mijn blaster loopt k*t

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
stenbosch
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door stenbosch »

hey mannen,

ik kan er compleet langs zitten maar heb met mijn warrior precies hetzelfde gehad en toen bleek mijn CDI kapot te zijn... misschien kun je eens proberen met de CDI van een andere blaster want als je hem moet binnendoen om te testen ben je al snel veel geld kwijt.

succes ermee, hoop voor je dat je het probleem snel vind!

Als het niet moest lukken wil ik hem altijd wel eens doormeten voor je!

groeten
Go hard or Go home...
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

OpticalNicolas schreef:even off topic @ raptor350
een cilinder uitboren kost welgeteld zo'n 50euro bij de meeste dealers.

en voor als de zuiger/zuigerveren versleten zijn voel je dat wel aan de compressie.

mij lijkt het een electrisch probleem
50euro :shock: Waar ga jij misschien ? Want waar ik ga kost het mij 100euro voor te laten uitboren en 30 euro voor te honen, dus een totaal van 130euro.
En als je je zuiger op tijd vervangd kan je dus al deze kosten uitsparen. Cilinderwand is ook van nicasil bij een blaster, wat altijd duurder is als bv gietzijer.

Tja, het is een 2takt hé, heeft zowiezo al niet veel compressie. Krijg je amper een terugslag van i.v.g. met een 4takt 200cc, die heeft 10keer meer compressie.

Kan idd ook aan de aftselling liggen. Maar wou toch even vermelden dat de cilinder, zuiger eens nakijken nooit geen kwaad kan bij een 2takt!
Die lusten namelijk wel wat zuigertjes :D

ps: altijd nieuwe pakkingen en dichtingen monteren als je iets los maakt waar pakkingen/dichtingen tussen zitten. Anders trekt hij valse lucht.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
Plaats reactie