Pagina 2 van 3

Geplaatst: do 08 nov, 2007 19:06
door Randy Yamaha
of je moet v/d ham belle die ken et wel opstuure

Geplaatst: do 08 nov, 2007 19:09
door sjmallie94
bedankt ik zal eens gaan vragen ;)

Geplaatst: do 08 nov, 2007 19:59
door rappy 700 rijder
van der ham is goedkoop met ketting en tandwielen
misschien wel ff het belletje waard

Geplaatst: vr 18 jan, 2008 12:44
door jimmy
is er een veel verschil in ketting?
welke verschillen en merken zijn de beste?

groetjes

Geplaatst: vr 18 jan, 2008 13:04
door No Limit W-tec
Wij waren vroeger heel tevreden van Regina... tot we vorig jaar slechte levering hadden en in Touquet drie kettingen braken.

Nu overgeschakeld op Tsubaki X-ring en heel tevreden over.

In grote lijnen heb je drie soorten :

- klassieke ketting zonder O-ringen, voor cross, minder weerstand, goedkoper maar vaker te vervangen
- O-ring ketting, gaat langer mee, zeker in zand en modder
- X-ring, verbeterde versie van O-ring met nog betere afdichting

Nog even duidelijk stellen waar je ketting moet invetten. Zie er velen maar wat in het rond spuiten... Buitenplaatjes moet je in principe NIET invetten, zit niets van bewegend aan, enige wat je kan doen is wat olie op doen omdat ze niet zouden roesten.
Waar wel : vooral links en rechts van de rollertjes, en best met een goed indringende kettingspray. Punt is dat de olie tussen rolletje en pin (die in het rolletje zit) moet gaan. Met een klevende kettingspray lukt dat nooit. Ook de X of O-ring zelf inspuiten zodat die soepel blijft.

Nog een misverstand : ook in zand moet ketting ingeolied worden, maar met een niet vette kettingspray of siliconespray zoals ZEP 45 met teflon.

Geplaatst: vr 18 jan, 2008 13:27
door Randy Yamaha
ik had 2 dagen terug een setje gehaald voor tand wiel - achter tandwiel en ketting ik was 160 euro kwijt weet niet iemand een goedkoper verkoop punt?

want volgens mij was die een beetje boven de normaale prijs ik betaalde al 50 euro voor het achtertandwiel :cry: :cry:

Geplaatst: vr 18 jan, 2008 13:28
door Sebastien
@ no limit: welk merk gebruik jij voor je ketting in te smeren?

Geplaatst: do 24 jan, 2008 15:45
door No Limit W-tec
Randy Yamaha schreef:ik had 2 dagen terug een setje gehaald voor tand wiel - achter tandwiel en ketting ik was 160 euro kwijt weet niet iemand een goedkoper verkoop punt?

want volgens mij was die een beetje boven de normaale prijs ik betaalde al 50 euro voor het achtertandwiel :cry: :cry:
Alles hangt af van kwaliteit. Een voortandwiel van S-Steel kost 8.75 €, een Renthal meer dan het dubbele, maar gaat ook 5 keer zo lang mee. Zelfde voor ketting, ik heb hier kettingen van zelfde merk die variëren van 50 naar 160 €, afhankelijk van type.

Geplaatst: do 24 jan, 2008 15:46
door No Limit W-tec
Sebastien schreef:@ no limit: welk merk gebruik jij voor je ketting in te smeren?
Denicol, ZEP, Elf...

Geplaatst: do 24 jan, 2008 17:53
door sjmallie94
ik heb nu een nieuwen ketting een x ring van D.i.D :D met tantwielen ;)

Geplaatst: do 24 jan, 2008 18:41
door vanpee jelle
daar rijden wij nu ook mee rond tervoren met tsubaki maar die waren zeer rap versleten vind ik een vriend van me deed er amper 3 maand mee nu gaan we zien wat DID geeft gisteren juist er op gestoken.

Geplaatst: do 24 jan, 2008 19:09
door No Limit W-tec
vanpee jelle schreef:daar rijden wij nu ook mee rond tervoren met tsubaki maar die waren zeer rap versleten vind ik een vriend van me deed er amper 3 maand mee nu gaan we zien wat DID geeft gisteren juist er op gestoken.
Dan rijd je waarschijnlijk met verkeerde type. Ik rijd met Tsubaki Sigma al meer dan half jaar zonder probleem. Wat noem jij versleten, op wat baseer je je ?

Geplaatst: do 24 jan, 2008 20:16
door ltz tje
No Limit YFZ schreef:
Sebastien schreef:@ no limit: welk merk gebruik jij voor je ketting in te smeren?
Denicol, ZEP, Elf...
een vraagje welke van denicol is goed of de beste ?
grtz mark

Geplaatst: do 24 jan, 2008 22:08
door No Limit W-tec
Gewoon chain lubricant

Geplaatst: vr 25 jan, 2008 12:22
door vanpee jelle
wel ik kan de ketting plooien aan de zijkant en dan spreek ik over een 10 a 20 centimeter en de busjes tussen de schakels er uit en als je ermee rijd dan hoor je deze rammelen gelijk ne rammelaar was wel altijd met o-ringen nu hebben we er een gewone zonder o-ingen op gezet.