die blokjes kan je lekker doen gaan !Tom#11 schreef:Heb je er foto's van rappy 700 rijder?
Ik wist al bijna zeker dat jij ging reageren, aangezien jij nogal wat gehad hebt volgens mij
Als we de vertanding veranderen dan verliest hij teveel trek kracht.
En het is inderdaad een piaggio zip blokje.
Famel [Op pagina 3 foto's en filmpje]
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Effe topic omhoog halen..
We hebben ietwat een probleempje waar we niet uit komen.
De famel kreeg een nieuw kleurtje dus het blok eruit gehaald, was makkelijker en blok eruit halen is toch niet veel werk.
Blokje eruit dus, in een nieuw kleurtje gezejt, blokje erin.. En toen deed hij raar:
- Als je hem net start en volle gas geeft lijk het alsof hij normaal rijd. Hij maakt wat toeren en komt op gang tot ongeveer 5-10 km/h. Daar blijft hij steken. Het lijkt wel alsof hij niet door zijn koppeling heen kwam.
- Als je 20 meter gereden hebt gaat hij steeds minder toeren maken, zo erg dat na 30 meter hij zo weinig toeren maakt dat hij uit viel.
- We hebben carter open gehaald en rolletjes vervangen want die waren vierkant. Hij reed voordat het blok eruit ging goed. Met die kapotte rolletjes naar de scooter-shop en ongeveer dezelfde maat(wisten natuurlijk niet zeker want ze waren redelijk kapot) gekocht. Dat was 5.7 gram. Die erin gezet en hij loopt nu dus nog steeds zoals hierboven vermeld staat.
- De famel weegt ± 200 kilo zonder iemand erin.
Is allemaal scooter stuff. Ik weet het. Maar ik ben niet actief op scooter fora en weet ook niet welke ik dan moet zijn dus hopenlijk kan iemand van jullie ons helpen! Of een forum waar ik dit neer kan zetten?
Bedankt!
We hebben ietwat een probleempje waar we niet uit komen.
De famel kreeg een nieuw kleurtje dus het blok eruit gehaald, was makkelijker en blok eruit halen is toch niet veel werk.
Blokje eruit dus, in een nieuw kleurtje gezejt, blokje erin.. En toen deed hij raar:
- Als je hem net start en volle gas geeft lijk het alsof hij normaal rijd. Hij maakt wat toeren en komt op gang tot ongeveer 5-10 km/h. Daar blijft hij steken. Het lijkt wel alsof hij niet door zijn koppeling heen kwam.
- Als je 20 meter gereden hebt gaat hij steeds minder toeren maken, zo erg dat na 30 meter hij zo weinig toeren maakt dat hij uit viel.
- We hebben carter open gehaald en rolletjes vervangen want die waren vierkant. Hij reed voordat het blok eruit ging goed. Met die kapotte rolletjes naar de scooter-shop en ongeveer dezelfde maat(wisten natuurlijk niet zeker want ze waren redelijk kapot) gekocht. Dat was 5.7 gram. Die erin gezet en hij loopt nu dus nog steeds zoals hierboven vermeld staat.
- De famel weegt ± 200 kilo zonder iemand erin.
Is allemaal scooter stuff. Ik weet het. Maar ik ben niet actief op scooter fora en weet ook niet welke ik dan moet zijn dus hopenlijk kan iemand van jullie ons helpen! Of een forum waar ik dit neer kan zetten?
Bedankt!
Zoals het klokje thuis tikt, tikt ie waarschijnlijk bij de buren ook.
-
- Quad Expert
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
Gister de carburateur even uit elkaar gehaald, alles even schoongemaakt. Hij rijd nu dus iets anders:
Je geeft volle gas en het lijkt alsof hij goed weg rijd.. Dat doet hij ook totdat je aan het einde van je koppeling komt. Dan laat hij de koppeling los en blijft hij hangen/stotteren. Hij rijd dan niet meer op de koppeling, hij is los van de koppeling maar hij komt niet meer op toeren.
Ideetjes?
Vanavond film ik wel effetjes hoe hij reageert als dat lukt!
Je geeft volle gas en het lijkt alsof hij goed weg rijd.. Dat doet hij ook totdat je aan het einde van je koppeling komt. Dan laat hij de koppeling los en blijft hij hangen/stotteren. Hij rijd dan niet meer op de koppeling, hij is los van de koppeling maar hij komt niet meer op toeren.
Ideetjes?
Vanavond film ik wel effetjes hoe hij reageert als dat lukt!
Zoals het klokje thuis tikt, tikt ie waarschijnlijk bij de buren ook.
als hij los van de kopeling komt betekent dat, dat de vario op het einde van de koppeling is en waar de rollen zitten.
dit zou betekenen dat je rollen te zwaar zijn
Lichtere rollen - Doordat de rollen lichter zijn zal de krukas sneller moeten draaien om de v-snaar op de top van de vario te krijgen, en de motor zal dus meer toeren draaien voordat hij op top is.
Zwaardere rollen - Doordat deze rollen zwaarder zijn hoeft de krukas minder moeite te doen om de v-snaar op de top te krijgen, en dus minder snel te draaien. De motor zal dus minder toeren draaien.
hier een link Vario
http://www.scooter-freaks.nl/forum/show ... rio+uitleg
Afstellen
http://www.scooter-freaks.nl/forum/show ... len+uitleg
dit zou betekenen dat je rollen te zwaar zijn
Lichtere rollen - Doordat de rollen lichter zijn zal de krukas sneller moeten draaien om de v-snaar op de top van de vario te krijgen, en de motor zal dus meer toeren draaien voordat hij op top is.
Zwaardere rollen - Doordat deze rollen zwaarder zijn hoeft de krukas minder moeite te doen om de v-snaar op de top te krijgen, en dus minder snel te draaien. De motor zal dus minder toeren draaien.
hier een link Vario
http://www.scooter-freaks.nl/forum/show ... rio+uitleg
Afstellen
http://www.scooter-freaks.nl/forum/show ... len+uitleg
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
waarom niet he ? volgens mij had jij het al lang gedaan is er niks zwaarders met meer power ?NHke schreef:Steek daar maar eens een r1 motor in ofzo
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!