Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 12:20
door Teunie
Vind dat je met je Rino toch een pak meer topsnelheid gekregen hebt anders....
En inderdaad als je meer trekkracht hebt kun je makkelijker een 15tands erop zetten, dan zul je niet al teveel verliezen in acceleratie.

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 12:41
door No Limit W-tec
Er zijn slechts twee manieren om topsnelheid te vergroten : tandwielen aanpassen of meer cc's uit blok halen.

Al de rest van tuning werkt enkel op koppel en pk's.

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 16:34
door Sg6
wat heeft een standaard kfx van koppel ongeveer??

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 16:50
door Hanzie
No Limit YFZ schreef:Er zijn slechts twee manieren om topsnelheid te vergroten : tandwielen aanpassen of meer cc's uit blok halen.

Al de rest van tuning werkt enkel op koppel en pk's.
inderdaad.

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 16:53
door Fré
Sg6 schreef:wat heeft een standaard kfx van koppel ongeveer??
Afbeelding

hieruit kan je ongeveer aflezen dat het maximale koppel ergens rond de 6000 tpm optreedt, wat verrekend kan worden naar ongeveer 35Nm koppel.

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 21:21
door Ralph
Je vermogen komt er dus veel eerder in als je het vergelijkt met deze grafiek.

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 22:18
door ~JoAcHiM~
Hoe komt het dat je door middel van meer cc's meer topsnelheid krijgt?

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 22:22
door B@ckBone
omdat je effectief meer brandstof samenperst / verbrand + Groter oppervlakte van cilinder .

Vergelijk het met duw met je hand een quad vooruit of met 2 vingers , wat gaat het makkelijkst ? Tis net het zelfde met de piston .

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 22:40
door Rik350
Ik snap het ook niet precies want volgens mij ga je pas sneller als de motor meer toeren maakt.(heel kort gezegd)
Dit doen meer cc niet natuurlijk of bedoelen jullie dat je bij meer cc effectief andere tandwielen steken zonder acceleratie te verliezen? Dan snap ik het wel natuurlijk

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 22:48
door Ralph
Als hij meer kracht heeft kun je de overbrenging weer aanpassen en zo blijft het toerental gelijk.

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 22:55
door Rik350
kijk dan snap ik het :lol:

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 23:06
door Sg6
is wel een groot verschil hoor ale ja op grafiek dan he, hier kun je zien dat die geleidelijk aan toe neemt in koppel terwijl op mijn grafiek aan 3200tr/min direct al 32N-m. standaard dus 11N-m, groot verschil dus.

ben hier aan het missen, dit is niet de grafiek van het koppel maar vanhet vermogen dus dit klopt niet wat ik boven gezegd heb. Aan 5000tr/min heb ik een vermogen van 25pk op de grafiek hierboven een vermogen van 23pk. Niet zo emens verschil zou ik zeggen.

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 23:13
door Ralph
Is de Yoshi toch niet voor niks geweest :wink:

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 23:56
door Sg6
heb deze namiddag eens getest wat het verschil is tss originele en de mijne, moet zeggen je voelt in de lage toeren dat ie vooruit wil tov originele. Maar wat ik wel vindt dat is dat dit goedje redelijk kostelijk is voor wat je maar krijgt van resultaat. Is natuurlijk mijn mening he. Ze beweren van ongeveer 8pk winst maar dit is hier niet zo en met testbank resultaat + de optimale afstelling weet je direct hoe laat het is. Ik had eerlijk gezegd meer resultaat verwacht. Zo zie je dat het lawaai altijd meer indruk geeft van sneller optrekken en hogere topsnelheid. Mss een tip voor de mensen die een uitlaat zouden aanschaffen en niet direct DE YOSHI te nemen.

Geplaatst: di 01 jun, 2004 06:16
door No Limit W-tec
Heb je geen curve van bij Fredriks voor en na de wijzigingen ?