Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma 15 okt, 2007 20:27
door BULLET-PROOF
zijn gewicht gewicht of niet , toch blijven ze achter

Geplaatst: ma 15 okt, 2007 20:52
door Haagje
zoveel geld zal er niet in die golf zitten... daarvoor heb je nog lang geen porsch als die en toch worden de meeste er uitgereden

Geplaatst: ma 15 okt, 2007 21:33
door ~JoAcHiM~
KEVIN-RAPTOR #6 schreef:zijn gewicht gewicht of niet , toch blijven ze achter

tot aan de eerste de beste bocht
ivm de prijs
Der zal inderdaad niet zóveel geld in dat golfje zitten, maar bij een porsche of ferrari zijn de looks, (comfort), handling, enz ook beter. Je betaalt er dan ook voor...; ook de naam.
Er zijn er hier die blijbaar niet begrijpen dat je gewoon een motor nodig hebt met genoeg pk, en voor de rest steekt dat niet zo nauw waar je het in steekt. Is het nu een golf 1, of een smart, of een lada; het doet er niet veel toe. Moet alleen niet teveel wegen...
Je kunt zelfs een schoolbus sneller maken dan een porsche
http://www.metacafe.com/watch/788615/th ... chool_bus/
Ik denk niet dat de mensen die een porsche bezitten, ook met die golf1 content zouden zijn. Al gaat die wat rapper.
Een porsche is meer dan dat alleen.
Geplaatst: di 16 okt, 2007 03:24
door Charger69
~JoAcHiM~ schreef:KEVIN-RAPTOR #6 schreef:zijn gewicht gewicht of niet , toch blijven ze achter

tot aan de eerste de beste bocht
ivm de prijs
Der zal inderdaad niet zóveel geld in dat golfje zitten, maar bij een porsche of ferrari zijn de looks, (comfort), handling, enz ook beter. Je betaalt er dan ook voor...; ook de naam.
Er zijn er hier die blijbaar niet begrijpen dat je gewoon een motor nodig hebt met genoeg pk, en voor de rest steekt dat niet zo nauw waar je het in steekt. Is het nu een golf 1, of een smart, of een lada; het doet er niet veel toe. Moet alleen niet teveel wegen...
Je kunt zelfs een schoolbus sneller maken dan een porsche
http://www.metacafe.com/watch/788615/th ... chool_bus/
Ik denk niet dat de mensen die een porsche bezitten, ook met die golf1 content zouden zijn. Al gaat die wat rapper.
Een porsche is meer dan dat alleen.
Tot in de eerste bocht ? Met de oude modellen ja ok, met de nieuwe Charger, Challenger, of Mustang bvb ligt dat hel anders. Deze hebben ook niet alleen de looks, maar het hele pakket.
In verband met die Golf : ge kunt er zeker van zijn dat die zijn ophanging, remsysteem en dergelijke ook aangepast zijn en zeker een zo goede baanligging als die Porsche of Supra heeft.
Ik vind het gewoon prachtig als een zogezegde bescheiden auto zo een zogenaamde dure sport bolide het nakijken geeft. " Het duiveltje uit het doosje ".
Ken zo nog een paar Opels en Fordjes die geprepareed zijn tot en met en die rijden de duurste sportbakken eruit en plakken aan de weg + in mijn ogen zijn ze mooier dan die plastieken dure bolides.
En idd de mensen die met die dure sportbolides rijden zullen niet content zijn met dat Golfje, omdat het in veel gevallen ook om een status symbool gaat. Ge schrijft hier over COMFORT ! De meeste van die sportbolides is het aspect comfort ver te zoeken hoor. Ik heb het voorecht in mijn leven gehad om met Ferrari, Lambourghini Countach, Detomaso Pantera te mogen rijden, en ik kan u zeggen dat het comfort zéér ver te zoeken is hoor.
En idd ge kunt alles sneller maken, het is gewoon een kwestie van geld dat ge erin steekt. Maar niet alles dat snel gemaakt is dient effectief ook om bochten enz... mee te pakken. Voor velen is het een kick om op die rechte strip eens als een raket ervandoor te gaan.
Kijk de Amerikaanse dragraces : dit kost enorm veel geld om op die 400 m de snelste te zijn, maar het is die kick. Uren en uren sleutelen en naar de juiste afstelling zoeken voor die 400 m en enkele seconden. Maar zij weten welk genoegen ze eraan hebben.
Maar het zal gewoon aan mij liggen omdat ik persoonlijk van oordeel ben dat de wagens na 1980 lelijk zijn beginnen te worden. Elke wagen lijkt tegenwoordig op elkaar ( de windtunnel look ). En waarom allemaal ? Gewoon om maar ergens te proberen een paar liter brandstof te besparen.
Nee nee geef mij THE GOOD OLD DAYS maar.
Geplaatst: di 16 okt, 2007 07:40
door Haagje
goedzo guido zeg het ze maar

