Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma 05 nov, 2007 14:49
door Raptor'ke
Hehe raar
Dan zal het wel in orde zijn zo
Geplaatst: di 06 nov, 2007 17:37
door Tramonto
Geplaatst: di 06 nov, 2007 17:55
door cobby
Ik zie dat je quad weer in vol ornaat is.
Is goed nieuws en hou je pa een beetje uit de geburen van palen, betonblokken en dergelijke
Dus da gras van op de filmpjes is ideaal voor hem .
En na veel oefenen mischien terug op de baan.
Grts
Geplaatst: di 06 nov, 2007 18:47
door coolboyke
lol hoe bedoel je een aapje ?
Geplaatst: wo 07 nov, 2007 19:51
door Tramonto
Op het tweede filmpke zegt uw zus Aapje
Grtz
Geplaatst: wo 07 nov, 2007 21:08
door L crosser
schoon filmkes je hebt geen tractor meer nodig ze moet jou inhuren
Geplaatst: wo 07 nov, 2007 22:06
door coolboyke
el_pikante schreef:Op het tweede filmpke zegt uw zus Aapje
Grtz
neenee het is aaatje , dat is dialect voor : jakkes
;)
Geplaatst: ma 19 nov, 2007 19:42
door Timmy@kawasaki
Raptor'ke schreef:Kan je weer rije
Ey coolboyke, staan je voorbanden niet verkeerd monteerd? Heb de indruk dat het profiel verkeerd staat
Mijn banden staan ook andersom. Dit ivm de bandenslijtage! en het helpt echt! bij zware tractoren die veel baanwerk doen ze dat ook!
Gr Timmy
Geplaatst: ma 19 nov, 2007 21:04
door RoBiN
coolboyke schreef:Raptor'ke schreef:Kan je weer rije
Ey coolboyke, staan je voorbanden niet verkeerd monteerd? Heb de indruk dat het profiel verkeerd staat
ik denk het niet , ze hebben altijd al zo gestaan ...
Is wel degelijk zo dat ze moeten staan, als je ooit eens zo'n band in 't echt ziet, moet je die eens van naderbij gaan bekijken,
Er staat een "
" ( draairichting )
Dus zoals ze nu gemonteerd staan is het goed
grtz
Geplaatst: ma 19 nov, 2007 21:26
door coolboyke
thx robin
gelukkig nog iemand die mijn uitspraak verdedigt
Geplaatst: ma 19 nov, 2007 22:31
door ~JoAcHiM~
Ik dacht dat het zo zat:
-van een aangedreven wiel moet het profiel altijd de modder wegduwen in plaats van op te scheppen: vandaar bv V-profiel met de punt naar de rijrichting gericht (anders raken je groeven sneller toe).
-van een niet-aangedreven wiel is het omgekeerd om dat effect te hebben, want de grond/modder drijft echter het voorwiel aan.
Wel is het zo dat in los zand alles weer omgekeerd is want dan wil je zoveel mogelijk grip, en dit kan verbeteren door het zand 'op te scheppen' (denk aan schoepen op banden). Er is toch geen gevaar dat de groeven dicht dreigen te slippen want los zand kan dat niet. Dit is vooral op de achterwielen van toepassing want de voorwielen die niet aangedreven zijn hebben best zo weinig mogelijk wrijving in zand.
correct me if I'm wrong
Geplaatst: ma 19 nov, 2007 22:41
door Tramonto
coolboyke schreef:el_pikante schreef:Op het tweede filmpke zegt uw zus Aapje
Grtz
neenee het is aaatje , dat is dialect voor : jakkes
;)
haha ok
Geplaatst: di 20 nov, 2007 18:31
door coolboyke
mss is jullie theorie wel juist , maar verklaar dan eens waarom dat op de foto's van de suzuki site , de banden net hetzelfde zitten
Geplaatst: di 20 nov, 2007 18:42
door RoBiN
Joachim z'n uitleg verdedigd ook uw uitspraak
Geplaatst: wo 21 nov, 2007 18:39
door L crosser
idd klopt k weet ook niet waarom ze se afa fabriek anders om montere want k weet dat de bij de yfz anders om zitte