug, 2007 11:47
door AlfA
Yamaha Grizzly 700 schrijft :
ze zijn helemaal niet duurder in nederland zonder kenteken!
jij beweert van wel, maar wat staat in die link over homologatie ?
Prijs Belgié 8900€
Prijs NL 11350 €
Versnellingen 5+1achteruit
Homologatie ja
Leverbaar ja
dat is dus ene MET papieren?
ben je er ondertussen nu al uit wat je wil?
Want je wil ene zonder papieren, maar TOCH met baanbanden én terreinbanden, én je wil op de weg gaan rijden...
Ofwel hebben jullie een héél groot landgoed, ofwel ben je hier maar 'n beetje zever aan het verkopen.
Als je duidelijk weet wat je wil, zal iedereen je hier proberen te helpen, maar met deze opmerkingen is mijn goesting intussen al over hoor.
Geplaatst: do 09 aug, 2007 14:31
door Jack
Ok, ik zal een poging ondernemen. Volgens mij is de jongen wat in de war met prijzen en homologatie.
Dus:
- Ja, je kan heel goedkope quads in Amerika aankopen. Maar die kun je hier dan niet inschrijven (homologeren). Het gevolg is dat je enkel ermee op de wei of op het parcour mag rijden. De weg is verboden, en dus zijn baanbanden en supermotard-uitbouw redelijk zinloos (tenzij voor de looks).
- In principe kosten quads in Belgie en Nederland evenveel. Maar in Nederland kost een homologatie veel meer, en die heb je nodig om op de weg te mogen rijden. Die quad waar jij een link van geeft heeft homologatie, en daar mag je dus ook mee op de weg. Daardoor is die in Nederland duurder. Zonder die homologatie zal de prijs niet veel verschillen met Belgie.
Ik hoop dat er nu het een en het ander duidelijker geworden is!