china quad topicc

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Ruff Ryder
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Ruff Ryder »

kees schreef:
Ruff Ryder schreef:aub he, da vind k laag...
op een ander forum was je al geband voor zulke uitspraken,
? Ik? Ik zit alleen op dit forum en heb er alleen opgezeten. Er zijn meer keezen hoor.

Jullie begrijpen verkeerd. Ik bedoel de productie van de chinezen is slecht. Niet de mensen op zich. Ik zeg dat wat zou jij doen? Als je 16u per dag moet worden voor 60 euro per maand. Hetzelfde toch? Moet ik nu alles dubbel uitleggen?
ten eerste; ik bedoelde, op een ander forum was je al geband voor zulke uitspraken in de zin van dat je ervoor geband zou kunnen raken en niet dat dit in t verleden al is gebeurd.

ten tweede, in je laatste zin zeg je en ik citeer; "Ze zijn dus gewoon slecht die chinezen en altijd geweest tot de dag van vandaag"
dit zeg je los van je andere uitspraken en refereer je in t algemeen naar de chinezen en niet naar de eerder aangehaalde punten...

ten derde; je betwist hun hygiene en welzijn, ervan uit gaan dat ze overal t eten van de tafel schrapen en je kat in de vleesmolen draaien is wel heeel kortzichtig.

ten vierde; je betwist niet enkel deze zaken maar je haalt t onderste uit de kan door alles maar dan ook alles aan t vechten zoals hun autos, hun bouwkunde hun werkregime, hun speelgoed, scooters, pocketbikes,

het begint er steeds meer en meer op te lijken dat t je niet om de quads gaat maar om de chinezen en sorry,
moderators correct me if i'm wrong maar dit is sowieso off topic en een racistische uiting en zolang ik weet is deze niet toegestaan op het forum dus nu je zinnen niet gaan verdraaien,
de feiten staan er, ik vind het gewoon ongehoord

en je hoeft niet alles dubbel uit te leggen, k heb je begrepen van de eerste keer, ps ik ben er zo teleurgesteld in omdat ik een chinese vriend heb die hier regelmatig op t forum komt lezen voor tips enz en denk dat die me der een dezer dagen ook wel over aanspreekt en hoe moet die zich wel niet gaan voelen, maar goed, terug on topic graag!

ik vind chinese quad ook troep, maar wat wil je voor dat geld, t is nu eenmaal zo maar als je ziet dat iets 5 x goedkoper is en je koopt t toch heb je je t zelf gezocht, net als met namaak merkkledij die je in spanje turkije of eender waar koopt en t krimpt na een paar keer of verkleurt helemaal, t is nu eenmaal zo, je wist dat t kon gebeuren toen je er 5x zo weinig voor betaald als in de winkel, de een is er tevreden mee, de ander niet, ieder zijn ding ma ik liever niet.
...DONT EVER TAKE MY KINDNESS FOR WEAKNESS...
TE KOOP: rode handkappen Powermadd
ironcross achterlicht + lightguards chrome finish
orgineel achterlicht yamaha raptor 660
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

Idd!
Laatst gewijzigd door kees op za 31 mei, 2008 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruff Ryder
Quadrunner
Quadrunner

da zal ook wel maar noem me geen kleuter en van die belachelijke dingen want heb u niet een keer beledigt met namen dus doe dit ook niet bij mij aub,

de moderators zullen wel beslissen, dat doe ik niet.
maar als racisme al door de beugel kan dan vraag ik me af hoe ver t kan gaan als ze straks mij gaan beledigen, een mens moet niet alles slikken he
blaster007
Quadrider
Quadrider

