Moeren van de velgen lossen met een slagschroevendraaier?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
ghostrider1340
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door ghostrider1340 »

Charger69 schreef:Dingen die goed vast zitten gebruik ik ook mijn instelbare slagmoer pistool voor. Ik heb wel ook een redelijk beest van een kompressor staan en dat is extra handig bij dingen die echt vast ziten.

Om vast te zetten heb ik nog een instelbare ratelsleutel op luchtdruk. Deze slaat ( klopt ) dus niet maar draait enkel, maar die gebruik ik zeer weinig. In bijna alle gevallen gebruik ik een momentsleutel die ik in 2 versies heb en daardoor kan ik altijd de bouten en schroeven op de juiste kracht (nm,kg, enz...) vast zetten.

Slagmoersleutel ( en zeker 1 die niet instelbaar is ) zou ik toch liever niet te dikwijls gebruiken hoor, want de wielbouten van een quad kunnen deze krachten niet zo geweldig goed aan.

Bij een uitgebreide service manual staan de aanhaalmomenten van de bouten in. Best eens nagaan of deze overeenstemmen met het pistool dat ge gebruikt want vroeg of laat gaat zo een bout toch over door de te dikwijls grote kracht :wink:

ik heb altijd geweten als je aliminiumvelgen vastzet dat je dat het beste met een moment sleutel moet doen kwestie van velgen krom trekken of scheuren ,in het begin wel met een luchthamer of slagmoer pistool,maar het is zoals guido zegt goed matriaal en alles goed nalezen
1% free biker(gaan met die banaan)
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

wiel bouten van quad is iets rond de 5kg wat dus vrij weinig is.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Léon
Quadrunner
Quadrunner

wielbouten

Bericht door Léon »

Ja je moet niet als een gek die wielbouten met een slagmoersleutel aanzetten :verymad: daar is een momentsleutel voor uitgevonden, ja zoals er al meerderen hadden gezegt, aluminium velgen zijn daar wel gevoeliger voor de mijne(YFZ450) moeten voor en achter met 45N.m aangetrokken worden :crossercool:
****^*****YFZ-450-R-2009*****^*****
remo06
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door remo06 »

ik doe altijd gewoon met ratel en dt gaat super nooit problemen mee
boss Adly
Quadrunner
Quadrunner

Re: wielbouten

Bericht door boss Adly »

^4x4_Driver^ schreef:Ja je moet niet als een gek die wielbouten met een slagmoersleutel aanzetten :verymad: daar is een momentsleutel voor uitgevonden, ja zoals er al meerderen hadden gezegt, aluminium velgen zijn daar wel gevoeliger voor de mijne(YFZ450) moeten voor en achter met 45N.m aangetrokken worden :crossercool:
sorry maar topic is al van 5 april 2008
Groetjes thuis!

:D
Plaats reactie