Pagina 2 van 8

Geplaatst: wo 19 sep, 2007 17:41
door kane
da word moelijk, volle trekkracht en max 55 km/h ga niet lukken

Geplaatst: wo 19 sep, 2007 17:42
door coolboyke
kane schreef:da word moelijk, volle trekkracht en max 55 km/h ga niet lukken
zoveel mogelijk e :p ma kdenk eerder dat ik een yasuni z ga kopen , want die zijn iets goedkoper ;)

Geplaatst: wo 19 sep, 2007 17:49
door kane
pff, yasuni Z kan je geen yasuni R kopen 2 de hands kopen ?

Toegevoegd na 29 seconden:

pff, yasuni Z kan je geen yasuni R kopen 2 de hands kopen ?

Geplaatst: wo 19 sep, 2007 17:50
door coolboyke
kane schreef:pff, yasuni Z kan je geen yasuni R kopen 2 de hands kopen ?
liever een nieuwe , met een 2dehands weet je nooit wat ermee gebeurd is , maar ja mss wel ...

de vario ring verwijderen levert dat een hoop extra trekkracht ?

Geplaatst: wo 19 sep, 2007 17:52
door yfz-450 king of the quads
wel wat maar niet egt bizar (Maar als je andere uitlaat neemt is het beter om ook de drukveer en trekveertjes te veranderen) kost maar rond de 14 euro dus dat valt wel mee

Geplaatst: wo 19 sep, 2007 17:55
door kane
ja toch iets, maar meer snelheid ..

ps: http://www.scooter-freaks.nl/forum/foru ... .php?f=162 eerst inloggen


drukveer : malossi wit ( hoeft niet echt

koppeling : stage 6 verstelbaar of malossi! groen trekveren

Geplaatst: wo 19 sep, 2007 17:59
door yfz-450 king of the quads
drukveer polini blauw is ook goed maar ik vind tog als je die weg laat dat die niet egt super rijd (ik persoonlijk vind dat als je uitlaat doet dat je ook drukveer en trekveertjes moet doen. daar krijg je het beste effeckt mee

Geplaatst: do 20 sep, 2007 17:15
door Blaster-boy
Drive a Z heeft een begrense chroom Gianelli erop liggen (heeft ondertussen begrenzin er al uit gevijlt :p)

Geplaatst: wo 12 dec, 2007 22:25
door coolboyke
keb nu al een sito plus gestoken , waarvan de begrenzer in de mond eruit is ;) trek verschil is wel groot :p
maar nu zou ik willen weten wat een drukveer is en wat dat doet ? trekveren wil ik niet steken (kwestie van nog traag te kunnen optrekken ook ) :p :lol: :D

Geplaatst: do 13 dec, 2007 10:03
door kane
hier staat zowat alles http://www.scooter-power.nl/ kijken bij werking

dit moert je hebben

Drukveer


De drukveer hoort eigenlijk niet bij de koppeling maar, samen met de poelie, bij de vario, deze drukt de poelie tegen de snaar en zorgt zo voor een constante spanning op de snaar. Een zwaardere drukveer betekent dus een hogere spanning op de snaar en zul je ook zwaardere rollen nodig hebben. Hiermee kun je het rijgedrag verbeteren, sneller optrekken en je scooter kan sneller reageren bij opnieuw gasgeven. Maar het rijgedrag heeft eigenlijk vooral te maken met de verhouding tussen rollengewicht en druk van de veer.

De huls die vaak in de drukveer zit is een soort begrenzer en kan eruit gehaald worden, dat rijdt meestal beter. Een zwaardere drukveer helpt ook tegen het slippen van de snaar bij lage snelheden als er een grotere cilinder is geplaatst.

Een nieuwe koppeling van Malossi of Polini zorgt dat je sneller kunt optrekken. Het heeft echter weinig met topsnelheid te maken. Bij een dure koppeling zit er een stelschroef op waarmee je de trekkracht van de trekveertjes kunt regelen, dus niet meer irritant verwisselen van veertjes. Alleen als je geen goeie monteur bent kan dit nog wel eens een probleem zijn, omdat je alle drie de stelschroeven op de zelfde plek moet vast draaien. Anders slijten de schoentjes niet even snel en kan je je koppeling vermoeren.

Geplaatst: do 13 dec, 2007 10:44
door Haagje
coolboyke schreef:maar nu zou ik willen weten wat een drukveer is en wat dat doet ? trekveren wil ik niet steken (kwestie van nog traag te kunnen optrekken ook ) :p :lol: :D
andere trek veren wilt niet zeggen dat je lanzaam optrekt. kan ook zijn dat je beter optrekt en met wat prutsen aan de rollen trekt hij nog sneller op.

drukveer moet je alleen pakken wanneer je een dip hebt. of bij het door een bocht afremmen en dan weer gasgeven dat hij slecht op komt.

en op standaard 50cc is een witte goed. eventueel een gele

Geplaatst: vr 14 dec, 2007 20:05
door ProBlaster
wit geel enzo tis ni altijd de kleur die de druk bepaald (en druk veer dient om lager te kunnen gaan met het gewicht van de rolletjes hoe harder de duwveer hoe zwaarder de rolletje moeten zijn dus kan je beter heel licht in de rolletjes gaan en een iets lichtere duwveer presteerd hij het zelfde en als de rolletjes heel licht zijn en lichte duwveer loopt hij perfect en omdat dan de rolletjes veel lichter zijn is minder gewicht op de krukas en snelere gas reactie werkt net als en binnenrotor ongeveer lichter dus snelere gas reactie(das hoe ik het bezie :p

Geplaatst: vr 14 dec, 2007 21:43
door RoBiN
coolboyke schreef:vandaag wou ik mijn uitlaat (standaard) eraf doen , nadat hij heel los gevijsd was , kom ik tot de ontdekking dat er daar onderaan precies een buisje bijgelast is , en dat loopt dan verder via een rubberslang naar boven in mijn brommer... :?

weet iemand wat dat is , en hoe ik dan mijn uitlaat eraf krijg ?

het is een 2007 model ,nieuw gekocht.
Die rubberslang gaat terug binnen naar je luchtfilter, dus verbrande uitlaatgassen worden gedeeltelijk weer opgezogen, door je luchtfilter en weer het proces ... :wink:

Ik weet het ook nog niet zo lang, via m'n dealer, om de verbrandingsgassen meer te gaan filteren dus :)

Grtz, Robin

Geplaatst: vr 14 dec, 2007 22:32
door de_jerre
das de zogenaamde verliesbuis, zoals robin zegt heeft het die functie maar de verliesbuis is niet echt nodig, velen zagen dit eraf en lassen het gat toe

Geplaatst: do 28 feb, 2008 19:54
door coolboyke
yo mensen keb nu nog een vraagske , kzit nu me die sto uitlaat zonder begrenzer , hij trekt wel goed , maar het is niet om te zeggen dat je wheelsies kan of andere brommertjes echt afdrogen met voorsprong...
ik zou kijken om een malossi variateur te steken en een malossi delta clutch koppeling .
zal mijn trekkracht groter zijn ? indien ja hoeveel zal dat ongv schelen ? :p
veel, weinig ?

grtz en alvast bedankt :p
wesley