haha nee grapje
maar ieder zijn eigen smaak

Geplaatst: di 16 okt, 2007 08:09
door Charger69
Nee nee is de bedoeling niet hoor
Ik heb er alleen bewondering voor. Dus ik bedoel van die oude bakken die top in orde staan en dan nog eens de nodige power hebben.
Neem nu die Charger van mij. Lekker ding om mee weg te scheuren, maar het bochtenwerk is natuurlijk ander paar mouwen. Maar ja dat is algemeen gekend voor die zware Amerikaanse bakken hé, rap met hun gat uitbreken maar dat maakt het juist zo tof dat driften

Geplaatst: di 16 okt, 2007 08:23
door Haagje
Charger69 schreef:Nee nee is de bedoeling niet hoor
Ik heb er alleen bewondering voor. Dus ik bedoel van die oude bakken die top in orde staan en dan nog eens de nodige power hebben.
zo zie ik het ook

Geplaatst: di 16 okt, 2007 11:59
door ~JoAcHiM~
Charger69 schreef:~JoAcHiM~ schreef:KEVIN-RAPTOR #6 schreef:zijn gewicht gewicht of niet , toch blijven ze achter

tot aan de eerste de beste bocht
ivm de prijs
Der zal inderdaad niet zóveel geld in dat golfje zitten, maar bij een porsche of ferrari zijn de looks, (comfort), handling, enz ook beter. Je betaalt er dan ook voor...; ook de naam.
Er zijn er hier die blijbaar niet begrijpen dat je gewoon een motor nodig hebt met genoeg pk, en voor de rest steekt dat niet zo nauw waar je het in steekt. Is het nu een golf 1, of een smart, of een lada; het doet er niet veel toe. Moet alleen niet teveel wegen...
Je kunt zelfs een schoolbus sneller maken dan een porsche
http://www.metacafe.com/watch/788615/th ... chool_bus/
Ik denk niet dat de mensen die een porsche bezitten, ook met die golf1 content zouden zijn. Al gaat die wat rapper.
Een porsche is meer dan dat alleen.
Tot in de eerste bocht ? Met de oude modellen ja ok, met de nieuwe Charger, Challenger, of Mustang bvb ligt dat hel anders. Deze hebben ook niet alleen de looks, maar het hele pakket.
In verband met die Golf : ge kunt er zeker van zijn dat die zijn ophanging, remsysteem en dergelijke ook aangepast zijn en zeker een zo goede baanligging als die Porsche of Supra heeft.
Ik vind het gewoon prachtig als een zogezegde bescheiden auto zo een zogenaamde dure sport bolide het nakijken geeft. " Het duiveltje uit het doosje ".
Ken zo nog een paar Opels en Fordjes die geprepareed zijn tot en met en die rijden de duurste sportbakken eruit en plakken aan de weg + in mijn ogen zijn ze mooier dan die plastieken dure bolides.
En idd de mensen die met die dure sportbolides rijden zullen niet content zijn met dat Golfje, omdat het in veel gevallen ook om een status symbool gaat. Ge schrijft hier over COMFORT ! De meeste van die sportbolides is het aspect comfort ver te zoeken hoor. Ik heb het voorecht in mijn leven gehad om met Ferrari, Lambourghini Countach, Detomaso Pantera te mogen rijden, en ik kan u zeggen dat het comfort zéér ver te zoeken is hoor.
En idd ge kunt alles sneller maken, het is gewoon een kwestie van geld dat ge erin steekt. Maar niet alles dat snel gemaakt is dient effectief ook om bochten enz... mee te pakken. Voor velen is het een kick om op die rechte strip eens als een raket ervandoor te gaan.
Kijk de Amerikaanse dragraces : dit kost enorm veel geld om op die 400 m de snelste te zijn, maar het is die kick. Uren en uren sleutelen en naar de juiste afstelling zoeken voor die 400 m en enkele seconden. Maar zij weten welk genoegen ze eraan hebben.
Maar het zal gewoon aan mij liggen omdat ik persoonlijk van oordeel ben dat de wagens na 1980 lelijk zijn beginnen te worden. Elke wagen lijkt tegenwoordig op elkaar ( de windtunnel look ). En waarom allemaal ? Gewoon om maar ergens te proberen een paar liter brandstof te besparen.
Nee nee geef mij THE GOOD OLD DAYS maar.
van tot aan de eerste bocht is met een knipoog bedoelt hoor. Weet ook wel dat de nieuwe amerikanen het veel beter doen dan vroeger. Het zou maar erg zijn moesten ze dat nog niet doorhebben.
T'is al tezien welke auto je met welke auto vergelijkt. Er zal altijd één van de twee kampen beter zijn.
Dat de golf zijn wegligging aangepast is heb ik ook wel gezien. Spoort wel wat breder en lager...
Comfort was meer de betekenis naar afwerking toe. En dan ook meer naar de nieuwste sportauto's; en niet bv de contach en testarossa, dat is inderdaad helemaal geen comfort. Daarom staat het ook tussen (haakjes)

