Pagina 2 van 4
Geplaatst: do 06 dec, 2007 22:03
door quadje
ja waarom zeggen
ze dan dat ik het zelf uit moet zoeken
ik zal morgen nog wel eens proberen
gr peter
Geplaatst: do 06 dec, 2007 22:12
door Robby
als je echt zeker bent dat dat de fout is, dan is daar je oplossing, een administratieve keuring doen en ze daar op wijzen, dan kan je naar de div gaan met die papieren en gaan ze je een ander inschrijvingsformulier moeten geven.
Een 660 die ingeschreven staat als 50cc,is anders wel leuk
en goedkoop
maar stel me nu de vraag,een brommer heeft toch geen roos formulier? enkel een grijze kaart, dus je bent mis en hij staat als moto ingeschreven, wat inderdaad wel waar is, geen enkele raptor 660staat als landbouwvoertuig ingeschreven
nu... ff gegoogeld en l7 bestaat niet, l6 is daarintegen een vierwieler met motor...
zie je probleem niet, sorry
ik denk dat je niet duidelijk genoeg bent
greetz
Geplaatst: do 06 dec, 2007 22:30
door SüdQuad
Als je er in Duitsland niet uit komt dan wil ik wel voor je kijken.
geen enkele raptor 660staat als landbouwvoertuig ingeschreven
Nah hier in Duitsland toch wel hoor
Geplaatst: do 06 dec, 2007 22:58
door Bartie
Een quad wordt in België ingeschreven als L6 Een vierwielig motorvoertuig.
Dus dit klopt, logisch dat ze het niet willen veranderen.
Geplaatst: vr 07 dec, 2007 07:01
door Charger69
Lijkt me toch zeer sterk dat ze zo grof antwoorden, maar ja alles kan hé. Ik zou de quad op een aanhangwagen of in een busje zetten en met de papieren en alles eens naar een keuringsstation met een DIV antenne gaan.
Ik weet niet van waar ge zijt, maar ik zou u aanraden om eens naar het station in ALKEN te gaan. Daar krijgen ze dagelijks wagens te keuren en in te schrijven die geimporteerd zijn.
Het lijkt me ook zeer sterk dat ze hetzelfde kenmerk code aan alle andere quads geven, want dan zouden er veel meer mensen met een probleem zitten en hun quad niet ingeschreven krijgen.
Misschien is het gewoon de RDW die moeilijk doet.
Ik begrijp trouwens het verhaal niet zo heel goed. Ge zijt van België en hebt een geimporteerde quad uit Duitsland die ge in Nederland ingeschreven wilt hebben, terwijl hij in België reeds ingeschreven was. Zo begrijp ik het toch althans.
Dus ik weet niet of ge nog in België woont, want dan moet de quad toch gewoon in België ingeschreven worden en niet in Nederland en dan zie ik er ook het nut niet van in wat de RDW ermee te maken heeft.
Kan aan mij liggen hé dat ik het niet snap.
Geplaatst: vr 07 dec, 2007 09:24
door No Limit W-tec
Ik denk ook dat er haken en ogen aan het verhaal zitten.
Vertel ons eens duidelijk :
1. Merk en type quad
2. Eventueel waar nieuw verkocht geweest
3. Waar woon je
4. Waar wil je quad inschrijven
Is normaal dat Dieteren niet wil helpen als quad niet via hun is ingevoerd maar via grijze import (Duitsland) het land is binnen gekomen.
Duitsland blijft een goedkoop maar verraderlijk achterpoortje voor het inschrijven van quads. Beter is via Frankrijk te werken waar gehomologeerde quads COC keuring krijgen en in elk europees landen probleemloos moeten aanvaard worden.
Een mogelijkheid is ook nog om je quad tweedehands in Frankrijk aan te bieden, in één dag kan je laten keuren, je bent wel zowat 1200 € kwijt.
Geplaatst: vr 07 dec, 2007 10:46
door SüdQuad
Duitsland blijft een goedkoop maar verraderlijk achterpoortje voor het inschrijven van Quads.
waarom is het voor Nederland en Belgie verradelijk ?
Geplaatst: vr 07 dec, 2007 13:47
door No Limit W-tec
Een met TUV gekeurde quad kan je bijvoorbeeld onmogelijk verkopen in Frankrijk.
Geplaatst: vr 07 dec, 2007 14:50
door SüdQuad
Vreemd want wij verkopen ook naar Frankrijk (Elsass) met TÜV en dat geeft hier geen probleem.
Geplaatst: vr 07 dec, 2007 17:14
door quadje
hey
het zit zo
hij is nieuw gekocht in duitsland
ingevoerd naar belgie
ik woonde in belgie
maar heb nu een huis gekocht in nl
en wil mijn quad mee nemen
maar omdat ie op kenteken staat l6
dat betekent in nl
een 4 wielig voertuig dat niet harden kan als 45 km/p
dus die l6 acsepeteren ze niet bij de rdw in nl
en mijn dealer heeft ook goede contakten in belgie
en het klopt dat daar zo iedere quad word ingevoert
maar nu zit ik met het gedonder
want nu moet ik die papieren uit duitsland zien te regenelen
en weet iemand waar dat eizeren plaatje op het frame zit van een raptor
dat konden we ook niet vinden bij de rdw
en hij is net gereviseert enzo
dus vind het zonde om het te verkopen en in nl een andere te halen
gr peter
Geplaatst: za 08 dec, 2007 12:57
door Robby
kopieer gewoon ergens de tabel met de tekens l6 en dergelijke en druk deze af vanop de website van de div ofzo en stap daarmee naar nederland en toon aan dat hij in belgie wel degelijk als 4wielig motorvoertuig stond ingeschreven, zij mogen zomaar niet de belgische gegevens overnemen...
Geplaatst: za 08 dec, 2007 16:00
door quadje
hey
ook al was ie in belgie goedgekeurd als moto
ik nl acsepteren zie l6 niet op je kenteken
en moet ik een verklaring hebben op mijn chasis nr
dat ie europees goedgekeurd is'
weet iemand ook waar dat ijzere plaatje zit
op het frame van een raptor 660
gr peter
Geplaatst: za 08 dec, 2007 22:20
door Robby
nogmaals: de belgische l6 maakt niets uit voor nederland...
Geplaatst: zo 09 dec, 2007 12:35
door quadje
jawel
want l6 betekent
in nl een 4 wielig voertuig wat niet harder kan als 45 km/p
en hun zijden dat ze heb dan niet konden keuren
omdat in belgie als l6 op kenteken stond
gr peter
Geplaatst: zo 09 dec, 2007 14:23
door pkshop
Belgie voert zijn eigen nationale kenteken dus (L6)
de (L7) is europees vastgelegt voor een quad met auto/moto kenteken.
Dus het probleem ligt in belgie.