Pagina 2 van 3
Geplaatst: za 31 mei, 2008 20:40
door zilladude
Tom#11 schreef:Heb je er foto's van rappy 700 rijder?
Ik wist al bijna zeker dat jij ging reageren, aangezien jij nogal wat gehad hebt volgens mij
Als we de vertanding veranderen dan verliest hij teveel trek kracht.
En het is inderdaad een piaggio zip blokje.
die blokjes kan je lekker doen gaan !
Geplaatst: zo 06 jul, 2008 13:39
door Tom#11
Effe topic omhoog halen..
We hebben ietwat een probleempje waar we niet uit komen.
De famel kreeg een nieuw kleurtje dus het blok eruit gehaald, was makkelijker en blok eruit halen is toch niet veel werk.
Blokje eruit dus, in een nieuw kleurtje gezejt, blokje erin.. En toen deed hij raar:
- Als je hem net start en volle gas geeft lijk het alsof hij normaal rijd. Hij maakt wat toeren en komt op gang tot ongeveer 5-10 km/h. Daar blijft hij steken. Het lijkt wel alsof hij niet door zijn koppeling heen kwam.
- Als je 20 meter gereden hebt gaat hij steeds minder toeren maken, zo erg dat na 30 meter hij zo weinig toeren maakt dat hij uit viel.
- We hebben carter open gehaald en rolletjes vervangen want die waren vierkant. Hij reed voordat het blok eruit ging goed. Met die kapotte rolletjes naar de scooter-shop en ongeveer dezelfde maat(wisten natuurlijk niet zeker want ze waren redelijk kapot) gekocht. Dat was 5.7 gram. Die erin gezet en hij loopt nu dus nog steeds zoals hierboven vermeld staat.
- De famel weegt ± 200 kilo zonder iemand erin.
Is allemaal scooter stuff. Ik weet het. Maar ik ben niet actief op scooter fora en weet ook niet welke ik dan moet zijn dus hopenlijk kan iemand van jullie ons helpen! Of een forum waar ik dit neer kan zetten?
Bedankt!
Geplaatst: zo 06 jul, 2008 14:16
door Haagje
wat ligt er allemaal onder?
50cc? standaard uitlaat? ontgrenst?
drukveer slap ? trekveren kapot? of te slap.
Geplaatst: zo 06 jul, 2008 14:26
door Tom#11
50cc Cilinder
Technigas uitlaat
Veren zijn goed, die waren overigens voordat we het blok eruit hebben gehaald ook goed.
We hebben de trek en druk veren ook al gecontroleerd.
Geplaatst: zo 06 jul, 2008 14:47
door Haagje
bougie kleur?
Geplaatst: zo 06 jul, 2008 14:50
door Tom#11
Kleur bougie is ook goed
Geplaatst: zo 06 jul, 2008 15:27
door epix no-fear
door de verf slechte massa mischien
Geplaatst: zo 06 jul, 2008 15:45
door Tom#11
Nope is het ook niet, het frame is het enigste wat namenlijk niet opnieuw geverft is.
Ik zal ondertussen ook dit op scooter freaks ofzo zetten..
Geplaatst: di 08 jul, 2008 13:32
door Tom#11
Gister de carburateur even uit elkaar gehaald, alles even schoongemaakt. Hij rijd nu dus iets anders:
Je geeft volle gas en het lijkt alsof hij goed weg rijd.. Dat doet hij ook totdat je aan het einde van je koppeling komt. Dan laat hij de koppeling los en blijft hij hangen/stotteren. Hij rijd dan niet meer op de koppeling, hij is los van de koppeling maar hij komt niet meer op toeren.
Ideetjes?
Vanavond film ik wel effetjes hoe hij reageert als dat lukt!
Geplaatst: di 08 jul, 2008 14:07
door Haagje
als hij los van de kopeling komt betekent dat, dat de vario op het einde van de koppeling is en waar de rollen zitten.
dit zou betekenen dat je rollen te zwaar zijn
Lichtere rollen - Doordat de rollen lichter zijn zal de krukas sneller moeten draaien om de v-snaar op de top van de vario te krijgen, en de motor zal dus meer toeren draaien voordat hij op top is.
Zwaardere rollen - Doordat deze rollen zwaarder zijn hoeft de krukas minder moeite te doen om de v-snaar op de top te krijgen, en dus minder snel te draaien. De motor zal dus minder toeren draaien.
hier een link Vario
http://www.scooter-freaks.nl/forum/show ... rio+uitleg
Afstellen
http://www.scooter-freaks.nl/forum/show ... len+uitleg
Geplaatst: di 08 jul, 2008 14:10
door Tom#11
Bedankt
We gaan gewoon wat lichtere rollen proberen en kijken dan wel verder..
Wel is het heel raar dat hij het eerst met ongeveer dezelfde rollen het wel deed, maargoed
Geplaatst: di 08 jul, 2008 14:58
door Haagje
ja als je zeker weet dat hij al helemaal op het einde van zen toeren was.
dan zou het kunnen zijn dat de rollen te zwaar zijn.
Maar post eerst maar us dat filmpje
Geplaatst: di 08 jul, 2008 19:16
door NHke
Steek daar maar eens een r1 motor in ofzo
Geplaatst: wo 09 jul, 2008 01:07
door Tom#11
Vandaag is niet gelukt, geen tijd gehad.. Morgen misschien!
Hij zit overigens niet aan het einde van zn toeren, het is alsof er een toerenbegrenzer op zit..
Geplaatst: wo 09 jul, 2008 18:03
door sjmallie94
NHke schreef:Steek daar maar eens een r1 motor in ofzo
waarom niet he ?
volgens mij had jij het al lang gedaan
is er niks zwaarders
met meer power ?