Pagina 2 van 3

Bandjes op mijne 350

Geplaatst: za 12 jan, 2008 19:58
door samvh
Hoi Hoi,

Als ik op mijne Grizzly 350 4x4 25 hoog en 12" breed zou gaan, zou da teveel zijn ?
Zowel voor als achter ...
of zou ik vooraan 10" gaan ?

Standaard =
Tires/Front AT25x8-12
Tires/Rear AT25x10-12

wat denken jullie ?

Geplaatst: di 29 jan, 2008 20:57
door samvh
.

NOBODY ??[/b]

Geplaatst: di 29 jan, 2008 21:50
door Ralph
Is er een band die 25 inch hoog is en 12 inch breed?

Geplaatst: di 29 jan, 2008 22:00
door samvh
.

Kenda Bear Claw
Aggressive tread design provides beefy hook up packed into one of the meanest tires available.
Angled knobs dig into the terrain for maximum traction while center lugs provides extra traction and better control.
Compounded with a special tear and snag resistant material that extends the tread life and also protects the tire against punctures from sharp objects.
The Bear Claw is 6-ply for excellent puncture resistance!
Built in rim guard protects your wheel from dings and dents while also preventing dirt from wedging between the tire and rim

25x12.5x12
26x12x12


en de

ITP 589 M/S ATV Tires
Arguably the best mud and snow tire ever.
Wide open, extra deep 2-stage lug and super-aggressive, self-cleaning tread pattern for unmatched traction and handling when the going gets extreme.
Unlike many mud tires, this one provides an amazingly smooth ride on hardpack conditions

26x12x12

Geplaatst: di 29 jan, 2008 22:10
door Ralph
Hmm okido, voor niet breder gaan dan 10 zeker niet bij een Grizzly 350. Ik zelf zou al niet verder gaan dan 8, maar dat moet je zelf weten.

Geplaatst: di 29 jan, 2008 22:35
door samvh
THX Man,

Ik weet dan wel wat ik ga doen...

25x10x12 vooraan
25x12.5x12 Achteraan

:crossercool:

Geplaatst: di 29 jan, 2008 22:53
door Ralph
Kijk eens hoeveel ruimte je hebt ik weet niet of het past. Als de constructie hetzelfde is als bijvoorbeeld een 700, dan moet het wel passen. Het grootste probleem zal hem zitten in het sturen, de band die dan tegen het kunstof schuurt.

Geplaatst: wo 30 jan, 2008 12:51
door brutus32
samvh schreef:THX Man,

Ik weet dan wel wat ik ga doen...

25x10x12 vooraan
25x12.5x12 Achteraan

:crossercool:
eerder vooraan een 25x9x12 (ik heb 27x9x12 vooraan en 27x12x12 achteraan)

en 12.5 achter is voor mij persoonlijk te breed ;)

Geplaatst: wo 30 jan, 2008 20:43
door samvh
jerom schreef:voila mijn mudgears liggen erop
het is toch 26x10x12 en 26x12x12 geworden
Hey Jerome,
en nu een paar weken verder, tevreden van je keuze ? :crosser:
schuren ze niet of zo ? baanvast :duimhoog: :duimlaag: :?:

Maybe some Pictures :honger: :honger: :honger:

thx buddy

Sam

Toegevoegd na 5 minuten:
brutus32 schreef: eerder vooraan een 25x9x12 (ik heb 27x9x12 vooraan en 27x12x12 achteraan)

en 12.5 achter is voor mij persoonlijk te breed ;)
Yo Brutus,

met welke machine rij jij ?

Geplaatst: wo 30 jan, 2008 21:21
door Moorverken
Hierzie, een foto van Jerom zijn quad met nieuwe moddervreters:

Afbeelding

Geplaatst: wo 30 jan, 2008 21:22
door samvh
.

1 woord ...

BANGELIJK !!!!

Geplaatst: wo 30 jan, 2008 21:24
door epix no-fear
even voor de duidelijkheid.

let wel op dat als je andere banden zet op een quad met 4x4 dat je gelijk omhoog moet gaan met de bandenmaat voor en achter.
dit omdat de vertanding van je 4x4 systeem is gebouwt op een bepaalde maat band.
als je dan 2 verschillende banden maten neemt wil dat zeggen dat je achterwielen langerzamer rond gaan dan bijvoorbeeld voor.
hierdoor slijt je 4x4 enorm hard en kunnen assen breken onder zware belasting.

even ter informatie.
aangezien sommige mensen hier volgens mij niet van op de hoogte zijn.

Geplaatst: wo 30 jan, 2008 23:15
door brutus32
epix no-fear schreef:even voor de duidelijkheid.

let wel op dat als je andere banden zet op een quad met 4x4 dat je gelijk omhoog moet gaan met de bandenmaat voor en achter.
dit omdat de vertanding van je 4x4 systeem is gebouwt op een bepaalde maat band.
als je dan 2 verschillende banden maten neemt wil dat zeggen dat je achterwielen langerzamer rond gaan dan bijvoorbeeld voor.
hierdoor slijt je 4x4 enorm hard en kunnen assen breken onder zware belasting.

even ter informatie.
aangezien sommige mensen hier volgens mij niet van op de hoogte zijn.
in de praktijk zijn 2 versch maten een lullig zicht, maar aangezien de meeste 4x4 quads een inschakelbare 4x4 hebben kan het in theorie wel..

en met vertanding bedoel je wss de splines in het diff ?

Geplaatst: di 05 feb, 2008 21:07
door jerom
ha mannekes

die mud gears zijn echt top in de moor vraag da maar aan moorverken anders stak hij nu nog vast :D :D
ze zij ook echt comfortabel en bieden een heel goede grip op de weg want het is echt een heel zacht rubber.
ook zijn ze zeer slijtvast want ik rij regelmatig op het asfalt ook.

maar er is natuurlijk ook een andere kant van het verhaal.

boven de 50 km per u is mijn stuur bijna niet meer vast te houden en wordt de quad heel onbetrouwbaar.
ik heb alle uitlijningen nog eens nageken en die zijn perfect ik ga juist nog is proberen ze te balanceren maar dat zal weinig uithalen bij zo een zware banden denk ik persoonlijk.

ook zijn ze 3 x zo zwaar als de originele dunlops op een grizzly waardoor ik ook een dike 10 km per u in topsnelheid verloren ben (dat is nu voor mij persoonlijk geen probleem)

ik heb voor 26X10X12 dit scheelt geen haar met mijn stuurstang maar toch raken ze nooit ook al rij ik bijna zonder druk.
achter heb ik 26X12X12 deze vormen ook geen enkel probleem

voila mijn ervaring met de mud gears

grtz jerom

Geplaatst: di 05 feb, 2008 21:58
door peet #77
Met deze banden heb ja altijd dat probleem
ik heb voriig jaar met een Rhino gereden met zelfde banden op,
en ook dat probleem daveren dat het niet normaal was vraag maar aan Elfred