Pagina 2 van 3
Geplaatst: di 02 okt, 2007 07:19
door coen
ik geloof best dat een honda wat sterker kan zijn maar een nieuw yamaha wr blok dat naar 2 uur kapot is :? ik denk eerder dat er wat mis is gegaan bij het in bouwen iets met het olie systeem want daar doen ze iets aan veranderen als yamaha zo slecht is koopt nooit iemand een yamaha meer ik rij al jaren met yamaha en nooit is er wat mee gebeurd bij de mon rijden ze ook met yfz s met een yz 250 er in of vls met 250 wr blok die dingen doen het super
Geplaatst: di 02 okt, 2007 07:37
door No Limit W-tec
Ik heb zo'n WR W-tec nog niet van dicht bekeken maar volgende vraag : een WR heeft een oliereservoir ingebouwd in het frame. Wordt bij het inbouwen van de WR in de W-tec dan een extern reservoir geplaatst of laat men dat gewoon weg ? Ik zou kijken om een extern reservoir van yfz bij te bouwen
Couprie heeft in Frankrijk ook al zitten experimenteren met YFZ blok waarbij reservoir wordt weggelaten om laatste grammetjes uit te sparen en is daar toch ook op terug gekeerd.
Geplaatst: di 02 okt, 2007 08:04
door coen
ja ze laan dat oliereservoir weg en dan doen ze een leiding van boven de kop naar de motor toe en ik denk dat het daar niet goed gaat
Geplaatst: di 02 okt, 2007 08:41
door No Limit W-tec
Denk dat als je reservoir weglaat je beter ook ineens de oliepomp van YZF neemt die standaard wel zonder reservoir komt. Die pomp verschilt toch grondig in vgl met WR.
pomp YZF
http://216.37.204.206/alba/Yamaha_OEM/Y ... 8&Action=O
pomp WR
http://216.37.204.206/alba/Yamaha_OEM/Y ... 8&Action=A
Geplaatst: di 02 okt, 2007 08:50
door bertmat
Hoeveel olie hou je nog over nadat je het reservoir eruit hebt gegooid?
Geplaatst: di 02 okt, 2007 09:11
door No Limit W-tec
bertmat schreef:Hoeveel olie hou je nog over nadat je het reservoir eruit hebt gegooid?
1.1 liter zit er in YZF blok, dus zal bij WR zonder reservoir +/- zelfde zijn.
Geplaatst: di 02 okt, 2007 15:55
door jimmy
Oorzaak zou zijn dat bij het starten ( door bijv. aan de gas te draaien) er een explosie kan ontstaan
.
Ook door de kick niet volledig naar beneden te kicken, maar ik duw deze beetje aan dat ik volle compressie heb om ineen keer te kunnen starten...
Moet toch een andere oorzaak zijn denk ik... maar zou graag weten welke.
Zal eens kijken of ik een foto kan posten.
Geplaatst: di 02 okt, 2007 17:23
door No Limit W-tec
jimmy schreef:Oorzaak zou zijn dat bij het starten ( door bijv. aan de gas te draaien) er een explosie kan ontstaan
.
Ook door de kick niet volledig naar beneden te kicken, maar ik duw deze beetje aan dat ik volle compressie heb om ineen keer te kunnen starten...
Moet toch een andere oorzaak zijn denk ik... maar zou graag weten welke.
Zal eens kijken of ik een foto kan posten.
Bij het starten heb je toch altijd explosie
Lijkt mij rare uitleg, je zet toch altijd je kick op compressie vooraleer te kicken ?
Geplaatst: di 02 okt, 2007 17:54
door coen
No Limit YFZ schreef:jimmy schreef:Oorzaak zou zijn dat bij het starten ( door bijv. aan de gas te draaien) er een explosie kan ontstaan :? .
Ook door de kick niet volledig naar beneden te kicken, maar ik duw deze beetje aan dat ik volle compressie heb om ineen keer te kunnen starten...
Moet toch een andere oorzaak zijn denk ik... maar zou graag weten welke.
Zal eens kijken of ik een foto kan posten.
Bij het starten heb je toch altijd explosie :?
Lijkt mij rare uitleg, je zet toch altijd je kick op compressie vooraleer te kicken ?
krijg je wel gelijk een nieuwe motor als dat zo is neem dan een 2007 cross blok want wat is nu het voordeel van een wr blok als je de e-starter er af haalt
Geplaatst: di 02 okt, 2007 18:59
door Prodigy
Normaal kan een explosie boven de zuiger geen effect hebben op de toestand van het carter.
Mss als er iets mis is met de zuiger of zuigerveren. Rare verklaring voor een gat in het carter.
Is de cilindir origineel of athena kit (meeste W-tec's met Yamaha hebben deze steken)?
Was de zuiger hogedruk? Zo ook het kickstarten,niet volledig naar beneden stampen mag hiervoor geen aanlijding geven volgens
mij normaal gezien.
Greetz Prodigy
Geplaatst: di 02 okt, 2007 19:00
door Quadzillaboy
Op een amerikaans forum zeggen ze ook dat je zonder dat olieresevoir om de 30 min. de olie moet vervangen. Dus dat het enkel kan gebruikt worden voor mx
"You only want the wet sump kit if you only race. When you make a yz into a wet sump it needs oil changes every 30 mins. With a oil tank every 5 hours and oil filter every 10 hours."
Geplaatst: wo 03 okt, 2007 16:13
door jimmy
Idd, heb je een explosie maar toch geen explosie dat je blok in stukken vliegt hé.
@ prodigy
Blok is volledig origineel, niets aan veranderd... enkel vliegwiel aangepast omwille het feit dat de e- starter er af is gehaald.
Pech misschien ? Maar dan wel dikke pech...
Geplaatst: vr 26 okt, 2007 20:59
door peterrrrr
hey
wanner kan ik x komen testen op de w-tec ?
Geplaatst: za 27 okt, 2007 14:42
door No Limit W-tec
peterrrrr schreef:hey
wanner kan ik x komen testen op de w-tec ?
Wanneer je maar wil, denk dat ik donderdagmorgen in Loon zit, anders de week erop zaterdag of zondag. Staat in zandafstelling nu, baan van Loon Plage is perfect om te testen.
Geplaatst: za 27 okt, 2007 14:58
door peterrrrr
dus 10/11november kanik komen testen ?
grzt peter