Pagina 2 van 3

Geplaatst: do 07 aug, 2008 10:12
door sjmallie94
kan , dan waren ze op he :P maar hoeft niet , kan ook nog wat anders zijn dat hem tegen houd. weet ff niet wat :P

want als die wat tegen houd , moet je hem hoog in nde toeren zetten omveruit te komen , en de top word ook langzamer

Geplaatst: do 07 aug, 2008 10:22
door Haagje
remmen zijn gemaakt. ( loopt ook niet meer aan )

wel merk ik dat wanneer ik gas los laat hij flink terug valt. en dat ik pas in zijn 4 rustig 30 kan rijden. ( daarvoor is hij vrij nerveus )

@ yamahakoppel: wat is verschil tussen de 13/38 en de 16/38
trekkracht? snelheid?

ik wil liefst ineenkeer daarmee klaar zijn.
zou de 16/38 met de crossbanden goed gaan?

want dan hoef ik niet nog een tandwiel te kopen. ( weet momenteel nog niet wat er voor opligt, zal straks eens kijken)

Geplaatst: do 07 aug, 2008 10:53
door sjmallie94
het kan niet opeens zijn dat het aan de tandwielen liggen eerst deed die dat toch niet , en je hebt niks verandert he , kan toch niet zijn dat er opeens een tandje bij komt of af ,

dus naa mij kan dat niet aan de tandwielen liggen. dat kan niet opeens denk maar is naa .
ik zouw de quad eens op bokken en aan de wielen voor en achter draaien en dan kijken of die zwaar gaat .

Geplaatst: do 07 aug, 2008 14:38
door Haagje
nog even wat ''onderzoek'' gedaan.

men tandwielen zijn 13/40 ( 45 hadden we verkeerd uitgerekend :oops: :D )

tevens zoals lex al zei heb em even op een bok gezet. hij deed niet bepaald uitrollen maar stroef is anders.

ik gaf er een draai aan en hij draaide nog 1 a 2 rondjes en dat was et.

enigste geluid dat ik hoorde was de ketting.

Geplaatst: do 07 aug, 2008 15:02
door sjmallie94
dacht ik me al dat het niet aan de tandwielen lag want kan niet opeens plotseling daar aan liggen als die er eerst wel op deed . meschien zijn de lagers kapot ?

Geplaatst: do 07 aug, 2008 15:16
door Haagje
lagers zijn niet kapot. allemaal pas nieuw.

staat ook nog stevig in zijn schoentjes dus.

in het begin niet zo zeer op gelet omdat ik nog niet zoveel reed.

kan miss zijn omdat hij verbreed is of door de crossbanden?
maar dat lijkt me niet

Geplaatst: do 07 aug, 2008 15:25
door sjmallie94
als je de eerste moer vanaf de tandwiel van de ketting veel te hard aan draait dan gaat dat alenmaal opsluiten . en de 2 de kan je heel hard aan draaien dat is een konstra draai de eerste maar eens losser ! . en dan kijk je maar , ik denk wel dat dat het is voor 95% .

trouwens alles kan kapot al zijn ze nieuw ;) en als je die moer te hard aan draait ,waarschijnlijk door jumpingjet , gaan de lagers kapot , dus kijk er maar heen

Geplaatst: do 07 aug, 2008 15:29
door Haagje
[quote="barossa chetaa"]als je de eerste moer vanaf de tandwiel van de ketting veel te hard????? aan draait dan gaat dat alenmaal opsluiten . en de 2 de kan je heel hard aan draaien dat is een konstra draai de eerste maar eens losser ! . en dan kijk je maar , ik denk wel dat dat het is voor 95% .

die 2 moeren op de as?

Geplaatst: do 07 aug, 2008 15:31
door sjmallie94
idd aan de moer aan de kant van de velg mag je heel vast aan trekken . en de moer aan de kant van de ketting moet je gewoon bij draaien dus niet supper vast wat het waarschijnlijk nu wel is

Geplaatst: do 07 aug, 2008 16:05
door Haagje
ja dat kan zijn. die zijn goed vastgeslagen.

zal dit dan het probleem zijn? dat wanneer deze te strak aangedraaid zijn hij af remt?

heb van lex vernomen gewoon aanslaan tot er geen speling meer op zit en dan de 2de heel strak erachter aan.

de eerste met de hand vast zetten en de andere met een hamer>?

Geplaatst: do 07 aug, 2008 16:09
door sjmallie94
kan je gewoon met de hand aan draaien heb je niet veel kracht voor nodig
en op de 2 de kan je beter staan, dan is het goed ;) nogmaal lukt het niet je bent altijd welkom :D

en daaorm remt hij ook zoo snel af , dat komt omdat de as bijna niet kan draaien merkte je zelf al toen je er aan draaiden

Geplaatst: do 07 aug, 2008 17:07
door z400_racer
wanneer de rem min of meer 'blokkeert' bij het rijden moet je na 5mionuutjes rijden eens voelen aan de schijf/trommel wat het ook is, normaal zou deze dan HEET moeten zijn dus ook mee oppassen als je voelt btw.

Geplaatst: do 07 aug, 2008 17:10
door sjmallie94
idd maar we denken dat we het gevonden hebben , heb tip gegeven van de ketting dat die te strax zit of de 2 bouten

Geplaatst: do 07 aug, 2008 17:19
door Haagje
z400_racer schreef:wanneer de rem min of meer 'blokkeert' bij het rijden moet je na 5mionuutjes rijden eens voelen aan de schijf/trommel wat het ook is, normaal zou deze dan HEET moeten zijn dus ook mee oppassen als je voelt btw.
na een tijdje gereden te hebben is de remschijf gewoon warm. niet heet maar Warm.

hier ligt het iig niet aan. waarschijnlijk ligt het aan de as, dat die te strak is.

Geplaatst: do 07 aug, 2008 17:46
door OpticalNicolas
die moeren op je as mag je redelijk vastzetten, alletwee, als deze te los staan = kans op kapotte lagers
hier mag je gerust op sleuren.
dat ie afremt en veel toeren maakt zal zijn omdat je een heel kleine tandwielverhouding hebt
probeer zoals yamahakoppel zegt, eerst achteraan eens een 38tands tandwiel te steken, vooraan kan je nog altijd vergroten als je dan nog niet genoeg snelheid hebt.