tja, t'ziet er niet rooskleurig uit he
Persoonlijk vraag ik me ook af op welke wet die blauwe zijn pv heeft opgemaakt, als dat niet duidelijk is kan je het in principe aanvechten.
Maar als ze daarover al beginnen te neuten, zou het kunnen zijn dat de verzekering ook moeilijk gaat beginnen te doen bij ongevallen als ze kunnen bewijzen dat de quad niet meer standaard is, uiterlijk of motorisch.. triestig
T'gaat zo een beetje de toer op zoals met de tuners he, door de rijders met veel lawaai en onverantwoord rijgedrag moet de rest weer boeten ..Zonde dat de meeste alle quadrijders over dezelfde kam scheren ..
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Ik denk dat, als er nog een aantal van die ongevalletjes gebeuren, er snel een reglement of keuring zal komen i.v.m. het tunen van quads.Nu hebben ze nog geen been om op te staan (denk ik) maar ze zullen wel iets vinden om je een bekeuring te kunnen geven ! Kijk maar naar je gelijksvormigheids attest,daar staat alles op hoe de quad gehomologeerd is zoals pinkers, spiegels, clakson, en ga zo maar door!Als het niet zo is op U quad dan is de bekeuring zo gemaakt!
Als ze echt specifiek een controle gaan doen op quads ,zullen er nog veel een bekeuring krijgen vrees ik.Je hebt het nu al op wagens die verlaagd zijn,die moeten ook al een speciale keuring hebben voor "verlaagd voertuig" dus ja...Ik hoop dat die "keuring" of iets dergelijks voor de quad, nog wel een tijdje wegblijfd!
Dat is mijn idee hierover.
Grtz Dirk
I miss my RAPTOR YFM 700
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
Hier wordt gezegd dat quad geen pinkers moet hebben maar dat betwijfel ik sterk. Bij TUV keuring is het verplicht (maar wordt vaak omzeild door de verkoper) en ook met COC keuring is het zeker verplicht. Bij de Yamaha's die vie Dieteren komen moet je papier ondertekenen dat ze erop staan bij levering (ook al staan ze er niet op ) anders krijg je je papieren niet.
Ik hoop da ze nie te streng gaan zijn dan zenne. Want voor op de weg is dacht ik spiegels ook verplicht en ik zie der weinigen met spiegels rijden. En de lichten van de raptor mag denk ik ook nie want toen ik de mijne heb gekregen met die homolegatie zat daar zo'n vieze lamp op mijn stuur en de rest afgekoppelt. Veel werk als der zo ooit een keuring komt en da moet der terug op
hoe zit dat nu met die verlaging , mag het of mag het niet ?
is eigenlijk dikke zever hé , als je qua baangebruik bekijkt is een quad pak veiliger MET verlaging als zonder , zelfs spoorverbreders maken het al pak aangenamer én veiliger rijden ... waarom dan verbieden ? hebben ze liever dat je in een bocht eens kanteld en de gracht insteekt
persoonlijk hoop ik dat er zo eens een vaste wet komt dat we eindelijk weten waar we voor staan en/of wat mag en wat niet ! DAN mogen ze boetes schrijven
nu is het precies als de loterij , pikken ze mij eruit of niet ...
Het heeft hier totaal geen zin van gaan te liggen vloeken of weet ik niet wat allemaal, en wetgeving omtrent de quad, denk eens even na...
Zoals al zoveel vermeld, laat ons maar rustig in de schemerzone zitten, zoals de moto's, voor mij geen tuningkeurin of iets dergelijks.
Maar hier gaat het om feiten, op grond van welk artikel is die boete uitgedeeld, dat moet op het PV staan, als dat relevant is, kan je zoveel reclameren als je wil, dan is er niets aan te doen.
Sebastien schreef:en wat doe je als je je kappen hebt gesneden?
dan komen je wielen toch ook "buiten" je wielkasten?
spoorversmallers plaatsen.
Greetz,
D.
een 2 wieler van maken
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
een voertuig da ni naar de keuring moet mag je aan doen wa je wil.kunnen ze helemaal niks van zeggen.
al leg je hem met zijn pens op de grond. verbreed da het ni normaal is enz...
het enige waar ze iets van kunnen zeggen is als je boven de 90 decibel zit met de uitlaat.
voor de rest moeten ze hunne bebber houden
Zoals Alfa al zei : laat ons maar in de schemerzone zitten, zoniet mogen de tuning section van het forum wel sluiten. Wie wat in de autotuning zit heeft het ongetwijfeld al aan de lijve ondervonden.
Al ben ik er wel van overtuigd dat het liedje niet lang meer gaat duren. Volgens mij zal Europa vroeg of laat COC keuring opleggen (en TUV en PVG achterpoortjes sluiten) en dan is er duidelijk gesteld per type wat er op moet, inclusief breedte, lengte, db, banden,... Dat is nu al zo in Frankrijk en de blauwe mannen weten er maar al te goed wat mag en niet mag.