Pagina 2 van 4

Geplaatst: di 02 sep, 2008 07:37
door L crosser
daar heb je niks aan bij je stock uitlaat een andere pijp neme :wink:

Geplaatst: di 02 sep, 2008 18:13
door pierre
L crosser schreef:daar heb je niks aan bij je stock uitlaat een andere pijp neme :wink:
toch wel, standaard staat de raptor te arm, als je een powercommander plaatst kan je hem instellen op de map standaard uitlaat en luchtfilter, en dan gaat die al wat beter.

met een andere uitlaat natuurlijk nog beter

Geplaatst: di 02 sep, 2008 19:37
door willem.vdb
Ik zou liever mijn orginele uitlaat houden. Maakt niet te veel lawaai.
ik had ook zoiets gelezen.
Betere trotle response.
Is dyno jet de meest gebruikte?

Geplaatst: do 02 okt, 2008 12:07
door LT-Z400
In de Raptor 700 zitten twee rondellen in gelast, als deze weg is het trekvermogen al stukken beter, en het geluid valt nog goed te doen.
ik heb de mijne er namelijk vanmorgen uitgehaald :knikduim:

Grtz

Geplaatst: do 02 okt, 2008 20:38
door mx jake
tot nu toe, allemaal bullshit
het is veeeeel makkelijker

op je throttleboddy zit een dekseltje, dat zit vast met 3 boutjes, 1 daarvan is een torx
haal het dekseltje er af, en je zal zien dat er aan de binnenzijnde van het dekseltje een metalen pennetje uitsteekt
hierdoor kan je gasklep maar voor 80% open
als je dat af zaagt, krijg je de PKs waar je voor betaald hebt

dus geen gelul met begrensde cdi en ringen in de uitlaat

je kan het geld dat je uitspaart om je quad sneller te krijgen, naar mijn rekening over maken :duimhoog:
stuur maar een pb, dan krijg je het nr waar het heen kan

Geplaatst: do 02 okt, 2008 21:46
door WJB#222
ook bij ltr ? mxjake?

Geplaatst: vr 03 okt, 2008 03:20
door mx jake
daar heb ik nog niet aangezeten, maar ik denk het wel

Geplaatst: za 04 okt, 2008 19:31
door Maarten
mx jake schreef:tot nu toe, allemaal bullshit
het is veeeeel makkelijker

op je throttleboddy zit een dekseltje, dat zit vast met 3 boutjes, 1 daarvan is een torx
haal het dekseltje er af, en je zal zien dat er aan de binnenzijnde van het dekseltje een metalen pennetje uitsteekt
hierdoor kan je gasklep maar voor 80% open
als je dat af zaagt, krijg je de PKs waar je voor betaald hebt

dus geen gelul met begrensde cdi en ringen in de uitlaat

je kan het geld dat je uitspaart om je quad sneller te krijgen, naar mijn rekening over maken :duimhoog:
stuur maar een pb, dan krijg je het nr waar het heen kan
Die throttlebody, da is toch het bakje waar je gaskabel inkomt en waar je duimgas zit?

En ok je zaagt er het pennetje uit, ga je dan niet je motor overbelasten? Is dan de eventueele schade die je aan je motor aanbrengt af te wegen tegen het beetje meer power dat je krijgt?

Geplaatst: zo 05 okt, 2008 10:51
door detoren
ik heb een nieuwe suzuki aan de achterkant gewoon schroefje er uitdraaien :) even het dekseltje erf dan kun je zien waarom en waardoor hij maar half vermogen heeft

en ja dus in holland zijn alle officieel door de dealer geleverde quads geknepen in vermogen alle zelfverbouwde quads door quadhandelaars zijn meestal na keuring niet meer voorzien van deze gadget .

Geplaatst: zo 05 okt, 2008 16:55
door mx jake
die throttleboddy zit op de plaats waar normaal je carb zit

als je bang ben dat je hem overbelast, moet je het zeker niet doen
het is alleen wel wat vreemt dat de cross versie niet is begrenst, en gewoon heel blijft :oops:
snap jij het, ik niet

Geplaatst: di 07 okt, 2008 23:14
door kees
mx jake schreef:die throttleboddy zit op de plaats waar normaal je carb zit

als je bang ben dat je hem overbelast, moet je het zeker niet doen
het is alleen wel wat vreemt dat de cross versie niet is begrenst, en gewoon heel blijft :oops:
snap jij het, ik niet
De Crossversie is waar YFM opstaat ipv Raptor? Ik zou niet teveel aan de throttle body gaan kloten als ik jou was. Dit hebben ze niet voor niets zo gemaakt dat je gasklep maar voor 80% open kan gaan. Hun hebben berekeningen gemaakt qua tourentallen en snelheid en daar zou ik me aan houden als ik was.

Kan je het niet laten, dan heb je in theorie 20% meer vermogen.

Gr Kees.

Geplaatst: wo 08 okt, 2008 07:55
door mx jake
:lol: :lol: :D
er blijven bullshit verhalen komen
jij krijgt de wissel beker voor het beste verhaal
wie kan beter

Geplaatst: wo 08 okt, 2008 08:09
door Lewis
Een gasklep is gemaakt voor 100% open te gaan :duivel3: zo simpel is dat. welke cafe baas wil er nu tappen, als de tapkraan niet volledig open wil?... :)

Geplaatst: wo 08 okt, 2008 09:56
door kees
Lewis schreef:Een gasklep is gemaakt voor 100% open te gaan :duivel3: zo simpel is dat. welke cafe baas wil er nu tappen, als de tapkraan niet volledig open wil?... :)
Inderdaad, de gasklep is ervoor gemaakt ja. Maar de quad is er niet voor gemaakt. Zo simpel is dat...
Deze gaskleppen worden niet alleen op de raptor gebruikt he.

Dat wil geen baas, maar een tapkraan volledig open of half open dat maakt op de onbrengst na helemaal niks uit.
mx jake schreef::lol: :lol: :D
er blijven bullshit verhalen komen
jij krijgt de wissel beker voor het beste verhaal
wie kan beter
:zzz: Wat is er bullshit aan? Vertel dat eens.

Geplaatst: wo 08 okt, 2008 19:17
door mx jake
1 # de yfm700 en raptor700 zijn 100% het zelfde
2 # alle 700 heten tegenwordig yfm (heeft niks te maken met straat of cross)
3 # waarom zou de cross versie wel 100% vermogen kunnen hebben, en zou de straat versie kapot gaan
4 # het zal er wel mee te maken hebben, dat ze het een beetje veiliger willen maken op straat, de suzuki 450 is ook begrenst voor straat gebruik
5 # op welk model zit die throtteleboddy dan nog meer

heb je al genoeg kees