En als je daarover spreekt kom je inderdaad uit bij het statussymbool (dit woord zocht ik

) En daar zit een groot deel van de kostprijs van een sportbolide.
Ik kies eigenlijk nergens partij voor; maar voor mij is dat gewoon niet zo speciaal dat die golf beter gaat dan een porsche, dat is gewoon mijn punt. Als ge in die golf een porsche motor steekt kun je bij manier van spreken natuurlijk mee met een porsche. Het is dan ook geen golf meer maar een porsche met een golf carroserie
Als je een oud raptor 350 chassis pakt en ge steekt er één of ander blok in met wat pk's en ge zet er goeie veringen op en wat breder, dan kun je ook sneller gaan dan bv. een W-tec die veel duurder is. Dat is juist hetzelfde en dus niet zo speciaal...
Geplaatst: di 16 okt, 2007 12:06
door Charger69
Ja maar kijk ge zegt het zelf door een Raptor 350 chassis te nemen en een andere blok te steken
Komt toch op hetzelfde neer als bij die Golf hé ! Iedereen maar denken van " kijk die 350 " en dan schiet dat ding ineens weg. Dat is wat ik bedoel met het duiveltje uit het doosje
Net hetzelfde met die W-Tec en anderen, men sleutelt overal aan

Geplaatst: di 16 okt, 2007 12:28
door ~JoAcHiM~
quad-racerrr schreef:o ja Guido, zeg het hem maar. Bescherm mij alsjeblieft
Zeg, hoe oud ben jij eigenlijk?
Toegevoegd na 3 minuten:
Charger69 schreef:Ja maar kijk ge zegt het zelf door een Raptor 350 chassis te nemen en een andere blok te steken
Komt toch op hetzelfde neer als bij die Golf hé ! Iedereen maar denken van " kijk die 350 " en dan schiet dat ding ineens weg. Dat is wat ik bedoel met het duiveltje uit het doosje
Net hetzelfde met die W-Tec en anderen, men sleutelt overal aan

Voila, we zitten uiteindelijk op dezelfde lijn
Ik ben er dus uiteindelijk zelf met zo'n duiveltje bezig. Misschien daarmee dat ik zo'n dingen niet zó speciaal vind, maar wel tof natuurlijk

Geplaatst: di 16 okt, 2007 12:31
door Haagje
~JoAcHiM~ schreef:quad-racerrr schreef:o ja Guido, zeg het hem maar. Bescherm mij alsjeblieft
Zeg, hoe oud ben jij eigenlijk?
uuh wtf ben je dom bezig? beetje verandere ja... en zo was het niet bedoeld er staat toch grapje achter.
en waarvoor moet hij mij verdedigen? is toch helemaal niks aan de hand en ieder vindt ervan wat hij zelf wil...
Geplaatst: di 16 okt, 2007 12:40
door ~JoAcHiM~
met grapje of zonder grapje achter.
Dat is hoe je bij mij overkomt.
Als je dat niet zo bedoelt moet je daarop letten dan...
en nu terug ontopic
Geplaatst: di 16 okt, 2007 12:41
door ICHE
Geplaatst: di 16 okt, 2007 15:59
door ghostrider1340
het is zoals guido zegt een duiveltje in een klein doosje
en op dragrace's hoeveel harley's gebruiken ze daar niet voor om dit te doen
ik ben ook voorstander voor amerikanen(motoren) rij al 20 jaar met harley
maar dat is ieder voor zich om dit uit te maken met wat ie wil doen of rijden
Geplaatst: di 16 okt, 2007 17:05
door BULLET-PROOF
Ik ben ook niet zo voor die opgepompte koekendozen (ferrari's en porsche's) maarja idd ieder zijn mening.