Bericht door blaster007 »

ww w.koopyamaha.com :p

:D
Laatst gewijzigd door blaster007 op vr 30 mei, 2008 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruff Ryder
Quadrunner
Quadrunner

voila, met heel weinig woorden heel veel gezegd
blaster007
Quadrider
Quadrider

Bericht door blaster007 »

haha bedankt :p

groetjes

en btw mooie raptor :applaus:
Ruff Ryder
Quadrunner
Quadrunner

dank je wel, ben gene moeilijke, kan overal om lachen ma heb grenzen.. nu terug on topic zoals k al eerder aanhaalde
Ruff Ryder
Quadrunner
Quadrunner

toch gek dat de tekst ineens weg is he?
als ik recht in mijn schoenen stond liet k het staan...
Tijs
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Tijs »

Ik heb nu sinds twee weken ook een AGM 200 cc (= zelfde als bashan) en heb al wel wat probleempjes gehad, er staat nu 2100 km op de teller.

Kheb em tweedehands gekocht en die kerel waar ik em van kocht had al wat lagers vervangen in de stuurarmen, de stuurkogels vervangen, nieuwe voorbanden + wielen gebalanceerd, nieuwe rvs uitlaat en hij had ene andere ontsteking. Dit is mijn ervaring:

Tweede dag: ik kwam thuis de inrit oprijden en ineens zag ik mijn linkervoorwiel alle kanten op bewegen. Moertje van de stuurkogel was losgetrild, op straat steunt de stuurkogel gewoon op de fusee dus is niet direct supergevaarlijk maar ik reed de inrit best hard op en toen kwam mijn linkerwiel in de lucht waardoor de fusee eigenlijk van de stuurkogel af viel. Veerringetje plus 2 moeren opgedraaid, zit nu hartstikke vast.

Derde dag: licht kapot, voor 3 euro ofzo nieuwe lampje gekocht

Na twee weken (gister): viel uit en startte niet meer, de bougiekabel liep langs de uitlaat en was daarop gesmolten waardoor die kortsluiting met uitlaat maakte, kabeltje effe anders geleid (moet nog even een nieuwe kopen met zown veervorming bescherm spulke erop)

Na twee weken (vandaag): uitlaat donderde eraf. één ophangpunt en één klem waren afgebroken (ik had er dan ook wel enorm lomp mee gereden)(wel leuk geluidje maakte die toen, vér boven de toegestane 83 dB). Gelijk naar mijn werk doorgereden waar ze een redelijk goed uitgeruste werkplaats hebben en hier het ophanging terug op het frame gelast + extra buisje erbij gelast waardoor het nu eigenlijk een driehoekige ophanging is geworden. Dit gaat voorlopig niet kapot.

Ook merk ik vanaf het begin af aan dat er speling in de remschijf en in de bevestiging van de remklauw zit, dit maakt soms een lelijk geluid bij het remmen maar dit ga ik binnenkort verhelpen. De wegligging is ook nog niet helemaal wat het moet zijn, ik denk dat dit komt omdat er in één stuurarm lagers zitten waar ook speling in zit, hier ga ik nog nieuwe voor bestellen.

Nu zullen heel veel mensen die erover zaten te denken deze quad te kopen wel afgeschrikt zijn, maarjah, je betaalt er ook wel een hele lage prijs voor en als je zelf een klein beetje weet waar je mee bezig bent en wat gezond verstand hebt kun je hier zelf nog een best leuke quad van maken. Voor een beginner die niet zo veel geld uit wil geven en wel een beetje bekend is met sleutelen (beste is ook als je vrienden of kenissen hebt die verstand van hebben) is het best een goede deal en heeft het ook wel leuk vermogen. Maar hou er rekening mee dat het zeer waarschijnlijk is dat je soms wel problemen ermee zult krijgen. Als je wat meer geld te besteden hebt en het niet zoekt om regelmatig te moeten sleutelen zal je denk ik voor een yamaha blaster 200 cc moeten kijken...zelf geen ervaring mee maar dit raden veel kenners aan. (kijk ook maar filmpjes op youtube)
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

