Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma 18 feb, 2008 21:44
door Paul Snip
Mijn Sym Trackrunner is prima geschikt om iemand achterop mee te nemen. Wel moet je dan eigenlijk de bagage drager verwijderen. Anders zit het niet echt ruim. Dit kan met 4 boutjes.

200 cc is zat genoeg, ook om passagiers mee te nemen. Als je echt wilt gaan crossen of op de snelweg rijden dan zul je meer cc's moeten nemen.

Het verbruik zal zo rond de 1 op 10 a 1 op 15 liggen. Afhankelijk van het gebruik.

Geplaatst: ma 18 feb, 2008 22:38
door Gerben
Okee, voor de lol ben ik eens rond gaan kijken op marktplaats, van goedkoop naar steeds iets duurder, en er waren eng dure 200cc's...
1. http://link.marktplaats.nl/147778097
2. http://link.marktplaats.nl/147873819
3. http://link.marktplaats.nl/134207449
4. http://link.marktplaats.nl/146825625

Nou snap ik dat voor zo'n prijs er wel een addertje onder het gras móet zitten, of dat het toch niet geschikt is voor mijn doel. Zo weet ik niet of er überhaupt 2 personen op kunnen. En bij sommige weet ik niet eens op hij op de openbare weg mag.
Maar dan vraag ik me af, is het verstandig om het 2ehands te kopen? En waar moet ik dan op letten? Of kan ik beter niet zomaar een 200cc motor op marktplaats zoeken, kan ik beter echt voor een merk gaan?

Ik doe misschien een beetje moeilijk, maar het zal erg lang duren voordat ik 4200 euro bij elkaar heb voor zo'n Trackrunner. Ergens tussen de 6 en 12 maanden. En ik wil er best wel graag één.
Is er niet een goedkopere, waarmee ik wel kan doen wat ik wil maar die niet zo goed is? Hij hoeft in het begin niet echt goed te zijn, zolang ik er maar lekker op kan rijden en hij in ieder geval een paar jaartjes meegaat. In ieder geval tot ik een fulltime baan heb en geld kan verdienen om een echt goede te kopen.
Wat ik vooral niet begrijp is dat er wel erg goedkope 200cc's staan. Zoals deze, zelfs 229cc:
http://www.minibikeshop.nl/main.php?sub ... mer=101696
Daar kan dan wel maar 1 persoon op dus hij is niet geschikt voor mij, maar hij is ook véél goedkoper. Waarom?

Is het, zelfs in mijn situatie, dan verstandig om te wachten? (Wachten is niet mijn sterkste punt zoals misschien wel duidelijk is ;-). Zo ja, dan zal ik jullie advies ook zeker opvolgen ;). En dan maar wachten...

Geplaatst: di 19 feb, 2008 00:55
door Kurdie
Wat lees ik nou? Paul Snip heeft ook een vriendin die Quad rijdt? Dan kan zij dus ook mee met onze toertocht door Noord Nederland en omstreken en zo hebben we steeds meer leden :D

Maar Gerben, ik kan je vertellen dat je met een 110 CC een beetje mazzel aan de ene kant moet hebben en aan de andere kant moet je er gewoon niks van verwachten. Ik heb zelf 2 van die dingen voor 1250 euro gekocht vorig jaar en wij rijden er een parcours mee op een parkachtig terrein waar we een survivalbaan hebben voor deelnemers aan onze bedrijfsuitjes.

Met deze (Loncin) Quads wordt als een gek gereden en er worden zelfs hindernissen mee genomen. Het ergste dat ons overkwam; een op hol geraakte kettingspanner doordat het blokje een beetje verschoven was door een confrontatie met een boom. E.e.a. was zo weer opgelost door kettingspanners op maat te laten lassen want onderdelen is voor die Chineze rommel zoals ik het altijd noem, niet echt makkelijk te vinden.

