Beginners Quad

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Dnl
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dnl »

Ik moet eerst eens zien of het wel iets voor mij is. Plus je moet ergens beginnen :wink:.
Zo te zien is er voor €6000 wel een leuke 2ehands te vinden, dan heb ik een A merk van ruim 2/3jaar oud.
ATV-FReaK
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door ATV-FReaK »

denk eraan dat je er een supermotard van wil maken zoals de 350 van kevin en daar kruipt ook wat geld in
Dnl
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dnl »

Ik wil er een laag en breed project van maken, die 2 waren voorbeelden wat ik van plan was.
Maar waar beginnen de prijzen van een supermotard en wat is het verschil? Meer power en koppel?

Ik wil in de zomer maanden lekker ruig bezig kunnen, maar tijdens de SuperBikes & TT (MotoGP op TT Circuit Assen) hier in Assen/Drenthe, er mee kunnen showen. En ipv een motor met de quad de stad in kunnen. Dus speciaal voor die week hem ombouwen tot straat, en daarna gewoon weer voor de offroad.
ATV-FReaK
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door ATV-FReaK »

ik ga ook kijken naar motoGP in assen dan kom ik zeker eens naar je quadje kijken

supermotard heeft niets te zeggen met meer koppel of vermogen gwn bv ipv offroadbanden een set wegbanden erop begin al maar eens met wegbanden erop te leggen

maar voor 1 weekje er een supermotard van maken zou ik persoonlijk niet zien zitten :shock: ik zou het gewoon een supermatord laten als je hem niet verlaagd en door de modder gaat crossen kun je met die wegbanden ook offroad gaan enkel als ie verlaagd is dan zal ie de grond raken en met de wegbanden kun je ook op zand enkel als het dikke modder is zal je quad gaan slippen
Laatst gewijzigd door ATV-FReaK op ma 28 apr, 2008 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Dnl
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dnl »

Dus supermotard = onroad ?

En hij moet sowieso verlaagd worden, dat ziet er toch wel uit als een must! Dus als ik er dan alleen nog maar mee door het bos kan, maakt het me niet uit.
Laatst gewijzigd door Dnl op ma 28 apr, 2008 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
ATV-FReaK
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door ATV-FReaK »

idd

PS ik heb men vorige antwoord een beetje aangepast :idea:
Dnl
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dnl »

Aha, nu snap ik hem ..
Die Raptor van Kevin (?) is dus omgebouwd tot een supermotard wat wil zeggen dat die dus nu voor de straat is gemaakt ipv voor cross.

Maar dat is dus wel mogelijk met èèn van de advertenties hierboven?
(Die Raptor 350R die uit 2005 voor €6000,-)
ATV-FReaK
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door ATV-FReaK »

Dnl schreef:Dus supermotard = onroad ?

En hij moet sowieso verlaagd worden, dat ziet er toch wel uit als een must! Dus als ik er dan alleen nog maar mee door het bos kan, maakt het me niet uit.
als je hem voor die eene week verlaagd kun je hemde week erna terug hoger zetten en de banden gewoon erop laten bespaard je wat geld je kan hem laag laten maar dan niet als een gek door het bos scheuren

Toegevoegd na 3 minuten:
Dnl schreef:Aha, nu snap ik hem ..
Die Raptor van Kevin (?) is dus omgebouwd tot een supermotard wat wil zeggen dat die dus nu voor de straat is gemaakt ipv voor cross.

Maar dat is dus wel mogelijk met èèn van de advertenties hierboven?
(Die Raptor 350R die uit 2005 voor €6000,-)
idd zijn quad is voor de straat gemaakt normaal kun je met een supermotard ook crossen maar die kevin ligt nu net iets te laag :D

van iedere quad kun je een supermotard maken
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

je kan hem wel gewoon verlagen en verbreden :)

en als je gaat crossen ( en je hebt een 2de set velgen )

bouw je hem gewoon even om :mrgreen: .

enigste wat je dan hoeft te doen zijn

verlagingsblokjes eronder uit.
andere velgen op leggen.

ff checken of de wielen rechtstaan en ff checken of de bouten weer goed vast zitten.

klaar is kees :)
ATV-FReaK
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door ATV-FReaK »

dat kan ook maar de supermotard banden zouden ook in staat moeten zijn om offroad te rijden

die verlaagblokjes gaan nogmaar als je verlagingsveren eronder zet is dat niet van even snel verwisellen en klaar is kees
Dnl
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dnl »

Dat is nog wel te doen! Dat ik er 2 dagen mee bezig moet, maakt me niet zoveel uit. Wat ik precies ga doen, moet ik dan maar beslissen.
Misschien eerste maanden lekker zo laten, en offroad en daarna pas "tunen" en dus verlagen voor onroad en dan in de vakantie`s weer offroad maken.

Wil hem iig show-baar hebben zoals die van Kevin voor de motor/auto evenementen (Superbikes, MotoGP, Duitse/Japanse/Viva Italie auto dagen) hier op het TT Circuit in Assen.

En hoe zit het nou precies met het rijden. Ik ben in bezit van een rijbewijs B (Nederland), en de Quad kan ruim 100 km/u.
Dan mag ik dus gewoon op alle 50km/u, 70km/u wegen rijden? Met helm? Zonder dat ik van de weg word geplukt?
ATV-FReaK
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door ATV-FReaK »

ja zelfde snelheden als voor de auto's :) en je met helm
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

hier als je toch veel wilt gaan tunen.

een warrior met kenteken met het nodige opknap werk.

valt wel iets moois van te maken.

http://link.marktplaats.nl/154578377
Dnl
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dnl »

bouwjaar 1995, dit is meer dan 10 jaar oud!
Dan weet ik zeker dat er onkosten aan gaan komen, en kan ik dat geld beter gebruiken om gelijk iets beters aan te schaffen (2006/2007).

En wat zijn nou aan te raden quad tunings webshops?
Zie nl. dat vele van jullie online bestellen.

EN! Hoe zit dat hier? Is dit grotendeels belgen? Of zitten hier ook veel Nederlanders?
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

denk dat zoon 60 % hier belg is. ( in nederland begint de rage net dus.)

maar enkele sites

http://www.quadtuning.nl
http://www.jumpingjet.be
http://www.quadfun.be
http://www.quadparts.be
http://www.quadparadijs.nl

en zo nog veel meer.
is ergens een topic op het forum van.
Plaats reactie