Heel mooi uitgelegd Tijs! Ja goed, het is toch wel jammer dat er niet eentje bij zit waar je gewoon normaal mee kan rijden zonder problemen. Maar ik denk zoals jij, dat je er een leuke quad aan hebt. Vandaag op de zandgroeve reed eentje met een chinees op de aanhanger weg. Hij had het rechterachterwiel eraf liggen en kon niet meer naar huis rijden. Dus auto+aanhanger regelen en zo is die naar huis gegaan. Ongeveer 10 uur heeft die gelopen. + Alle KVS was opeens op. Ik vermoed lekkage of een slechte koppakking.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

Hey
Ik ben er wel mee eens dat dit leuke quadjes zijn. Ze zien er van de buitenkant relatief goed en mooi uit.
Als je zelf goed kan sleutelen en je hebt een beetje verstand van motoren etc, dan is het nog een keer te doen.

Maar met 2 linkerhanden hier zeker niet aan beginnen, want waarom denk je dat er op marktplaats zo veel van die quadjes staan. Iedereen wil ze kwijt omdat ze gewoon TE vaak kapot gaan en ze willen meer power.

greetz
tomas
Quadrider
Quadrider

Bericht door tomas »

hey kees ik heb ook een chinese quad (bashan)
heb er al meer dan 800 km opzitten en de enigste probleem die ik tot nu toe heb gehad is dat mijn oogje van mijn min kabel bij de accu er af is gegaan,dus niet alle chinese quads zijn rommel , en ja je moet een 1000 euro quad niet met een 10000 euro quad verglijken, tuurlijk is een quad van 10000 euro beter daarvoor kost ie ook 10000
Grizzly700
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Grizzly700 »

Ik zal dan ook maar eens wat schijven over een Bashan200 of extreme atv of hoe ze ook heten.

Wij hebben er zelf ook eens 1 onderhanden genomen.
Eerst wat wij gedaan hadden was hem volledig strippen en alle slangetjes kvs en olie voor goede qualiteit vervangen.

De fuseekogels voor een paar betere vervangen,
De ankerplaat voor de achterrem verandert de voor en achterrem gescheiden dus we hebben nu voor en achter apparte hydrolische rem.
(dit was eerst handrem, mechanische voor achter, en voet voor rondom)
En een yuasa accu erin, ipv de orginele want die is erg snel kapot.

En natuurlijk alles met locktite vast gezet.

Ook hebben we er een paar mooie wegbandjes opgezet en voor en achter verlaagt.
En een paar mooie alu nerfbars erop gezet ( ja het kan wel )

En ik kan niet anders zeggen , maar ik ben zeer onder de indruk van het quadje.
En ik ben een enorme zeikerd met quads, en voordat met zegt wacht maar over zoveel km begint de problemen, dan zeg ik nee zal niks mee gebeuren want heb er de laatste tijd heeeeel hard en heel lang meegereden zonder 1 kwaaltje of 1 schoefje wat los is gekomen.

Eindconclusie: Het zijn enorme leuke quadjes ALS je bepaalde dingen er gelijk aan verandert.
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

Dat ben ik zeker met je eens.
Maar bijna niemand die z'n quad koopt gaat ook alles verandere wat jij hebt veranderd.
Veel mensen halen z'n quadje op, lopen niks na en gaan direct de straat op en dan begint het gedondor.

Heb je ook een foto van je bashan? ben wel benieuwd:)

greetz :crossercool:
Grizzly700
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Grizzly700 »

Inderdaad, dan kan ik me wel voorstellen dat er mischien gezeur komt.

Maar wij hebben eigenlijk alleen "kleine" dingen verandert.
Als je maar gewoon ff goed nadenkt voordat je iets maakt :) wij hebben ook veel zelf gemaakt en nieuwe ideeen opgedaan.

Maar hier een pic(je) let niet op de kleur velgen want die worden rondom silver gemaakt :)

Afbeelding
Plaats reactie