Pagina 2 van 2

Geplaatst: do 21 feb, 2008 19:53
door Ralph
Het is niet zo heel moeilijk. Je haalt de remklauw er af. Draait de as naar voren zodat de ketting er af kan. Moer losdraaien en je kunt de as er uit halen.

Geplaatst: do 21 feb, 2008 22:29
door kees
Ralph schreef:Het is niet zo heel moeilijk. Je haalt de remklauw er af. Draait de as naar voren zodat de ketting er af kan. Moer losdraaien en je kunt de as er uit halen.
Ik rijd bijna nooit in de bossen. Heeeel soms.

Dat begrijp ik niet. De as naar voren draaien zodat de ketting eraf kan?
Thnx voor je hulp.

Geplaatst: do 21 feb, 2008 22:32
door OpticalNicolas
as naar voren zetten bedoelt ralph, je heel achterashuis naar voren zetten, zodat de ketting slaper hangt zodat je ze van over je tandwiel krijgt.

Geplaatst: do 21 feb, 2008 23:52
door kees
Dus eigenlijk die 4 imbusbouten los draaien en ipv de ketting spannen de ketting ontspannen? En dat achter tandwiel ligt eigenlijk los op de achteras he? Die ligt in die tandjes ofniet?

Geplaatst: vr 22 feb, 2008 07:28
door OpticalNicolas
http://manuals.dqt.be/index.php?option= ... info&id=37

manual van de 700 staat alles mooi in beschreven.

Geplaatst: vr 22 feb, 2008 10:58
door kees
Is er ook een manier om eerst de lagers te bekijken zonder de as e.d los te maken? Want ik zie dat je allemaal nieuwe oringen enz moet plaatsen. Ook werk je met circlips enz waar ik geen materiaal voor heb (circlips dan). Gr Kees.

Geplaatst: vr 22 feb, 2008 11:05
door fastrogeke
nee.dit gaat helaas niet.voor de lagers te bekijken moet je de achteras demonteren.

Geplaatst: vr 22 feb, 2008 12:54
door kees
Oke, Nou ik heb die imbus boutjes los gedraaid en die dikke moer zat inderdaad los. Dikke moer aangedraaid (dus ook verdraaid). Alleen die kleine imbusboutjes, moeten die niet ergens invallen? Moeten toch ergens kleine gaatjes zitten of is dat gewoon een kwestie van aandraaien wanneer de moer vast zit?

Geplaatst: vr 22 feb, 2008 13:11
door Lewis
beste, zat er zowel speling op de as in de as richting als speling in de dwarsrichting van de as ? dan moet je niet verder doen dan zijn de lagers op zn minst versleten en aan vervanging toe!

was de speling enkel in langsrichting met de as mee, dan zou het kunnen dat de moer losgekomen was, maar de kans is klein.

als je echt geen ervaring hebt, en niet het gepaste gereedschap doe hem dan gewoon naar je dealer! ...

Geplaatst: za 23 feb, 2008 08:04
door fastrogeke
kees schreef:Oke, Nou ik heb die imbus boutjes los gedraaid en die dikke moer zat inderdaad los. Dikke moer aangedraaid (dus ook verdraaid). Alleen die kleine imbusboutjes, moeten die niet ergens invallen? Moeten toch ergens kleine gaatjes zitten of is dat gewoon een kwestie van aandraaien wanneer de moer vast zit?
is gewoon een kwestie van aandraaien als de grote moer vastzit.deze inbusjes hebben een taps(spits) puntje wat in de schroefdraad valt.zo wordt voorkomen dat de grote moer kan loslopen.
mvg fastrogeke

Geplaatst: ma 25 feb, 2008 22:42
door kees
Oke,
Maar ik heb helemaal geen speling op de as. Helemaal niks... ik kan eraan trekken en duwen wat ik wil geen beweging in te krijgen. Takken is trouwens ook over. Alleen als ik 60 rijd en koppeling iktrek heb ik wel het idee dat ik de as 'voel' maar dat weet ik niet zeker. Zal wel zo lijken nu ik erop let.
Ik had wel mijn remschijf (achter) los zitten daar kon ik mee bewegen. Nu ook niet meer.
Maar ik heb toch 500km zo gereden en geen speling op de as kan dat of .. ?
Gr

Geplaatst: ma 25 feb, 2008 22:49
door yamahakoppel
dan moet ook eens kijken bij mij ik heb sinds 2 weken trillingen op mijn achterwielen zal iets laten weten als ik het zelfde probleem heb