prestaties raptor 350

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

getest ? ik heb maanden lang iedere woensdag en soms de zaterdag met een vriend zijn yamaha blaster gereden ... en ik heb ook enkele keren getrokken tegen simon zijn 350 , en ik was in het optrekken sneller , enkel op topsnelheid kwam hij traagjes terug dichter naar me.
(dit was voor ik mijn 400 had...)
dus denk dat ik al genoeg ervaring met een blaster heb. en toen ik met mijn maat zijn 350 reed voelde die wel wat trager aan dan de blaster (beide standaart)
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
tim1988
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door tim1988 »

Daar heb ik mijn twijfels over.
Ik ga er niet over blijven zagen ik weet wat ik gezien heb en de rest kan mij geen kl*te schelen.
Raptor 350 is gewoon stukke sneller en trekt een beetje beter en daarmee basta en dat is het enige wat ik nog in dit topic zet.
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

dit is een discusie punt waar je over kunt blijven door gaan maarjoa de ene segt van wel de andere segt van niet k kan alleen seggen dat k op de crossbaan achter een 350 heb gereden en heb hem ingehaald en hij kwam me niet meer bij alleen de echte zwaardere quads die haalde me makkelijk in en ligt ook aan de rijder eh :wink:
Laatst gewijzigd door L crosser op wo 27 feb, 2008 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
w-tec club member
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Ja, want ik nam ook kopstart van een Kawa 700 met mijn blaster, maar dan moet die rijder natuurlijk wel gas geven (wat ik toen dus wel deed)
Mensen, dit is gewoon een eindeloze discussie, dus houd hier alsjeblieft mee op...
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
ATV-FReaK
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door ATV-FReaK »

ja we houden het erbij
coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

dat is wss het beste als we het hierbij laten... :wink:
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Optrekken kan je niet echt meten ... Dat ligt gewoon aan het lef van beide rijders. En hoe goed ze schakelen ( dus op het juiste moment )
Ik rij met men raptor350 en toch 1*per week met een blaster van men vriend. Raptor: leovinci x3 uitlaat en blaster: volledige uitlaatlijn van FMF + dynokit.
Optrekken is die blaster echt veel trager als men raptor maar in top kan ik hem gw niet volgen :shock: maar dat ligt gewoon aan de tandwielverhouding ...

Standaard blaster VS standaard raptor350: Raptor is toch zo'n 10km/u sneller dan de blaster ( had de baas van SDS-racing mij verteld ) en die gast zal het wel beter weten :buig:
De blaster lijkt wel agresiever en trekt makkelijker wheelies. Komt vooral omdat het 2takt is, zeer agresief in hoge toeren. Baster kantelt wel ZEER RAP

besluit: zeg nooit wat het beste is: blaster of raptor350 het is gewoon je eigen keuze. Ik vind het 2 zeer leuke quads waar je echt zot mee kan doen en je volledig mee kan uitleven!!!
:tongduim:
wat alle anderen zeggen is gw zever... het gaat hem gw om de eigen mening
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
ATV-FReaK
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door ATV-FReaK »

bij quadcentrale zeiden ze mij dat je die raptor 350 helemaal niet snel moe bent
maar op het forum hoor ik af en toe heel wat anders
coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

ATV-FReaK schreef:bij quadcentrale zeiden ze mij dat je die raptor 350 helemaal niet snel moe bent
maar op het forum hoor ik af en toe heel wat anders
ja aan de ene kant hebben ze gelijk . maar zeggen dat je hem snel beu wordt zullen ze zeker niet zeggen over hun maateriaal he :wink:
ATV-FReaK
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door ATV-FReaK »

nee da's waar tenzij ze je een 450 ofzo willen aansmeren;)
Fre*
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Fre* »

ik heb ze nu allebij gehad, en geef mij maar een raptor 350 ( of ne 700 natuurlijk :p )
betere looks
betere prestaties...
een achteruit wat zeker handig kan zijn

traag is hij zeker niet, op 300meter kom ik aan 92 :wink:

als ik moest kiezen tussen raptor 350 en blaster, dan ga ik voor de 350...
waarom?
- ik hoor liever 4takt dan 2takt ( tenzij het een shee is)
- ik vind de prestaties beter
- ik vind de looks van een 350 beter
- en je hebt een achteruit... bij blaster kan je afstappen, bij 350 gewoon in achteruit zetten...

http://nl.youtube.com/watch?v=Ns1vNQnb90M
blaster007
Quadrider
Quadrider

Bericht door blaster007 »

het gaat er niet om dat de raptor 350 mss een beetje sneller is enzo maar het ligt er gewoon aan wie op de blaster zit als je een raptor 350 achter je wilt laten. :D
ik op euroquadweekend heb met mijn blaster 2 raptor 350's en een blaster achter mij gelaten :D

met alle respect, de raptor 350 is tuurlijk wat sneller :buig:
Fre*
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Fre* »

inderdaad :duimhoog:

maar ik heb nog altijd dezelfde rijstijl als toen, dus als ik mijn ervaringen vergelijk dan opteer ik voor de raptor 350.

alles hangt natuurlijk af van de persoon :p of je volgas durft gaan of je eerder een 'voorzichtig' type bent

@ de topicstarter: probeer eens een proefritje te versieren met beide? misschien maakt u dat al veel wijzer...
blaster007
Quadrider
Quadrider

Bericht door blaster007 »

ja dat ook al voorzichtig en een rijder die er echt voor gaat dus je moet gewoon kunne rijden en ik ben mijn blaster al heel gewoon ik heb er op heel veel verschillende circuits mee getraind ( hondapark , horensbergdam , lommel , neeroeteren , helecine ) en allemaal tussen de big boys met hun crossmotors

gewoon 1 DING ==> je moet één zijn met je quad :wink: :knikduim: :D en dan laat je alle quads achter je :D :wink:
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Ik denk dat veel mensen van dit forum een veel snellere quad dan de raptor 350 gewend zijn, waardoor ze vinden dat die sloom is.
Ik vind het zelf een snelle quad, niet supersnel, maar snel genoeg om je goed mee uit te leven en het duurt wel ff voordat je die volledig onder controle hebt :knikduim: !
Topsnelheid met een originele gehomologeerde raptor 350 met originele yamaha teller is ongeveer 115 km/h (van 2 mensen die ik ken)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Plaats reactie