Pagina 2 van 7
Geplaatst: zo 13 jan, 2008 16:53
door quadaccessstreak
eej ik heb nu die 70 cc cilinder eronder gezet
ik heb alleen een probleempje hiermee gehad. de gashendel zat namelijk een beetje in de weg, dus heb ik de cilinder een beetje geslepen. alleen paste het nog niet helemaal dus heb ik ook een beetje van de gashendel proberen weg te halen. hier heb ik per ongeluk iets weggehaald wat ik niet weg had moeten halen

, dus nu lekt al mijn olie weg (mijn olie reservoir zit in me buddy).
wat moet ik nu doen?
moet ik een hele nieuwe gashendel kopen of kan ik er iets aan doen?
Alvast bedankt.
Geplaatst: zo 13 jan, 2008 17:03
door boss Adly
Gashendel ?
Bedoel je niet je oliepompje?
Dat is dan fouteboel, word dan een nieuwe, 100 euro ofzo...
Geplaatst: zo 13 jan, 2008 17:03
door OpticalNicolas
oliepompje eraf, en zelf mengen

Geplaatst: zo 13 jan, 2008 17:04
door boss Adly
Stuur anders een foto...
Geplaatst: zo 13 jan, 2008 17:09
door L crosser
idd is wel wat makklijker om uit te leggen

Geplaatst: zo 13 jan, 2008 20:47
door quadaccessstreak
nee je hebt gelijk het is het oliepompje.
maar wat is het voordeel/nadeel van op mengsmering rijden? want als ik dat oliepompje eraf haal dan past alles wel veel beter.
is mengsmering trouwens duurder?
en als ik dat oliepompje wilt vervangen moet ik dan 100 euro betalen is er geen andere mogelijkheid dan nieuwe of mengsmering.
ik hoor het graag
Cia0
Geplaatst: zo 13 jan, 2008 20:56
door Scratch
quadaccessstreak schreef:nee je hebt gelijk het is het oliepompje.
maar wat is het voordeel/nadeel van op mengsmering rijden? want als ik dat oliepompje eraf haal dan past alles wel veel beter.
is mengsmering trouwens duurder?
en als ik dat oliepompje wilt vervangen moet ik dan 100 euro betalen is er geen andere mogelijkheid dan nieuwe of mengsmering.
ik hoor het graag
Cia0
hey,
voordeel van mengsmering
Je weet zeker dat je brandstof gemengd is want er is altijd kans dat een keer je olie pompje het laat afweten en dan is het gevolg een vastloper. verder kun je gewoon mengsmering halen bij de pomp maar je kunt beter zelf mengen. Als je zelf mengt met goede olie is de levensduur van je quad ook groter.
Nadeel van mengsmering
je moet zelf mengen (ik vond het altijd zelf geen nadeel). als je een keer domweg vergeet zelf te mengen heb je een vastloper. Mengsmering is duurder als benzine.
veel succes
Geplaatst: zo 13 jan, 2008 21:13
door Tom#11
Vergeet trouwens niet in te rijden he

Geplaatst: zo 13 jan, 2008 21:17
door quadaccessstreak
eej top bedankt man
maar wat is duurder, veel duurder of valt dit wel mee?
nu betaal ik ongeveer 1,5 euro voor 1 liter wat betaal ik met mengsmering dan ongeveer?
en in welke verhouding moet ik het doen
Geplaatst: zo 13 jan, 2008 21:20
door Scratch
quadaccessstreak schreef:eej top bedankt man
maar wat is duurder, veel duurder of valt dit wel mee?
nu betaal ik ongeveer 1,5 euro voor 1 liter wat betaal ik met mengsmering dan ongeveer?
en in welke verhouding moet ik het doen
ik weet niet wat de benzine prijzen nu zijn. maar ik heb al een tijdje geen quad meer:( had yamaha blaster en daar reed ik dacht ik altijd 1 op 25 of 1op 30 mee maar dat weet ik niet meer zeker. zorg tenminste dat je altijd genoeg smeert. je kun ook gewoon mengsmering halen bij de pomp maar het kan zijn dat er dan super slechte olie door de benzine zit en dat hij dan niet goed genoeg smeert dus als ik jou was zou ik gewoon een keer een jerrycan van 50liter kopen. gooi je olie er bij in. en je kunt een hele lange tijd rijden. ook is het verstandig om dat zo snel mogelijk te doen want de benzine prijs gaat weer omhoog

Geplaatst: zo 13 jan, 2008 21:46
door Tom#11
1:40 gebruik ik voor mijn blaster, maar inrijden wel iets meer olie

Geplaatst: zo 13 jan, 2008 22:14
door Haagje
gewoon de quad zelf laten mengen en altijd een scheutje als je thuis bent olie in de tank doen
wat voor een cilinder heb je er onder gelegd. kan me niet voor stelle dat de olie pomp in de weg zit bij een access

Geplaatst: ma 14 jan, 2008 09:30
door boss Adly
even offtopic
Leuk verhaal over mengsmering:
Voor de bladblazer: Pa, doe er maar mengsmering in, dan blaas ik de stoep nog even schoon!
Ja is goed zegt die, doe ik wel even!
(Mijn vader:) 1:25 dat is dus 1 liter op 250 cc Olie? (FOUTEBOEL!)
Bladblazer gestart, en jahwel, een blauwe rookpluim dat mij daar toch uit kwam, 1 ding is zeker, die is goed gesmeerd
Nu maar weer ontopic:
Ik zou toch oliepompje erop zetten, scheelt je een hoop tijd om te mengen, Heb je altijd genoeg olie, niet te min, niet te veel...
Mijn mening!
Geplaatst: ma 14 jan, 2008 10:48
door Mika
Met een 70cc cilinder kan ik aannemen dat de oliepomp geen juiste verhouding meer mengt, volgens mij kan je beter zelf gaan mengen.
1:25 à 1:35 moet wel goed zijn.
Geplaatst: ma 14 jan, 2008 11:03
door Haagje
Mika schreef:Met een 70cc cilinder kan ik aannemen dat de oliepomp geen juiste verhouding meer mengt, volgens mij kan je beter zelf gaan mengen.
1:25 à 1:35 moet wel goed zijn.
hij mengt nog altijd goed. heb zelf ook met 2 70cc's gereden en altijd goed gedaan. het is niet zo dat hij nu opeens meer olie nodig heeft. maar ik zou wel altijd even een scheutje olie zo in de tank gooien mocht hij ooit eens niet werken of te weinig olie geven. sta je altijd safe.