Waar het op neer komt, dit zijn sterke Quadjes en geschikt voor onze doeleinden maar ik zou hier niet de weg mee opgaan omdat ze gewoon niet meekomen met het verkeer en je hoort ze gewoon teveel toeren maken. Het zijn wel te gekke dingetjes om even lekker mee over de zandweg te zwiepen maar daar is dus ook alles mee gezegd.

Ik heb net als Paul ook een paar Bashans 200 gehad en ik was er niet blij mee. Een monteursdiploma is in ieder geval wel vereist en dan kun je er ook meteen een leuke Quad van maken blijkt wel. Maar qua betrouwbaarheid kom je er niet ver mee en zeker niet als dagelijks vervoermiddel.
Ik zou als ik het zeggen mag eerder voor een utility kiezen, zit comfortabel en is tweedehands best betaalbaar. De meesten zijn nog behoorlijk betrouwbaar ook en je kan er nog wat spullen op meenemen. Volgens mij zit je dan met een 250CC al aardig goed maar meer is altijd beter natuurlijk...

Nou, ik maak het vast nog ingewikkelder voor je. Succes dus :D

Geplaatst: di 19 feb, 2008 08:59
door JdmhatchR
Als je een beetje vlot met het verkeer mee wil rijden zou ik toch minstens voor een 350 gaan.
Ik reed vroeger ook met mijn blaster mee met het verkeer, maar dan heb je gewoon geen power meer over, en dat gaat ook vervelen :wink:

Geplaatst: di 19 feb, 2008 09:29
door Vyrena
Omdat het gewoon rotzooi is, vooal als je met 2 man erop wilt. Denk eens aan je eigen veiligheid zou ik zeggen, en spaar mss een maandje meer door. Eraf lazeren omdat de stuurkogels breken is geen prettige ervaring.

Geplaatst: di 19 feb, 2008 22:24
door Paul Snip
http://link.marktplaats.nl/146825625

Deze kan best goed zijn. Dat is de 200cc Bashan. Wordt onder verschillende merknamen verkocht. Ik heb er zelf een gehad en na wat kleine aanpassingen heeft hij het goed gedaan.

Ik weet niet of je het lef hebt om over de grens te gaan kijken. Maar zoek anders in Duitsland op Mobile.de naar een Sym Trackrunner, een Aeon Cobra 180cc, of een E-ton yukon 150 cc.

Geplaatst: di 19 feb, 2008 22:46
door Boncari
Voor kleine afstanden (die je normaal met de fiets doet) heb je helemaal niet zoveel cc's nodig. Je kunt ook een quad kopen van 50cc, is verzekerd als scooter dus lage kosten ivm een quad verzekerd als auto.
Iemand achterop is op bijna geen een quad fijn, behalve op een hele grote utility, het rijdt erg anders en het kan je ongelukken bezorgen.
Op bijna iedere quad kun je wel ff iemand achterop nemen (voor kleine afstanden)

Het verbruik ligt aan het aantal cc's en aan de quad, gemiddeld bij 200cc denk ik dat het ongeveer 1 op 10 is.

Omdat jij niet zo veel geld heb en de quad toch alleen maar voor de weg gebruikt zou ik voor een B-merk gaan, zie topic: http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... ight=bmerk
Je moet er dan wel tegen kunnen als de quad het een keertje niet doet, mijn twee laatste yamaha's hebben mij nog nooit!!! in de steek gelaten!!! :crossercool: :D

Ik zou je aanraden om nog even te wachten en door te sparen voor een A-merk, en dan een yamaha raptor/warrior 350. Zijn goed voor op de weg en kun je ook nog een keertje lkkr mee gaan crossen :knikduim: , ook kun je dan goed met het verkeer mee komen. Je hebt dan normaal gesproken ook wel een redelijk goede 2e hands warrior voor 4000 euro.

Heel veel succes met je zoektocht (en het sparen natuurlijk :p ) en ik zou gewoon eens bij een grote dealer langs gaan!