Dat is toch echt veels te weinig... Offroad minimaal 0,8 en op de weg 0.9 zoiets. Heb ze weleens op 2 bar gehadcyclonedriver schreef:@chinacrisis : bandenspanning voor een offroadband (bij offroad gebruik) : ongeveer : 0,4 bar en voor een baanband (bij straatgebruik) : 0,6 bar
zoveel verschilt dat dus ni hé
baanligging met baanbanden
-
Vyrena
- Pro Quadrider

- Berichten: 3725
- Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
- Locatie: Home
- Contacteer:
ik rij met mijn crossbandjes op de weg met 0,4 bar.Vyrena schreef:Dat is toch echt veels te weinig... Offroad minimaal 0,8 en op de weg 0.9 zoiets. Heb ze weleens op 2 bar gehadcyclonedriver schreef:@chinacrisis : bandenspanning voor een offroadband (bij offroad gebruik) : ongeveer : 0,4 bar en voor een baanband (bij straatgebruik) : 0,6 bar
zoveel verschilt dat dus ni hé
@ Vyrena.Vyrena schreef:Dat is toch echt veels te weinig... Offroad minimaal 0,8 en op de weg 0.9 zoiets. Heb ze weleens op 2 bar gehadcyclonedriver schreef:@chinacrisis : bandenspanning voor een offroadband (bij offroad gebruik) : ongeveer : 0,4 bar en voor een baanband (bij straatgebruik) : 0,6 bar
zoveel verschilt dat dus ni hé
0,4 tot 0,6 is de ideale bandendruk
0,9 is veels te hard zeker op de weg
grt.
-
cyclonedriver
- Quadrunner

- Berichten: 656
- Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43
bij een vriend van mij staan ze op0.45bar , en die heeft er geen probleem mee .Vyrena schreef:Ik moet echt niet gaan crossen met 0,4 bar, want dan lopen ze bijna van de velg af man.
tjah iedereen zet die spanning een beetje naar zijn eigen zin he. (binnen de normen natuurlijk
grtz
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer
;), maar dan zonder sirene 
Helemaal mee eens!coolboyke schreef:bij een vriend van mij staan ze op0.45bar , en die heeft er geen probleem mee .Vyrena schreef:Ik moet echt niet gaan crossen met 0,4 bar, want dan lopen ze bijna van de velg af man.
tjah iedereen zet die spanning een beetje naar zijn eigen zin he. (binnen de normen natuurlijk)
grtz
Je moet net proberen wat je het zelf het fijnste vind, als je het niet weet dan pak je gewoon de gebruikershandleiding erbij.
Op de weg doen de meesten de banden wel harder, dit rijd ook beter, maar je moet ze zeker niet harder doen dan de waarde die op de banden staat en anders zeker niet hoger dan 1 bar.
Je moet ze niet te zacht doen, want dan kunnen je banden van de velgen af lopen.
Ik heb ze op 0.4 bar gehad en dat beviel me gewoon goed, de banden zijn niet van de velgen afgelopen. Er zat wel zand tussen de band en de velg, waardoor mijn banden telkens leegliepen. Mijn dealer zei toen dat ik ze op ong 0.6 moest doen, dat heb ik nu gedaan en dat bevalt goed.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Dit is persoonlijk maar scooterbanden vind ik echt op niks trekken. Het is volledig buiten de proporties van de quad.
Alsof je op een pickup de banden van een volkswagen golf vanvoor zou monteren
Een quad staat schoon als de voorbanden dezelfde diameter of 1inch groter zijn dan de achterste.
Hier is dat zo'n belachelijk zicht langs de zijkant en de quad hangt voorover wat de rijcapaciteiten niet ten goede komt...
Misschien als de quad heel laag ligt en de achterbanden kleiner zijn dat het nog op iets trekt met scooterbanden.
Kan dus niet helpen naar de oplossing maar wou even mening kwijt
Alsof je op een pickup de banden van een volkswagen golf vanvoor zou monteren
Een quad staat schoon als de voorbanden dezelfde diameter of 1inch groter zijn dan de achterste.
Hier is dat zo'n belachelijk zicht langs de zijkant en de quad hangt voorover wat de rijcapaciteiten niet ten goede komt...
Misschien als de quad heel laag ligt en de achterbanden kleiner zijn dat het nog op iets trekt met scooterbanden.
Kan dus niet helpen naar de oplossing maar wou even mening kwijt
KFX540



