Pagina 2 van 2
Geplaatst: do 07 feb, 2008 19:20
door Tom#11
Bougie droogspuiten en ook effe met een aansteker ofzo al het vuil eromheen weg stoken wil ook wel helpen
Geplaatst: do 07 feb, 2008 20:53
door epix no-fear
had dan dat plastic verkocht aan john en een andere set plastic gespoten.\
dit is vast je eerste quad want volgens mij heb je geen idee hoeveel geld je net uit het raam gegooid hebt.
zo'n kappenset kost nieuw 560euro en nu jij ze gespoten hebt krijg je ze nooit meer zo mooi geel.
erg zonde en ENORM stom als je het mij vraagt.
Geplaatst: do 07 feb, 2008 21:03
door Nealz
epix no-fear schreef:had dan dat plastic verkocht aan john en een andere set plastic gespoten.\
dit is vast je eerste quad want volgens mij heb je geen idee hoeveel geld je net uit het raam gegooid hebt.
zo'n kappenset kost nieuw 560euro en nu jij ze gespoten hebt krijg je ze nooit meer zo mooi geel.
erg zonde en ENORM stom als je het mij vraagt.
Waren al eens gespoten trouwens
En zagen er allesbehalve nieuw uit
Eigenaar had er goed mee gebrakt
Heb hier en daar met polyester mogen spelen..
Anders was ik er ook wel afgebleven..
Kvond dat geel wel bon staan
Geplaatst: do 07 feb, 2008 23:17
door JohnBeton
zo'n cr500 blok in gang stampen is wat wennen...
Mijn eerste 2takt met kickstarter was een oude kx250, ik weet nog goed dat ik de eerste keren misschien 20 à 30 keer moest stampen om dat kreng in gang te krijgen, en erna kreeg ik die van de 1ste of 2de kick in gang.
Best bouw je eerst wat compressie op door een paar keer licht te stampen, en dan breng je hem naar z'n dood punt. Dan geef je alles wat je kan.
Je mag geen schrik hebben dat hij terugstampt als de jetting goed is en de timing is goed zal hij dat niet zo rap doen.
Een nieuwe bougie kan inderdaad ook geen kwaad.
Als hij al verzopen is, kan je ook eens proberen hem droog te stampen. Gewoon bougie eruit draaien een een keer of 20 zachtjes stampen.
Daarna propere bougie erin en nog eens proberen.
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 12:42
door Nealz
Schijtspel
Efkes gestart, nu nix te kloten nimeer
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 14:11
door Vyrena
Bij mij moet je hem fftjes lekker doorvlotteren zodat de benzine er uit zeikt... Daarna zet je de kickstarter op het goede punt. Weet niet of deze rechts of links zit bij jou, de kick, maar ik moet dus met 2 benen aan 1 kant gaan staan omdat de mijne links zit als je erop zit. Je trapt hem eerst 2x naar beneden en dan zet je hem op het punt wanneer hij ''weerstand'' bied zodat als je hem een ram geeft aan gaat. En gas geven bij het aantrappen, het is geen viertakt eh! Wat ik vaak doe, omdat ik nogal klein ben en niet helemaal goed kan gaan staan om hem die lange slag aan te kicken, geeft ik wanneer die kick net onder het punt zit waar je hem normaal aantrapt een hard maar kort trapje. Als je dat doet loopt hij ook, maar je moet het wel op het goede moment doen en op het goede moment gas geven. Wat je absoluut niet moet doen is dus 20 a 30 keer gaan staan trappen... Het is geen blaster ofzo! Je trapt jezelf eerst moe, maar je krijgt hem dan vaak niet aan. Dat komt omdat de kick niet op het goede moment zit zodat die de slag kan maken en de motor op gang komt. Het is een bepaalde techniek die je je even aan moet leren. Ik ben altijd bang dat ik hem niet goed aankrijg, maar als hij goed doorvlotterd en de kcokstart er goed op zit is er niets aan de hand.
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 15:48
door JohnBeton
ik zou persoonlijk niet te veel gas geven bij het kicken, anders kan hij u wel eens kicken ipv omgekeerd
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 15:57
door Vyrena
Wanneer hij halverwege zit gas geven, een beetje bij, als je voelt dat hij gaat ''komen'' om het maar even zo te zeggen
Waar je donders mee op moet passen is als de ontsteking niet op tijd staat... Geeft hij terugslag...
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 16:05
door epix no-fear
wat bij mijn 500 altijd werkte was het volgende:
rustig de kickstarter omlaag duwen tot je de hoofdcompressie voelt waneer de zuiger boven is!
je hebt ook een compressie als je de zuiger omlaat gaat omdat je in je karter bij een 2takt ook onderdruk hebt.
de hoofdcompressie voelt zwaarder dan de andere.
je duwt hem vervolgens zachtjes door de hoofdcompressie heen, dan de kicker helemaal omhoog halen en een stamp geven helemaal naar benede.
dus de volle slag van wat je kickstarter heeft.
dit doen met de gas dicht, en eventueel met de choke er op bij een koude motor.