Pagina 2 van 2

Geplaatst: di 15 jan, 2008 16:38
door Vyrena
Ja dat is waar, ookal moet ik zeggen dat een standaard blaster onderin ook niets heeft en je hem best mag doorjanken en hoog in de toeren houden.

Geplaatst: di 15 jan, 2008 18:56
door coolboyke
leg dit in je blaster , en em zal vliegen , dat blok heeft als het een redelijk recent is een goeie 41 pk :shock:
kdenk dat deze wel een heel stukje pittiger is dan een blaster ;)

grtz

Geplaatst: di 15 jan, 2008 20:37
door ::::JoReN::::
alvast bedankt voor de reacties mensen. ik zal morgen eens informeren voor dat blok. en dan heel misschien ... een projectje :wink:

Geplaatst: wo 16 jan, 2008 00:01
door JohnBeton
die pk's gaan wel wat zakken daar een quad meer weerstand bied dan een moto.

Geplaatst: wo 16 jan, 2008 11:51
door ::::JoReN::::
maar het vermogen moet toch hoger blijven dan het blaster blok?

Geplaatst: wo 16 jan, 2008 12:02
door Quadzillaboy
Wat u dat allemaal gaat kosten, zoals aankoop blok, opnieuw laten lakken en nog verschillende zaken waar je niet op telt, als je die kosten aan je standaard blok doet zit je ook al een heel stuk verder.
Als je gaat beginnen lassen aan je frame en andere steunen maken voor de motor ga je ook de sterkte ervan verminderen
Als ik jouw was zou ik gewoon kijken voor een ct kit. Lijkt mij veel betrouwbaarder


Dat is gewoon mijn gedacht

Geplaatst: wo 16 jan, 2008 13:09
door ::::JoReN::::
daar ga ik wel mee akkoord. maar ik weet absoluut nog niets zeker. er is mss 25% kans dat ik het doe. eerst moet ik prijs weten voor het blok. inbouwen zou hier thuis worden gedaan. maar ik moet het nog allemaal zien hoor.

als er eventueel mensen fotos hebben of meer informatie van een dergelijk project, altijd welkom

Geplaatst: wo 16 jan, 2008 13:37
door JohnBeton
ik denk niet dat ge veel gaat moeten slijpen aan het frame, wel andere motorsteunen maken.
Op kapaza staat ergens een blaster met kx250 blok in dacht ik. Daar staan wat foto's bij.
Je moet natuurlijk wel rekening houden dat die kx watergekoeld is en dat ge uw radiatoren kwijt geraakt en dat die dus niet ergens gewoon achter of onderin steken.

Geplaatst: wo 16 jan, 2008 17:10
door ::::JoReN::::
als ik zoiets ga doen wordt het geen kx blok, maar een yz125 met bewerkte cilinder, vhm kop en compressie piston. maar eerst moet ik de prijs overeenkomen. indien ik het doe koop ik een frame die voorzien is voor yz125. deze kost enkel 50€ (beetje spuitwerk aan). dus dit zou dan wel allemaal meevallen met de prijs.

Geplaatst: wo 16 jan, 2008 17:24
door coolboyke
::::JoReN:::: schreef:maar het vermogen moet toch hoger blijven dan het blaster blok?
wees gerust , als die motor in ene blaster zit , zal em nog een heel stuk harder trekken en een hogere top ook :wink:
maar dan moet die motor wel goed ingebouwd zijn ;)

Geplaatst: wo 16 jan, 2008 17:50
door Robby
blaster is wel degelijk een lui blokje waar veel aan moet gebeuren voor hem snel te laten gaan (in vergelijking dan met een crossblok) maar voorwat een 125 steken als je voor dezelfde prijs een 250 of 500 kan monteren? die 125 wordt enorm sleetig in een blastertje, denk dan maar aan koppelingen en zuigertjes... ook dat aanpassen moet je niet onderschatten,het blok leggen is niets, maar wat doe je met de uitlaat en de radiator voor de waterkoeling? moffel ze maar goed weg,maar zorg dat er genoeg lucht aan kan.
greetz