Pagina 2 van 4
Geplaatst: ma 28 apr, 2008 19:23
door Quadzillaboy
Geplaatst: ma 28 apr, 2008 19:25
door thomas.vc
da is sharky van een paar maand gelede
binnekort ga ik er gaan rijde voor men trxje te lere eerst de motor make
Geplaatst: ma 28 apr, 2008 20:18
door ger
Wat is er met de motor dan?
Geplaatst: ma 28 apr, 2008 21:04
door Ruff Ryder
Geplaatst: di 29 apr, 2008 16:51
door thomas.vc
ger schreef:Wat is er met de motor dan?
olielek uit de motorblok
maarja da word donderdag wel opgelost met een nieuwe pakking
Geplaatst: wo 07 mei, 2008 17:44
door thomas.vc
http://www.youtube.com/watch?v=vzjoirYUDY4
klein filmke gemaakt door mijn broer toen ik terug ree naar men oma
Geplaatst: wo 07 mei, 2008 19:07
door airwolf
schoon filmpke maar een helm is toch wel een must hoor!
Geplaatst: wo 07 mei, 2008 20:26
door thomas.vc
airwolf schreef:schoon filmpke maar een helm is toch wel een must hoor!
jah dat weet ik ik heb hier 1 ligge van fox maar had even geen goesting
ik zal de volgende keer nie vergete
Geplaatst: wo 07 mei, 2008 22:29
door JohnBeton
Ik dacht al, die maakt een 4takt geluid, maar dat was je broer z'n quad die ik hoorde.
Rijd precies toch aardig, die trx van je.
Waarom moet je eigenlijk een nieuwe ontsteking steken, want zo te zien doet hij het toch goed ?
Geplaatst: do 08 mei, 2008 16:23
door Sharky #3
blijkbaar krijgt hij hem niet gestart met de kick.
Moet je op oefenen hoor Thomas, spieren kweken
Tegen de compresie aanzetten en stampen...
Geplaatst: do 08 mei, 2008 16:32
door thomas.vc
ik heb hem al in gang gekrege met de kick tis tog wel vermoeiend
jah hij rijdt zeker en vast goed
maar de nieuwe ontsteking is voor makkelijker te starten en eenmaal de 310 erop zit in de winter is het wel een must
nu nog een groot onderhouds beurt krijge en dan gaan rijde in westdorpe
Geplaatst: do 08 mei, 2008 18:44
door JohnBeton
hmm, ja, kickstart is idd wel wat wennen hoor.
Probeer eens als hij koud is:
- Contact AF zetten (of killswitch ff uittrekken)
- Choke opzetten
- een keer of 3 à 4 keer rustig kicken
- De kickstarter heel rustig duwen tot je piston op z'n dood punt (bovenaan) is, dat voel je wel wanneer hij weerstand geeft
- Contact OP zetten
- Ne keer serieus doorstampen
Dan zou hij normaal moeten starten. Als hij niet start, gewoon ff terug de piston tot z'n dood punt duwen en dan opnieuw doorkicken.
Ik zeg het... Ik heb hier vanalles staan, en heb soms zelf nog moeite met sommige om ze in gang te krijgen, allemaal hebben ze wel hun manier om te starten.
Geplaatst: do 08 mei, 2008 18:47
door epix no-fear
kickstarter duwen tot hij tegen de compressie aan staat.
dan zachtjes er doorheen duwen.
kickstarter naar boven halen en in een keer doorstampen naar beneden met een heeeeeel klein beetje gas.
werkt over het algemeen altijd bij 250r deze manier gebruik ik ook voor machines met grotere cilinder inhoud en hogere compressie
Geplaatst: do 08 mei, 2008 20:03
door ger
trx kwaal... is een zwakke vonk, ik zou er een andere ontsteking op zetten.
Die trx heb ik vanaf 0 opgebouwd en hij heeft vanaf het begin aldoor een zwakke vonk gehad. Je ziet in amerika haast geen originele onsteking meer op een trx staan, ze zijn allemaal vervangen door of aftermarket exemplaren of door die van een solo cr 250.
Geplaatst: do 08 mei, 2008 20:37
door Quadzillaboy
Een trx moet 800toeren hebben voor hij vonkt. Dus moet je hard stampen. Die van mij met de originele ontsteking stampte dan nog eens geweldig terug. De beste aftermarket onsteking is die van een cr250 van 2001 met adapterplaat van esr of ct. Die van mij gaat nu vanzelf in gang en is ook heviger. Het nadeel is weer dat je vermogen onderin weg is maar dat kan je dan weer verhelpen daar een extra vliegwiel gewicht