Pagina 2 van 4
Geplaatst: zo 09 mei, 2004 22:43
door Sg6
mijne maat had dit ook. ie starte niet wat deed hij dan. kloppen op zijn zadel en da was redelijk hard waarschijnlijk zijne relais die het niet deed. Mss zijn die plaatjes in de relais die zorgen voor contact een beetje versleten??
hoe
Geplaatst: ma 10 mei, 2004 13:55
door Ad
Bon, ik heb men starter getest door gebruik te maken van rechtstreeks power te geven, megabangelijk; mijn starter gaf op een klein kikje geen reactie !!!!
Dus mag ik er van uit gaan dat de starter te vervangen zal zijn!
Of weet iemand in de buurt van ternat iemand die hier kan aan werken?
SDS racer hoe gebeurt dit bij jullie?
Bartie weet jij zo niemand?
Of is deze voor de vuilbak??!!
Of heeft iemand dergelijke in tweedehands want ik denk dat dit wel een redelijke kost zal zijn
gedemonteerd
Geplaatst: ma 10 mei, 2004 18:26
door Ad
Euhh was ik vergeten toe te voegen, ik heb hem ondertussen reeds gedemonteerd, enkel wat wringen met de uitlaten maar voor de rest een klusje van niets!
Waar moet ik zijn met dit rot ding?!!
HENKIE
Geplaatst: ma 10 mei, 2004 18:31
door Ad
HENKIE
Zijn de starters van 2001-2002 mss slechter?
Wat is er dan veranderd?
Ik heb nochtans een model met zilveren pomp aan de achterdemper!
Weet jij niet of deze te repareren is??
Geplaatst: ma 10 mei, 2004 22:18
door ger
er is wel het een en het ander aangepast/verbeterd aan de latere modellen (2003 tot heden) maar dat had alleen betrekking op de versnellingsbak het is mij nooit duidelijk geworden of ze ook de startmotor hebben aangepast(yamaha houdt dit liever onder de paraplu want dit is natuurlijk geen goede reclame)
het beste is gewoon om uit te zoeken of een nieuwe duurder is dan complete revisie
maar ik denk dat als revisie goed mogelijk is dan zou ik voor revisie gaan
maar ja ik kan niet in uwe portomonnee kijken dus het budget zal bepalen wat het wordt
als je een nieuwe startmotor koop zit hier wel weer garantie op natuurlijk(wel om vragen uiteraard)
en dat is bij revisie niet het geval
Geplaatst: di 11 mei, 2004 09:31
door Ad
die revisie gebeurt deze waar men starters van auto's doet?
Niemand dan een idee of al ervaring met het te laten reviseren?
Wat kost een nieuwe starter of kan ik deze via via op de kop slaan??
Of wordt deze starter ook gebruikt bij andere Yamaha motoren zodanig dat ik mss bij tweedehands kan gaan informeren?!
Geplaatst: di 11 mei, 2004 14:57
door Rocky
Zoek ergens een firma die in autoelectriciteit doet. Meestal reviseren die ook starters en alternatoren. Waarschijnlijk zijn je borsteltjes op.
In het slechtste geval moet je anker gereviseerd worden.
Re: hoe
Geplaatst: di 11 mei, 2004 15:55
door HUMMER
Ad schreef:Bon, ik heb men starter getest door gebruik te maken van rechtstreeks power te geven, megabangelijk; mijn starter gaf op een klein kikje geen reactie !!!!
Dus mag ik er van uit gaan dat de starter te vervangen zal zijn!
Of weet iemand in de buurt van ternat iemand die hier kan aan werken?
SDS racer hoe gebeurt dit bij jullie?
Bartie weet jij zo niemand?
Of is deze voor de vuilbak??!!
Of heeft iemand dergelijke in tweedehands want ik denk dat dit wel een redelijke kost zal zijn
bij SDS te Ternat, Yammier dealer, (info 025821313)
Geplaatst: di 11 mei, 2004 17:17
door Robby
hey ad, gooi em binne bij sds, deze hebben ervaring met zulke dinge. Ik heb het nog nooit opengedaan zo een starter.
greetz
tweedehands
Geplaatst: wo 12 mei, 2004 16:16
door Ad
Niemand nen tweedehands starter liggen??
Of ergens waar ik daar zou kunnen aangeraken?
Zou deze met een andere Yamaha motor overeen komen??
Graag dringend een reply >> het goede weer betekent normaal rijden en niet sleutelen!!
Geplaatst: wo 12 mei, 2004 18:56
door No Limit W-tec
Via
http://parts.yamaha-motor.com/scripts/EmpartISAPI.dll? kun je de microfiches opvragen, doe dat voor jouw bouwjaar en bestel bij dealer de brush set en vervangen de borsteltjes.
Normaal moet dit voldoende zijn. Kan je gerust zelf doen, is niet zo moeilijk.
site
Geplaatst: wo 12 mei, 2004 20:53
door Ad
sorry maar de site gaat niet.
en ik heb hem vandaag binnen gedaan bij SDS ternat, heeft belooft dat het mss geen grote kost is! we zullen zien.
starter niet stuk
Geplaatst: do 13 mei, 2004 09:42
door Ad
Heb juist vernomen van de dealer dat men starter oké is(er was niks aan),
Hoe komt het dan dat hij niet donddraaid maar dat men starterrelais wel ronkt tegen 100km/h?!!
Waar moet ik nu dan gaan zoeken naar het probleem??
??
IK heb geprobeerd met rechstreeks stroom te geven (overbruggen) en ook met startkabels aan men auto gehangen(draaiend).
Als men tandwielen er goed uitzien waar men starter op komt te zitten waar kan dan het probleem liggen??
Geplaatst: do 13 mei, 2004 16:28
door Mika
Ik heb gisteren tijdens het rijden ook ineens alle elektrische stroom verloren, lichten werken niet meer en starten dus ook niet...
Straks eens alles na kijken want hem aan duwen is niet altijd even handig
opgelost
Geplaatst: do 13 mei, 2004 22:09
door Ad
ALLES opgelost !!
We hebben eerst alle contacten gekuist en volledig gecontroleerd (dit was goed inorde behalve natuurlijk wat oxidatie hier en daar) en de starter kreeg precies meer kracht, dan heb ik ook men accu geladen en alles verloopt terug vlot!!
Eindbalans; Hier en daar een slecht contact in combi met wat mindere batterij !!
Dit weekende is het rijden geblazen!!
Enkel mss op termijn een nwe batterij kopen, iemand een idee welke volgens ondervinding de betere zijn?? En wat kost dit normaal?