Pagina 2 van 3
Geplaatst: za 15 mei, 2004 20:40
door Teunie
Ludovic 250 schreef:wat je al niet moet doen is je quad rechtop zetten
Voor transport kan het geen kwaad als je hem maar genoeg laat staan voordat je start zodat de olie zich kan verdelen.
Geplaatst: zo 16 mei, 2004 08:04
door Robby
Ket kan zijn dat je pointooke (de juiste naam ken ik nie) da is zo precies een aluminium kogeltja dat op je vlotter zit en dat heeft een scherp rubberen kopje. tkan zijn dat dat rubbere kopje wat uitgesleten is en dat je vlotter niet 100% op zen juiste niveau komt en daardoor wat rapper drupt. Had dit ook voor, nieuw pointooke gestoken en opgelost.
greetz
Geplaatst: zo 16 mei, 2004 08:35
door Teunie
Quads zijn nieuw dus dit lijkt me niet het probleem. Kan wel zijn dat er vuil ingekomen is met jetten ofzo...
Geplaatst: zo 16 mei, 2004 09:16
door Fré
Nope heb ik ook: na veelvuldig wheeliën ligt er een kletske benzine op de vloer.
Heb al es gevraagd op z400central maar alles blijkt normaal te zijn.
Geplaatst: zo 16 mei, 2004 09:33
door Linhai
Van waar komt de benzine ? Als die van aan de dop komt, zijn er oplossingen door een dop te monteren met terugslagklep. Dan sluit die mooi af, kan er lucht in maar geen benzine uit. Zonder dergelijke dop zijn de meeste tanks voorzien om luchtinlaat op een of andere wijze toe te laten, anders trek je vacuum in je tank. Die opening dichten en dop met terugslagklep monteren.
Geplaatst: zo 16 mei, 2004 09:56
door SlOoT
Geplaatst: zo 16 mei, 2004 10:16
door Fré
Linhai schreef:Van waar komt de benzine ? Als die van aan de dop komt, zijn er oplossingen door een dop te monteren met terugslagklep. Dan sluit die mooi af, kan er lucht in maar geen benzine uit. Zonder dergelijke dop zijn de meeste tanks voorzien om luchtinlaat op een of andere wijze toe te laten, anders trek je vacuum in je tank. Die opening dichten en dop met terugslagklep monteren.
de benzine komt van de overflow van de vlotterkamer
Geplaatst: zo 16 mei, 2004 19:01
door Teunie
Er komt echt wel VEEL uit he, niet wat drupjes ofzo...vind het toch maar raar allemaal.
Ik ga de carb toch eens nakijken binnenkort.
Geplaatst: zo 16 mei, 2004 22:15
door Fré
ja idd, maar wat is veel. Ik zal het bij mij beschrijven als een plasje van 15cm dia, is dat bij jou ook zoiets? Of echt nog meer?

Geplaatst: ma 17 mei, 2004 07:45
door Teunie
Ja als ik stilsta dan lekt ie niet he en onder het wheelie-en stroomt het gewoon eruit, er blijft niet echt een plasje staan.
Zou het aanpassen van het vlotternivo een oplossing bieden?
Want het zaakje lekt niet alleen als je echt vertikaal staat maar ook als je wat schuin springt ofzo.
Ben volgens mij op de cross gisteren meer benzine verloren door de overflow dan aan de motor...
Geplaatst: ma 17 mei, 2004 08:18
door Rocky
Je kan dat vlotterniveau eens checken door een doorzichtig darmpje in de plaats te hangen en dan die aftapschroef een opendraaien terwijl je het darmpje omhoog houdt. (werk
Normaal (zie werplaatsboek) ligt dit niveau ter hoogte van de overgang tuss vlotterhuis en carb.
Als dit nog hoger ligt, dan zou ik het veertje een beetje bijplooien zodat het vlotterpinnetje vlugger sluit.

Geplaatst: ma 17 mei, 2004 08:33
door No Limit W-tec
Je kan het niveau van je vlotter aanpassen. Je kan even experimenteren als je wil. Kan geen kwaad. Gewoon de vlotter verlagen en dan een stuk volg gas geven en kijken of ie nog genoeg benzine krijgt. Als ie begint te schieten wil dat zeggen dat ie niet genoeg krijgt en moet vlotter weer omhoog.
Geplaatst: ma 17 mei, 2004 13:06
door Teunie
Ga het proberen als ik eens tijd heb.
Geplaatst: zo 13 jun, 2004 19:18
door Banshee-Boy
heb ik ook als ik schuin ga hange met de quad is normaal

Geplaatst: zo 13 jun, 2004 21:30
door Teunie
Is niet normaal, ik heb het opgelost
